راهنمای کامل سایز پست اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم است که امکان آپلود محتواهای  زیادی را از پست ها و استوری گرفته تا IGTV video و Live videos فراهم می کند. برای هر نوع محتوا در اینستاگرام  دستورالعمل های تصویری مختلفی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. منظور از این دستور عمل ها همان سایز پست اینستاگرام و سایز استوری و سایز دیگر مواردی که ما در این شبکه ارتباطی واجتماعی آپلود می کنیم.  سایز پست اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است که باید به آن توجه شود. وقتی که تصاویر با سایز مناسب در اینستاگرام آپلود شوند، دید بهتری رابرای کاربران در گوشی ها و سیستم عامل های مختلف خواهد داشت.

در این مقاله، همه مواردی را که باید درباره سایز اصلی پست اینستاگرام بدانید، بیان کرده ایم. ما در مورد وضوح و نسبت ابعاد مورد نیاز برای انواع مختلف محتوای اینستاگرام و نحوه تغییر اندازه تصاویر بدون دردسر بحث خواهیم کرد و راهنمایی ها و اطلاعات کاملی را ارائه خواهیم داد. همراه چیکاو باشید.

  • علاوه بر پست، استوری این پیام رسان محبوب نیز باید با سایز استاندارد آپلود شود. همانطور که می دانید سایز استاندارد استوری اینستاگرام باعث افزایش زیبایی بصری و بازخورد می شود.

راهنمای سایز پست اینستاگرام

اینستاگرام تصاویر بین 320 پیکسل و 1080 پیکسل را می پذیرد که 1080 حداکثر سایز پست اینستاگرام است، اما دستورالعمل های خاصی برای تصاویر اضافه شده به Stories، پست ها و IGTV وجود دارد.

اگر تصویر شما کمتر از 320 باشد، اینستاگرام آن را بزرگتر می کند. و اگر بالاتر از 1080 باشد، اندازه آن به 1080 پیکسل یا پایین تر تغییر می کند. بنابراین، نیازی نیست که زیاد در مورد  سایز پست اینستاگرام نگران باشید، زیرا Instagram به طور خودکار آن را تغییر می دهد و متناسب می کند.

با این حال، باید از دستورالعمل ها و قوانین اندازه تصویر برای انواع مختلف محتوای اینستاگرام آگاه باشید. در اینجا دستورالعمل های خاصی در مورد سایز پست اینستاگرامی وجود دارد که ما به آنها اشاره کرده ایم.

در حالت عموم و حالت کلی اینستاگرام به دلیل ارسال تصاویر مربع، با اندازه تصویر 1:1 شناخته شده است. این کاملاً برای کاربران یک مشکل بود زیرا آنها مجبور بودند تصاویر خود را برش دهند تا متناسب با این اندازه و تناسب باشد.

با این حال، اینستاگرام مدت هاست که از آن حالت اولیه تغییر و تکامل یافته و اکنون به شما امکان می دهد تصاویر را در سایزهای دیگر آپلود و بارگزاری کنید.

برای پست های اینستاگرام، می توانید از سه نسبت مختلف و متفاوتی استفاده کنید که برای انواع تصاویر مختلف و گوناگون می تواند به کار گرفته شود.

1:1(مربع)، 1.91:1(منظره)و 4:5 (پرتره)؛ انواع سایز پست اینستاگرام است که می توانید انتخاب کنید.

در ادامه به جزئیات هر کدام از این انواع سایز پست اینستاگرام پرداخته ایم.

سایز پست اینستاگرام در حالت تصاویر مربعی  1:1

ایده آل ترین و بهترین سایز پست اینستاگرام

اندازه تصویر ایده آل: 1080 پیکسل در 1080 پیکسل

سایز پست اینستاگرام در حالت تصاویر مربعی - چیکاو

 

این تصاویر مربع است که مشخصه اینستاگرام است. اگر می خواهید از این گزینه استفاده کنید، Instagram دارای قابلیت برش خودکار است که کار را بسیار آسان می کند.

این تصاویر در شکل و حالت مربع می باشد، که سایز پست اینستاگرام از ابتدا بدین شکل در نظر گرفته شده بود و در واقع تصاویر مربع، یک شاخصه و مشخصه اصلی اینستاگرام است. اگر عکس هایی که با دوربین خود  گرفته اید به صورت مربع نیست، هیچ جای نگرانی ندارد، زیرا می توانید از قابلیت برش خودکار اینستاگرام استفاده کرده و عکس ها در به سادگی در حالت مربع  آپلود کنید.

همچنین، امروزه می توانید مستقیماً از دستگاه iOS یا با استفاده از برنامه های عکسی که گزینه های اندازه متفاوتی دارند، یک عکس مربع بگیرید. و بدین شکل اصلا نیازی به برش  عکس نخواهید داشت، زیرا از همان ابتدا عکس را به صورت مربع گرفته اید.

سایز پست اینستاگرام در حالت تصاویر منظره یا افقی 1:91،1

اندازه تصویر ایده آل: 1080 در 608

سایز پست اینستاگرام در حالت تصاویر منظره - چیکاو

در این حالت، سایز پست اینستاگرام، با اندازه 1080 و 608 خواهد بود و یک تصویر افقی لود خواهد شد که برای منظره ها  مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان تصویر منظره شناخته  می شود.

سایز پست اینستاگرام در حالت تصاویر پرتره 4:5

اندازه تصویر ایده آل: 1080 پیکسل در 1350 پیکسل

سایز پست اینستاگرام در حالت تصاویر پرتره - چیکاو

 

این پست ها دارای تصاویری با نسبت ابعاد 4:5 سایز پست اینستاگرام عمودی به شمار می روند. بارگذاری این موارد نسبتاً آسان است زیرا می توانید از دوربین تلفن همراه خود تصویر پرتره بگیرید. و حتی اگر تصویری پرتره با نسبت های مختلف داشته باشید، همیشه می توانید آن را برش دهید تا متناسب با سایز پست اینستاگرام باشد.

برای سايز پست اينستاگرام در پريمير و هر ابزار ویرایش  ویدیو دیگر نیز، همین  اعداد و اندازه ها استاندارد است. یعنی سایز ویدیو پست اینستاگرام  و یا عکسی یکی از این سه اندازه گفته شده در بالا می تواند باشد.

 استوری ها

یکی از جذابیت و زیبایی اینستاگرام این است که شما می توانید انواع مختلفی از محتوا مانند پست ها، استوری ها و فیلم های IGTV را ایجاد کنید. و همه اینها گزینه بارگذاری تصاویر دارند و دارای دستور عمل های خاصی برای آپلود و همچنین اندازه و سایز هستند که لازم است آنها را بدانید.

تا اینجا که در مورد اندازه ها و  سایز پست اینستاگرام صحبت کرده ایم، حالا لازم است که به سایز استوری اینستاگرام نیز اشاراتی را داشته باشیم.

این مطلب را از دست ندهید: استوری اینستاگرام و قابلیت های آن

اندازه ایده آل برای استوری اینستاگرام  1920  در 1080 پیکسل است و نسبت ابعاد آن باید  9:16   باشد.  اندازه مناسب برای استوری اینستاگرام از وجود حاشیه سیاه برای استوری ها جلوگیری می کند و بدین شکل تصویر کاملا متناسب با استوری به درستی آپلود و نمایش داده می شود.

با این وجود، استوری اینستاگرام به شما امکان می دهد که  هر تصویری را بین 1.91:1  تا 9:16، آپلود کنید. می توانید تصاویر را متناسب با استوری برش دهید، در غیر این صورت برای پر کردن فضای  باقی مانده به  حالت خودکار و  اتوماتیک،  اینستاگرام یک  حاشیه سیاه اضافه می کند.

در حالت ایده آل، شما باید تصاویر به سبک پرتره را برای استوری خود بارگذاری کنید زیرا Stories اساساً عمودی هستند و قرار است به همین ترتیب مشاهده شوند. حتی اگر اجازه داشته باشید تصاویر منظره یا همان تصاویر در حالت افقی را به Stories اضافه کنید، بهتر است از انجام این کار صرف نظر کرده و در حد امکان تصاویر عمودی  با  ابعاد 9:16 را برای استوری های خود در نظر بگیرید و انتخاب کنید.

و اگر به هر دلیلی نمی توانید تصویری با نسبت ابعاد 9:16 بارگذاری کنید، حداقل سعی کنید یک تصویر عمودی را در هر بعد دیگر بارگذاری کنید. بنابراین نکته مهم برای سایز استوری اینستاگرام این است که حتما در اندازه عمودی باشند حتی با اندازه ها و سایزهایی به جز 9:16

سایز کاور پست اینستاگرام

برای ویدیو ها به ویژه  ویدیو های IGTV در اینستاگرام شما باید تصاویری را به عنوان کاور و جلد ویدیو در نظر بگیرید که این کاور تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن ویدیو ها خواهد داشت.

عکسهای کاور IGTV در حالت ایده آل باید دارای وضوح 420 پیکسل در 654 پیکسل و نسبت ابعاد 1:1,55 باشند. شما می توانید انتخاب کنید که یک تصویر جدید یا یک عکس ثابت از فیلم IGTV خود به عنوان تصویر روی کاور خود بارگذاری کنید.

سایز کاور ویدیو اینستاگرام - چیکاو

چگونه تصاویر را با اندازه  و سایز متناسب اینستاگرام بارگذاری کنیم؟

پس از مطالعه در مورد سایزهای پست اینستاگرام و دستورالعمل های تصویر اینستاگرام، ممکن است کمی نگران باشید. جای نگرانی نیست، زیرا بارگذاری تصاویر با اندازه مناسب آنچنان که به نظر می رسد سخت و زمانبر نیست و به  سادگی قابل انجام است.

شما می توانید از یک ابزار ویرایش عکس استفاده کنید که به شما امکان می دهد یک تصویر را برای Instagram متناسب کند و یا به راحتی اجازه دهید خود اینستاگرام این  کار را برای شما انجام دهد.

در ادامه به ابزارها و روش های ساده برای تغییر سایز و متناسب کردن آنها برای آپلود در اینستاگرام اشاره کرده ایم.

ابزارهای ساده برای ویرایش عکس

چندین ویرایشگر عکس بدون برش وجود دارد که به شما امکان می دهد تصاویر خود را بدون برش دادن تصاویر، تغییر اندازه بدهید.

Square In Pic

این یکی از بهترین ابزارهای ویرایشگرهای اینستاگرام است که می توانید بدون برش دادن تصاویر خود را تغییر اندازه دهید. این امر خصوصاً در ایجاد تصاویر اینستاگرام به اندازه مربع و بدون برش دادن بسیار مناسب است.  همچنین دارای ویژگی های طراحی دیگری مانند شکلک ها، فیلترها و غیره است که می توانید برای بهبود تصاویر خود استفاده کنید.

Square Pic

این ویرایشگر عکس عالی دیگری است که برای تعیین اندازه و سایز پست اینستاگرام انتخاب عالی است و  می تواند هر تصویری را به یک تصویر مربع در اینستاگرام تبدیل کند. این ویرایشگر  با امکانات مختلف ارائه می شود.

برش خودکار اینستاگرام

اگر خیلی مهم نیستید که تصاویر شما با حاشیه سیاه نشان داده می شوند، نیازی به تغییر اندازه تصاویر قبل از بارگذاری ندارید زیرا اینستاگرام این کار را برای شما انجام می دهد. هر زمان که تصویری با اندازه ناسازگار بارگذاری می کنید، اینستاگرام به طور خودکار متناسب با ابعاد آن را برش داده و تغییر اندازه می دهد.

بسیاری از مردم در مورد ویرایش تصاویر زحمت نمی کشند و فقط اجازه می دهند اینستاگرام این کار را برای آنها انجام دهد، اما در این حالت پیج شما دارای ظاهری زیبا و یکدست نخواهد بود و این یک  ویژگی منفی برای پیج شما از دید کاربران به شمار خواهد رفت.

آیا انتخاب  سایز پست اینستاگرام روی ظاهر پیج شما تأثیر دارد؟

بسیاری از کاربران نگرانند که اگر از ترکیبی از تصاویر منظره، پرتره و مربع استفاده کنند، این ممکن است پست های Instagram آنها را متناقض و تصادفی نشان دهد. با این حال، چنین نیست زیرا همه تصاویر شما به صورت خودکار به صورت تصاویر مربعی در فید شما ظاهر می شوند.

این بدان معنی است که اگر کسی پستی را باز کند، تصاویر افقی یا تصاویر عمودی با سبک پرتره را مشاهده می کند. اما، در فید شما به طور کلی سازگار به نظر می رسد زیرا تصویر پیش نمایش به طور خودکار در حالت  مربع برای همه پست ها خواهد بود.

سوالات متداول

سایز استاندارد ویدیو اینستاگرام چه قدر است؟

سایز استاندارد ویدیو اینستاگرام ۱۰۸۰px در ۱۰۸۰px است.

سایز پست عمودی اینستاگرام چقدر است؟

همانطور که میدانید ضروری نیست که حتما پست های اینستاگرام به صورت مربع باشد. شما می توانید از سایز استاندارد گفته شده در این مقاله برای عکس های عمودی استفاده کنید.

4.9/5 - (25 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

45 نظرات
  1. سجاد می گوید

    سلام
    کاور ۴ در ۵ درست کردم اما توی صفحه پروفایل پیج کاور پست رو نصفه نشون میده میشه راهنمایی کنید

    1. بخش تحریریه می گوید

      سلام دوست عزیز برای پست های اینستاگرام، باید کاور 1*1 بسازید تا در صفحه پروفایل، پست ها منظم نمایش داده شود.

  2. خاوری می گوید

    این اندازه هایی که گفتید برای فتوشاپ خیلی کار ساز هستن
    ممنونم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از اینکه مقاله راهنمای کامل سایز پست اینستاگرام برای شما مفید بوده است، خوشحالیم. همراه چیکاو باشید.

  3. سپهر می گوید

    من یه سئوال واسم پیش اومد چجوری میشه اینستاگرام رو پرومت کرد

    1. چیکاو می گوید

      با سلام و احترام
      در مقاله زیر به طور کامل توضیح دادیم.
      آموزش پروموت کردن اینستاگرام

  4. شیدا راد می گوید

    چه لزومی داره بذهی پست هامون از قالب‌ اینستاگرام استفاده کنیم

    1. چیکاو می گوید
  5. Mamtiya می گوید

    من میخوام یه عکس بذارم پروفایل اینستاگرام امااصلا نمیشه چکار کنم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز چه مشکلی هست؟ یعنی عکس پروفایل اینستاگرام شما عوض نمی شود؟

  6. F می گوید

    خوبه روزانه چند تا پست بزاریم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بستگی به نوع پیج و تعداد فالور هاتون داره.

  7. ملکوتیان می گوید

    چقدر سخته
    کلا اینستاگرام قوانینش خیلی سخت و دقیقه

  8. ملکوتی می گوید

    پیج هایی که پست هاشون رو با یک سایز یکنواخت و قالب مشخص منتشر کردن خ ظاهر زیبایی دارن

  9. افروز می گوید

    واقعا حوصلم نمیشه که قوانین سایز پست اینستاگرام رو رعایت کنم اما به اطلاعات عمومیم افزوده شد ?

    1. طلعت می گوید

      اره اینستاگرام خودش برش خودکار داره اگر پیج حرفه ای ندارید خودتون رو اذیت نکنید

  10. Mndl می گوید

    لطفا بگید چجوری پیجم بره اکسپلور؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      به مقاله زیر مراجعه کنید.
      چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

  11. L.12 می گوید

    برنامه خاصی برای ویرایش فیلم روی کامپیوتر میشناسید؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      به مقاله زیر مراجعه کنید .
      بهترین نرم افزار های ویرایشگر فیلم

  12. Mar.mar می گوید

    خیلی عالی بود
    واقعا معلومه چقدر زحمت می کشید برای این همه مطالب عالی و کامل ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم . موفق و پیروز باشید .

  13. بخشی می گوید

    ممنونم بابت اطلاعات جدید و کاربردی شما
    لطفا آموزش استفاده حرفه ای از دایرکت اینستاگرام رو هم روی پیجتون بگذارید

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از اینکه مقاله ” راهنمای کامل سایز پست اینستاگرام ” برای شما مفید بوده است خوشحالیم .
      آموزش استفاده حرفه ای از دایرکت اینستاگرام

  14. شیما می گوید

    عالی

    1. چیکاو می گوید

      سلام
      از اینکه مقاله راهنمای کامل سایز پست اینستاگرام برای شما مفید بوده است خوشحالیم . موفق باشید .

  15. بهروز می گوید

    Square In Pic و Square Pic رو دان کردم راضی بودم. سپاس

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      از اینکه مقاله راهنمای سایز پست اینستاگرام برای شما مفید بوده است خوشحالیم .

    2. صادقلو می گوید

      من از بین Square In Pic و Square Pic میتونم بگم که
      Square In Pic بهتر بود

  16. فیروزه می گوید

    عکس من مطابق با سایز های مناسب اینستاگرام نیست چیکار کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز برای تغییر سایز عکس های خود می توانید از برنامه های مختلفی از جمله Square In Pic و Square Pic استفاده کنید .

  17. صبا می گوید

    مقالتون عالی بود فقط اگر سایز استوری اینستاگرام هم گفته بودین خیلی بهتر میشد

    1. چیکاو می گوید
    2. Gholami می گوید

      گفتن ک. تخصصی توضیح ندادن ولی در کل گفتن چند در چند هست

  18. تارا می گوید

    باورم نمیشه سایز کاور پست اینستاگرام هم انقدر اهمیت داشته باشه. متشکرم ازتون

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله همینطوره دوست عزیز . موفق باشید .

    2. گل گلی می گوید

      اره منم تازه فهمیدم که چقدر پست و استوری اینستاگرام سایزشون اهمیت داره

  19. الهام رسولی می گوید

    سلام خیلی مقالتون عالی بود. فقط کاش بگین سایز استوری اینستاگرام رو هم آخه فقط سایز پست اینستاگرام رو گفته بودین

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم .
      برای آشنایی با سایز استوری اینستاگرام به لینک زیر مراجعه کنید .
      بهترین سایز استوری اینستاگرام چیست ؟

  20. علی شادمهر می گوید

    دوستان اگر به ابعاد پست های اینستاگرام توجه کنید، علاوه بر زیبایی بصری، کیفیت عکس هاتون هم کم نمیشه

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله دوست عزیز همینطوره . به دلیل اینکه اگر سایز عکس شما استاندارد باشه دیگه از طرف اینستاگرام سایز عکس و فیلم هاتون تغییر نمیکنه و در نتیجه کیفیت تصویر یا ویدئو حفظ میشه .

  21. یاسین می گوید

    سایز پست اینستاگرام در حالت تصاویر افقی چقدر هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز داخل مقاله به طور کاملا درباره سایز پست اینستاگرام توضیح داده ایم .

  22. armash می گوید

    عالی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم . موفق و پیروز باشید دوست عزیز .