اندروید 15 می تواند دو ویژگی جدید صفحه کلید را ارائه دهد

هفته گذشته، گوگل اندروید 14 QPR3 بتای 2 را منتشر کرد. بسیاری از ویژگی‌های جدید را به ارمغان می‌آورد و در میان آن‌ها، دو ویژگی دسترسی مربوط به صفحه‌کلید فیزیکی، کلیدهای چسبنده و کلیدهای پرش وجود دارد.

هنگامی که کلیدهای چسبنده را فعال می‌کنید و یک دکمه اصلاح‌کننده مانند Alt، Ctrl و Shift را فشار می‌دهید، این ویژگی در حالی که کلیدهای دیگر را فشار می‌دهید، دکمه اصلاح‌کننده را فشرده نگه می‌دارد، که فشار دادن چند کلید را به طور همزمان برای اجرا برای شما آسان‌تر می‌کند. یک دستور یا برای وارد کردن سریع میانبرهای صفحه کلید.

از سوی دیگر، کلیدهای Bounce باعث می شوند که سیستم عامل از فشار دادن سریع کلیدهای تکراری همان کلید چشم پوشی کند. این ویژگی برای کمک به افرادی با مهارت‌های حرکتی آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است که ممکن است یک کلید را چندین بار فشار دهند، حتی اگر فقط یک بار آن را فشار دهند.

در حالی که گوگل کلیدهای چسبنده و کلیدهای پرش را با اندروید 14 QPR3 بتای 2 ارائه می‌کند، این ویژگی‌ها به احتمال زیاد به نسخه پایدار سیستم‌عامل با اندروید 15 راه می‌یابند.

بنابراین، انتظار داشته باشید که روی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ با One UI 7.0 ارائه شوند. Mishaal همچنین می‌گوید که به زودی گزینه سومی به نام کلیدهای آهسته به این دو ویژگی ملحق خواهد شد که به کاربران اجازه می‌دهد مدت زمان فشار دادن یک کلید را برای سیستم عامل برای ثبت ضربه کلید مشخص کنند.

کلیدهای چسبنده و کلیدهای پرش برای مدت طولانی در ویندوز مایکروسافت در دسترس بوده اند. با این حال، ویژگی کلیدهای پرش به عنوان کلیدهای فیلتر در سیستم عامل شناخته می شود. برای فعال کردن کلیدهای چسبنده در ویندوز 11، باید کلید shift را پنج بار فشار دهید و هنگامی که یک پاپ آپ در مورد این ویژگی ظاهر شد، روی Yes کلیک کنید تا روشن شود.

برای فعال کردن Filter Keys در سیستم عامل، باید به Settings > Accessibility > Keyboard رفته و گزینه Filter Keys را فعال کنید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.