گلکسی A55 با پردازنده قدرتمند و طراحی فلزی راه اندازی شد!

در کنار گلکسی A35، سامسونگ از گلکسی A55، گوشی میان رده جدید خود رونمایی کرد. این گوشی پریمیوم ترین و با احساس ترین گوشی میان رده این شرکت است.

گلکسی A55 دارای یک قاب فلزی، یک پردازنده قدرتمند جدید و برخی از ویژگی‌های دوربین است که معمولاً در تلفن‌های سری گلکسی اس ممتاز یافت می‌شوند.

گلکسی A55 دارای فریم فلزی، تراشه Exynos 1480 با پردازنده گرافیکی AMD است

گلکسی A55 دارای فریم فلزی، تراشه Exynos 1480 با پردازنده گرافیکی AMD است - چیکاو

سامسونگ برای گلکسی A55 از بدنه ای فلزی و شیشه ای استفاده کرده است. این اولین گوشی سری گلکسی A است که دارای قاب فلزی است و جلو و عقب آن با شیشه پوشانده شده است. طبق معمول، این گوشی میان رده جدید Galaxy A دارای رتبه IP67 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

صفحه نمایش 6.6 اینچی Full HD+ Super AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتز، Vision Booster و Gorilla Glass Victus دارد. حداکثر روشنایی صفحه نمایش آن می تواند تا 1000 نیت در زیر نور مستقیم خورشید و حتی در صحنه های HDR به بالاتر برسد. دارای بلندگوهای استریو برای تجربه مصرف رسانه ای همه جانبه تر. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر است.

پردازنده 4 نانومتری Exynos 1480 گلکسی A55 را تامین می کند. دارای چهار هسته پردازنده Cortex-A78 با کارایی بالا با فرکانس 2.75 گیگاهرتز، چهار هسته CPU کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Xclipse 530 بر اساس معماری RDNA 2 AMD. گفته می شود که این پردازنده 15 درصد سریعتر و پردازنده گرافیکی 32 درصد سریعتر دارد، بنابراین اجرای بازی های سطح بالا نباید مشکلی ایجاد کند.

این گوشی دارای 8/12 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی است. این اولین گوشی سری گلکسی A با حداکثر 12 گیگابایت رم است. اسلات کارت microSD امکان افزایش بیشتر فضای ذخیره سازی را فراهم می کند.

سامسونگ گلکسی A55 را با رابط کاربری One UI 6.1 مبتنی بر اندروید 14 از پیش نصب شده عرضه می کند. این گوشی میان رده، مانند سایر گوشی های سامسونگ، چهار به روز رسانی اصلی سیستم عامل اندروید و به روز رسانی امنیتی را به مدت پنج سال دریافت خواهد کرد. دارای Auto Blocker، Samsung Knox و Samsung Knox Vault است.

Galaxy A55 دارای دوربین Nightography با ویدیوهای Super HDR است

 

گلکسی A55 دوربین های کلی را بهبود بخشیده است. این گوشی دارای سه دوربین در پشت است: یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS و فوکوس خودکار، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی. در جلو، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دارد. دوربین‌های 50 و 13 مگاپیکسلی می‌توانند با VDIS (EIS برای تثبیت‌کننده ویدیو) ویدیوهای 4K 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند.

ISP پیشرفته AI در Exynos 1480 برای اولین بار تصاویر بهبودیافته در نور کم را در تلفن های سری Galaxy A به ارمغان می آورد. به لطف Nightography، Galaxy A55 حالت Night Portrait را نیز دارد. همچنین این اولین گوشی گلکسی A با ویدیوی 12 بیتی Super HDR برای محدوده دینامیکی گسترده تر و رنگ های عمیق تر است.

انرژی این گوشی از طریق باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می شود و از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند. از ویژگی های اتصال آن می توان به GPS، 5G، اسلات دو سیم کارت، eSIM، Wi-Fi 6، بلوتوث 5.3، NFC و پورت USB Type-C اشاره کرد. این گوشی در چهار رنگ آبی یخی، سبز، یاسی و دریایی عرضه خواهد شد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.