چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

اگر به تازگی به اینستاگرام برای ایجاد آگاهی و یا معرفی کسب و کار و نام تجاری خود پیوسته اید، حتما و بدون شک اکسپلور اینستاگرام را دیده و حجم انبوهی از تصاویر و ویدئو ها را مشاهده کردید. اکسپلور اینستاگرام چیزی است که تمام کاربران با آن آشنایی دارند، اما نکات مهم و بسیاری در مورد اکسپلور اینستاگرام وجود دارد که ممکن است بسیاری از کاربران از آن آگاهی و اطلاعات کامل را نداشته باشند. از این رو ما در این مقاله تمامی نکات مهم در رابطه با کاوشگر اینستاگرام ارائه کرده ایم تا کاربران بتوانند از این امکان و یا آپشن اینستاگرام، به بهترین شکل استفاده کنند. همراه چیکاو باشید.

  • شما برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام باید از رقبای خود هوشمندانه تر عمل کنید. با توجه به اینکه روز به روز پیج های موجود در این پلتفرم افزایش می یابند، رقابت برای دیده شدن نیز سخت تر می شود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که به دسته بندی آموزش اینستاگرام مراجعه کرده و تمام مقالات موجود را مطالعه کنید. این مقالات رایگان کمک شایانی به کسب و کار و پیج شما می کند.

اكسپلور اينستاگرام چيست؟

اکسپلور اینستاگرام کجاست و دقیقا چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مکانی است در اینستاگرام که با علامت ذره بین موجود در feed  حساب کاربری خود؛ می توانید به آن دسترسی داشته باشید و پست های دیگر پیج ها را که در حالت عمومی و public  هستند مشاهده کنید و آنها را لایک یا سیو کنید و یا اقدام به گذاشتن کامنت و نظرات خود برای پست ها کنید.
همچنین این امکان وجود دارد پیجی را بلاک و یا ریپورت کنید. در واقع از طریق کاوشگر اینستاگرام، می توانید با پیچ هایی که آنها را فالو نکرده تعامل داشته باشید.

اکسپلور اینستاگرام، شاید برای کاربری که کار تجاری در این شبکه اجتماعی انجام نمی دهد و اوقات فراغت  خود را فقط با کمی کند و کاو و جستجو در اینستاگرام می گذارند، اکسپلور اینستاگرام در همین حد تعریف شده و قابل اهمیت باشد.
اما وقتی  صحبت از بازاریابی شبکه های اجتماعی می شود، اکسپلور اینستاگرام در مقیاس گسترده ای معنا می شود و یکی از مهم ترین رکن در مبحث بازاریابی شبکه های اجتماعی و فروش آنلاین خواهد بود. زیرا که برای هر اکانت  تجاری که در این شبکه اجتماعی به قصد فروش بالاتر، دیده شدن، جذب  فالوور و در نهایت رسیدن به درآمد وارد شده است، اکسپلور اینستاگرام از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

از آنجا که اینستاگرام اکنون میزبان حدود 800 میلیون کاربر ماهانه است و 60٪ از آنها هر روز با اینستاگرام تعامل دارند ، دانستن نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام بسیار مهم و حیاتی است و موفقیت در این امر می تواند فروش چندین برابری، رشد و افزایش فالوور و در نهایت درآمدهای بسیار بالایی را برای پیج های تجاری رقم بزند. در ادامه به این موضوع که چگونه در اكسپلور اينستا ديده شويم، به طور مفصل خواهیم پرداخت. همراه چیکاو باشید.

اكسپلور اينستاگرام چيست؟ - چیکاو

 

الگوریتم صفحه Explore Instagram چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که    چگونه در اكسپلور اينستاگرام ديده شويم؛ لازم است با الگوریتم های اکسپلور آشنا شویم و بدانیم که اینستاگرام بر چه اساس و قواعدی، پست ها را در اکسپلور نمایش می دهد.

صفحه کاوش اینستاگرام در زمان شروع برنامه اینستاگرام معرفی شد. در حال حاضر کاوشگر اینستاگرام به علایق و کاربران پاسخ می دهد و این مهم ترین رکن و الگوریتم در این شبکه اجتماعی محبوب است.

از طرف دیگر، صفحه کاوش نیازهای مشتریان توانمند امروز را جلب می کند و محتواهای  مربوطه را که بر اساس پست هایی که در گذشته لایک کرده اند، به آنها نشان می دهد. الگوریتم اکسپلور، نحوه تعامل و ارتباط شما با اینستاگرام را کنترل می کند و محتوایی را نشان می دهد که به طور خاص با نحوه استفاده از برنامه همگام سازی می شود.

برای مشاغل و پیج های با اهداف تجاری و فروش، هر زمان که محتوا در صفحه کاوش Instagram نشان داده می شود، فرصتی ایجاد می گردد که این دسته از پیج ها ارتباط جدیدی را با کاربرانی که فالوور آنها نبوده ایجاد کنند و بدین  شکل مشتریان و کاربران بیشتری را جذب کنند

چرا صفحه کاوش اینستاگرام برای نام تجاری شما اهمیت دارد؟

اگر می توانید حضور خود را در Instagram Explore به صورت استراتژیک تقویت کنید، پس می توانید لایک و تعامل بیشتری برای شرکت خود ایجاد کنید، ضمن اینکه فرصت خود را برای فروش محصولات جدید، جذب مشتریان جدید و ارتباط با مخاطبان بیشتر افزایش می دهید.

محتوایی که در این برگه ظاهر می شود به نحوه تعامل مشتری هدف شما با برنامه بستگی دارد. از آنجا که اینستاگرام هر روز حدود 95 میلیون عکس برای جستجو دارد، دقیقاً می داند چگونه پست های مناسب را به افراد مناسب متصل کند و برای آنها نمایش دهد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که وارد الگوریتم شوید تا بدین شکل پست های شما بیشتر برای کاربران هدف کسب و کار شما در اکسپلور اینستاگرام نمایش داده شود.

 چگونه در اكسپلور اينستا ديده شويم؟

وقتی به عنوان کاربر وارد اینستاگرام می شوید، محتوایی که در «صفحه کاوش» مشاهده می کنید براساس آنچه دیگران در شبکه مشاهده می کنند و آنچه قبلاً لایک کرده اید و  یا دیده اید، نمایش داده می شود.

همین الگوریتم اینستا، می تواند سر نخی باشد برای راهنمایی پیج های تجاری که چطور به اکسپلور اینستاگرام وارد شوند و در آن دیده شوند.

این بدین معناست که یک کسب و کار که در اینستاگرام فعال است، باید به طور دقیق بداند، مشتریان و کاربران هدف آن؛ در اکسپلور اینستاگرام چه چیزی را جستجو  می کنند و دنبال چی هستند. اگر مشاغل و یا هر نوع پیج کاری می خواهد فالوور بیشتری را داشته باشد باید، کاربران هدف خود را بشناسد و در اکسپلور آن کاربران دیده شود و بدین شکل فالوور هدفمند جذب کند که می تواند به مشتری تبدیل شده و برای کسب و کار؛ فروش و سود دهی را رقم بزند.

این بدان معناست که خرید فالوورهایی که علاقه کافی به جایگاه شما ندارند و یا خرید اکسپلور اینستاگرام هیچ فایده ای ندارد و شما باید با تعامل های واقعی در اکسپلور اینستاگرام  مشتری و فالوور جذب کنید و یادتان نرود که این تنها راه است و خرید فالوورهای فیک  ارزشی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

با توجه به این موضوع، از خود بپرسید:

  • مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟
  • از چه نوع چیزهایی لذت می برند؟
  • آنها چه کسی را دنبال می کنند؟
  • چه نوع محتوایی را ارسال می کنند؟

چگونه در اكسپلور اينستا ديده شويم - چیکاو

چگونه در اكسپلور اينستاگرام پست بگذاريم؟

از برچسب ها و هشتگ استفاده کنید

هشتگ ها از مفیدترین ابزاری هستند که می توانید در اینستاگرام به آنها دسترسی پیدا کنید. این راه حل های ساده، بلافاصله محتوای شما را قابل جستجو برای کاربران هدف  می کند، اطمینان می دهد که می توانید به افرادی فراتر از شبکه موجود خود دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل تحقیقات نشان می دهد پیج هایی  که حداقل یک هشتگ در هر پست استفاده می کنند نسبت به افرادی که از هیچ یک استفاده نمی کنند تعامل بیشتری دارند.

با هشتگ های متناسب با زمینه کاری خود که بیشتر توسط کاربران جستجو شده، پست ها در اکسپلور اینستاگرام دیده خواهد شد.

بخاطر داشته باشید  هشتگ ها نباید فقط تبلیغاتی باشند. برچسب ها را با مکان ها، موضوعات پرطرفدار و عبارات سرگرم کننده ترکیب کنید که همه آنها به موضوع و مخاطبان هدف پست های شما مربوط می شوند.

ارسال پست  در زمان مناسب

مهم نیست که از کدام کانال رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، اولین قدم برای تبلیغ موفق همیشه محتوای استثنایی خواهد بود. به یاد داشته باشید. در اینستاگرام نیز محتوای جذاب بسیار مهم و حائز اهمیت است. محتوای جذاب با عناوین و کاور وسوسه کننده در کنار هشتگ های مناسب، موجب  دیده شدن بیشتر پست در صفحه کاوش خواهد شد و همچنین تعامل بیشتری( یعنی لایک، ویو، کامنت، سیو و اشتراک گذاری) را از مخاطبین دریافت خواهد کرد.

از این رو  ایجاد پست های جذاب و در عین حال کاربردی که پاسخگوی نیاز کاربران هدف  شما باشد در کنار هشتگ گذاری درست و اصولی  می تواند  باعث ورود و قرار گرفتن هر چه بیشتر پست ها در اکسپلور اینستاگرام شود.

در کنار پست گذاری و هشتگ گذاری هدفمند متناسب با کاربران هدف، برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام باید  به نکته مهم دیگری نیز توجه کنید که این نکته مهم چیزی نیست به جز زمان سنجی.

برای زمان  پست گذاری و انتشار آنها در فضای اینستاگرام، نظرات مختلف و متعددی وجود دارد و نمی توان یک تایم دقیقی  را به عنوان یک اصل یا قاعده کلی اعلام کرد، زیرا که زمان مناسب پست گذاری در پیج های مختلف می تواند متفاوت باشد و باید زمان مناسب پست گذاری با توجه زمان فعالیت کاربران آن به دست آورد.

اگر پیج اینستاگرام شما بیزینسی باشد، می توانید از صفحه Insights خود استفاده کنید تا بفهمید فالوورهای شما چه زمانی بیشترین فعالیت را دارند. در این بخش می توان مشاهده کرد که فالوورهای شما بیشتر در چه زمان هایی فعالیت داشتند و با پست های شما تعامل داشتند و بدین شکل می توانید بهترین زمان برای پست گذاری را تشخیص دهید.

همچنین قرار دادن لوکیشن در پست ها می تواند در راه یافتن به اکسپلور اینستاگرام و جذب مخاطبان و کاربران هدف، تاثیر زیادی داشته باشد؛ بنابراین از این موضوع نیز غافل نشوید.

چگونه در اكسپلور اينستاگرام پست بگذاريم؟ - چیکاو

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به نکات مهمی اشاره کنیم که با رعایت آنها می توان به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کرد و بیشتر دیده شد و مخاطبان هدف بیشتری را جذب کرد اشاره کردیم؛ امیدواریم که برای شما مفید بوده واقع شده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

45 نظرات
  1. حیدر بیگی می گوید

    من به تازگی پیج و سایتم رو راه اندازی کردم. ممنونم از مقاله مفیدی که ارائه کردین

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق و پیروز باشید.

  2. استقلال می گوید

    اگر پیج قفل باشه بازم میره اکسپلور؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      خیر دوست عزیز.

  3. ایزد پناه می گوید

    برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام شیر و سیو خیلی مهمه

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله همینطوره
      با سایر مقاله های آموزشی همراه چیکاو باشید.

  4. کامرانی می گوید

    با شناخت الگوریتم های اینستاگرام به خوبی می توان در اکسپلور قرار گرفت.
    برای تغییر تم اینستاگرام چکار باید انجام داد؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله همینطور هست.
      آموزش تغییر دادن تم اینستاگرام

  5. حمید ابراهیم زاده می گوید

    ببخشید تیک آبی اینستاگرام و دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام ربطی بهم دارن؟ یکی رابطه علت و معلولی منظورم هست یا مثلا لازم و ملزومی ??

  6. Hanie می گوید

    یکی از روش هایی که به رشد پیج اینستاگرام کمک میکنه لایو های چهار نفره هست که جدیدا اومده

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله درسته. لایو های چهار نفره به خوبی می تواند شما را به دنبال کنندگان پیج های دیگر معرفی کند.

    2. علی می گوید

      اره واقعا

  7. ثنا بانو می گوید

    من تازه اینستاگرام نصب کردم خیلی از بخش اکسپلور خوشم اومده اما برای اینکه مطالبی که دوست ندارم داخل اکسپلورم نشون داده نشه آیا روشی هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از قسمت سه نقطه کنار پست بخش تنظیمات پست را بازکنید و گزینه Not Interested را انتخاب کنید.

  8. Donya می گوید

    سلام
    روزتون بخیر
    یک سری قابلیت های جدید اومده داخل استوری اینستاگرام، چحوری میتونم یاد بگیرم اونها رو؟!

    1. چیکاو می گوید
  9. فانوس می گوید

    واقعا متعجبم یه سری پیج ها که مخصول می فروشند چرا پیجشون رو قفل میکنن که نرن اکسپلور ??
    طرف 100 کا فالور داره راحت میره اکسپلور باز اکانتش رو پرایوت کرده ?

    1. Sobhan@56 می گوید

      اونا ترجیح میدن بجای جذب مشتری جدید مشتری هایی که دارن رو حفظ کنن
      به هر حال هر کس برای رفتن به اکسپلور برنامه ای داره و منم با شما موافقم وقتی پیج بره اکسپلور بیشتر دیده میشه و شانس فروش و موفقیت بالا میره

      1. ندا می گوید

        ولی من از وقتی پیجم رفته اکسپلور اینستاگرام فروشم 10 برابر شده و تونستم سایت بزنم. لطفا برای کم شدن الکسا سایتم بهم کمک کنید

        1. چیکاو می گوید

          سلام دوست عزیز
          برای آموزش راهکار های کاهش رتبه الکسا به مقاله زیر مراجعه کنید.
          بهترین ترفند های کاهش رتبه الکسا
          موفق و پیروز باشید.

    2. جمیل می گوید

      احتمالا از اهمیت اکسپلور اینستاگرام اطلاعی ندارند

    3. ذاکری می گوید

      دوست من پیج فروشگاهی اینستاگرام داره همیشه میگه نصف مشتری هاش از اکسپلور هستن

  10. لولایی می گوید

    دوستان لطفا از تجربیاتتون درباره رفتن پیج به اکسپلور اینستاگرام بگید. با تشکر ?

  11. ل می گوید

    خیلی مفیده مرسی

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      از اینکه مقاله چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم برای شما مفید بوده است خوشحالیم .

  12. برنا می گوید

    هر کس بره اکسپلور میتونه تیک آبی بگیره؟

    1. چیکاو می گوید
  13. فولادوند می گوید

    دوستان عزیز محتوای یونیک و منظم تولید و منتشر کنید. مطالب جذاب و حدید واسه شما فالور و کامنت میگیره و شیر میشه.

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      ممنونم از کامنت مفیدتون دوست عزیز .

    2. Elmira می گوید

      اره دقیقا. یه سری پیج ها هستن کلا مطالب رو از پیج های دیگه برمیدارن و منتشر میکنن ن خلاقیتی ن تحقیق بیشتری ن هیچی

  14. حمید می گوید

    الگوریتم صفحه Explore Instagram چجوری کار هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز داخل مقاله به طور کامل توضیح دادیم .

  15. شورا می گوید

    سلام لطفا آموزش اینستاگرام روی کامپیوتر هم بگذارید.

  16. Davood می گوید

    عالی و مفید

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق و پیروز باشید .

  17. نجف زاده می گوید

    سلام جناب پورمحمد
    من خیلی زیاد ریکوست دادم پیجم اکشن بلاک شده. لطفا راهنماییم کنید. متشکرم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز برای رفع ریپورت پیج اینستاگرام خود به لینک زیر مراجعه کنید .
      https://chikav.ir/1399/05/13/troubleshooting-instagram-blocking-and-reporting/

  18. Mahin می گوید

    سلام. من میتونم قبل از اینکه پست هام بره اکسپلور تیک آبی بگیرم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز ، رفتن پست به اکسپلور از شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام نمی باشد . برای اطلاعات بیشتر درباره تیک آبی به لینک زیر مراجعه کنید .
      https://chikav.ir/1399/07/19/instagram-blue-tick/

  19. Jaham می گوید

    اكسپلور اينستاگرام چيست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز همانطور که در مقاله توضیح دادیم : اکسپلور اینستاگرام کجاست و دقیقا چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مکانی است در اینستاگرام که با علامت ذره بین موجود در feed حساب کاربری خود؛ می توانید به آن دسترسی داشته باشید و پست های دیگر پیج ها را که در حالت عمومی و public هستند مشاهده کنید و آنها را لایک یا سیو کنید و یا اقدام به گذاشتن کامنت و نظرات خود برای پست ها کنید.
      همچنین این امکان وجود دارد پیجی را بلاک و یا ریپورت کنید. در واقع از طریق کاوشگر اینستاگرام، می توانید با پیچ هایی که آنها را فالو نکرده تعامل داشته باشید.

  20. اسفندیاری می گوید

    سلام. من ادمین پیج اینستاگرام هستم تازه کارم رو شروع کردم. اینستاگرام من انگلیسی هست یک سری از اصطلاحات اینستاگرام رو نمیشناسم اگر میشه راهنماییم کنید که چجوری اصطلاحات رو ترجمه کنم!

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز برای آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام به مقاله زیر مراجعه کنید .
      اصطلاحات اینستاگرام چیست ؟