اینستاگرام لایت هم اکنون در بیش از ۱۷۰ کشور قابل دسترس است

حدود دو ماه پیش بود که نسخه فوق العاده کم حجم و سبک اینستاگرام توسط فیسبوک، مالک اینستاگرام، در هند معرفی و ارائه‌ شد. از همان زمان این کمپانی گفته بود که به زودی و پس از گذر از مرحله آزمایشی و انجام تست های اولیه نسخه سبک اینستاگرام که اینستاگرام لایت نام دارد برای تمام نقاط جهان عرضه خواهد شد. بالاخره امروز فیسبوک خبر از در دسترس قرار گرفتن نسخه لایت اینستاگرام برای 170 کشور در سراسر جهان داد. همراه چیکاو باشید.

اینستاگرام لایت

نسخه سبک اینستاگرام که با حجم فوق العاده کم عرضه شده است اینستاگرام لایت می باشد. اینستاگرام لایت برای کاربرانی که سرعت اینترنت آنها کم هست و یا از گوشی های ارزان قیمت استفاده می کنند کاربرد دارد. حجم اینستاگرام لایت 2 مگابایت می باشد در صورتی که حجم اصلی اینستاگرام 30 مگابایت می باشد. از مقایسه حجم اینستاگرام لایت و نسخه اصلی اینستاگرام متوجه می شویم که این نسخه بسیار سبک و کم حجم می باشد با این وجود اینستاگرام لایت تمام ویژگی های نسخه اصلی اینستاگرام را دارد و تمام قسمت های اصلی برنامه از جمله Reele را در دسترس کاربران قرار می دهد.اینستاگرام لایت هم اکنون در بیش از ۱۷۰ کشور قابل دسترس است - چیکاو

بر اساس گزارش xda-developers، مدیر محصولات فیسبوک در این زمینه اعلام کرده است که:

تیم ما این نسخه های سبک برنامه های اصلی را برای افرادی با اتصال با سرعت اینترنت محدود ایجاد می کنند، زیرا هدف و چشم انداز ما این است که هیچ کس را از داشتن برنامه های مان محروم نکنیم.

بر اساس گفته های تیمی که روی نسخه Lite اینستاگرام کار کرده اند، می توان از این برنامه جهت فشرده سازی تصویر، ذخیره CDN و موارد دیگر استفاده کرد. امکان فشرده سازی تصاویر باعث می شود که حتی در زمانی که سرعت اتصال اینترنت فوق العاده کم است، بارگذاری رسانه ها با سرعت بالاتری انجام بگیرد.

قابلیت هایی مانند برچسب ها و GIF ها به دلیل اینکه منابع زیادی استفاده نمی کنند، نگهداری می شوند. یکی از راهکارهایی که جهت کوچک شدن برنامه عنوان شده مربوط به تجزیه کردن کتاب های جاوا به قسمت های کوچکتر، حفظ عملکرد های مورد نیاز برنامه و رهایی یافتن از بسیار زیاد است. مدیر محصول اینستاگرام درباره وجود یا عدم وجود نسخه Dark در اینستاگرام لایت اینگونه پاسخ می دهد که، تیم در حال کار بر روی این موضوع می باشد و انتظار می‌رود که در ماه های آینده اطلاعات بیشتری در این باره منتشر شود.

نسخه Lite اینستاگرام تنها در نسخه اندروید قابل دسترس می باشد هنوز اینستاگرام لایک برای پلتفرم ios موجود نیست.

منبع xda-developers
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. مهجبین می گوید

    با این نسخه لایت اینستاگرام به خوبی میشه فضای گوشی و مصرف اینترنت اینستاگرام رو کنترل کرد