اینستاگرام چگونه لیست فالوورهای پیش فرض شما را مرتب می کند؟

وقتی لیست فالور های خود را در صفحه اینستاگرام بررسی می کنید، متوجه می شوید که لیست ترتیب خاصی ندارد.

حتما تا به حال فکر کرده اید که چگونه کار می کند. چرا به ترتیب تاریخ نیست؟ مانند شما، بسیاری از کاربران اینستاگرام تعجب می کنند که این لیست چگونه کار می کند.

بنابراین، لیست فالو اینستاگرام چگونه مرتب می شود؟

جواب سریع

اینستاگرام لیست فالو شما را بر اساس الگوریتمی که بسیاری از جنبه های ساده را در نظر می گیرد، سفارش می دهد. عوامل موثر در سفارش عبارتند از دنبال کردن متقابل، تعاملات کاربر، موقعیت مکانی شما، فعالیت یا عدم فعالیت حساب، و تعداد پست ها و سایر محتواها. این مولفه ها ترتیب لیست زیر را تشکیل می دهند.

اگرچه اینستاگرام نحوه کار این لیست را نشان نداده، اما می توانیم به شما بگوییم که بر اساس یک الگوریتم است. زمانی که خواندن این مقاله را به پایان رساندید، بهتر متوجه خواهید شد.

لیست فالوور اینستاگرام چگونه مرتب می شود؟

عوامل متعددی باعث می شود که فهرست زیر در یک ترتیب خاص قرار گیرد. کلیدی ترین و مرتبط ترین ویژگی ها در زیر ذکر شده است.

فاکتور شماره 1: افرادی که دنبال می کنید

هنگامی که فهرست افراد زیر را مرور می‌کنید، ممکن است مشاهده کنید که حساب‌هایی دارید که در فهرست زیر مشترک هستند، به این معنی که هر دوی شما آن حساب‌ها را دنبال می‌کنید.

در نتیجه دنبال کردن متقابل، این حساب‌ها در صدر فهرست لیست افراد زیر قرار می‌گیرند.

گاهی اوقات، افرادی را که دنبال می‌کنید، بلافاصله در بالای فهرست دنبال‌کنندگان افراد پیدا نمی‌کنید. سایر عوامل الگوریتم با قدرت بیشتر باعث این امر می شوند.  به همین دلیل است که حسابی که شما دنبال می کنید ممکن است در بالای لیست افراد زیر ظاهر نشود.

فاکتور شماره 2: تعامل با افرادی که دنبال می کنید

لیست فالو اینستاگرام گاهی اوقات بر اساس نحوه تعامل شما با افرادی که دنبال می کنید مرتب می شود.

لیست فالو شما بر اساس تعاملات مرتب می شود، به شرطی که حداقل 200 فالوور اینستاگرام داشته باشید که حساب های آنها را دنبال می کنید.

هرچه تعامل شما با یک کاربر خاص بیشتر باشد، شانس آنها برای قرار گرفتن در لیست زیر بالاتر خواهد بود. هنگامی که با سایر کاربران در اینستاگرام به طور منظم تعامل دارید، نام آنها در بالای لیست زیر نشان داده می شود. فرقی نمی کند که آنها را دنبال کنید یا نه.

فاکتور شماره 3: موقعیت جغرافیایی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، لیست فالوورها و فالوورهای اکانت شما در اینستاگرام به یک ترتیب لیست نمی شوند. در گذشته، فهرست به ترتیب وقوع، یعنی به ترتیب زمانی مرتب می شد.

ترتیب زمانی دیگر وجود ندارد. اینستاگرام تغییراتی را اعمال کرده است. ساختار الگوریتم به گونه ای است که باعث می شود لیست زیر به ترتیب وقوع نمایش داده نشود.

مکان می تواند بر الگوریتم لیست زیر افراد تأثیر بگذارد. احتمال اینکه حسابی با موقعیت مکانی نزدیک‌تر به شما در بالای فهرست زیر ظاهر شود در مقایسه با حسابی که اینطور نیست، زیاد است.

بیایید فرض کنیم شما در حال بررسی لیست زیر از شخصی در کانادا هستید و در ایالات متحده زندگی می کنید. اگر آنها دنبال کنندگانی داشته باشند که آنها را دنبال می کنند و در ایالات متحده در مکانی نزدیک به شما هستند، حساب آنها به احتمال زیاد در بالای لیست نشان داده می شود.

اگر چنین حساب‌هایی با حساب شما تعامل داشته باشند، این عامل حتی بهتر عمل می‌کند. اینستاگرام فرض می‌کند که احتمال شناخت فرد وجود دارد و بنابراین، او را به بالاترین سطح سوق می‌دهد.

عامل شماره 4: غیرفعال بودن حساب ها

الگوریتم اینستاگرام نیز به گونه‌ای کار می‌کند که اکانت‌های کمتر فعال (یا غیر فعال) در انتهای لیست زیر قرار می‌گیرند. این فاکتور فقط زمانی کار می کند که تعداد زیادی از افراد را دنبال کنید، حداقل 200 نفر.

به طور پیش‌فرض، حساب‌هایی که در عرض چند هفته یا چند ماه هیچ پستی ارسال نمی‌کنند، در انتهای لیست قرار می‌گیرند. اگر بیش از 200 حساب کاربری دارید که شما را دنبال می کنند، اکانت های کمتر فعال به طور خودکار به انتهای لیست منتقل می شوند.

فاکتور شماره 5: تعداد پست ها

وقتی اکانتی تعداد پست های زیادی در اینستاگرام دارد، نسبت به پست های کمتر برتری دارد. الگوریتم اینستاگرام چنین حساب‌هایی را کمی بالاتر از حساب‌هایی قرار می‌دهد که پست‌های کمتری دارند.

این فاکتور بسیار مهم است زیرا آنها محتوای بیشتری دارند تا شما را به صفحه خود بچسبانند پس از بازدید از نمایه آنها، و اینستاگرام همه چیز در مورد تعامل است.

آموزش مرتب کردن لیست فالوورهای اینستاگرام

اکنون می توانید لیست فالوهای خود را در اینستاگرام بر اساس افرادی که اخیراً شما را دنبال کرده اند و افرادی که قبلاً شما را دنبال کرده اند سفارش دهید.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • اینستاگرام را در دستگاه تلفن همراه خود باز کنید.
  • روی نماد نمایه در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.
  • روی گزینه “دنبال کردن” ضربه بزنید.
  • روی دکمه “مرتب سازی بر اساس پیش فرض” ضربه بزنید.
  • گزینه Preferred را انتخاب کنید.
  • با انتخاب “Earliest”، فهرست شما به ترتیب افرادی که ابتدا دنبال کرده اید ظاهر می شود. اگر «جدیدترین» را انتخاب کنید، الگوریتم اینستاگرام لیست فالوهای شما را بر اساس آخرین فالوورهای شما مرتب می‌کند.

توجه داشته باشید

این روش فقط لیست فالو شما را برای خودتان سفارش می دهد و نه برای سایر کاربران، بنابراین بهتر می توانید دنبال کننده های خود را پیگیری کنید.

جمع بندی

اگرچه این مقاله به الگوریتم‌های اینستاگرام و عوامل مؤثر بر آن‌ها اشاره کرده است، اما لازم به ذکر است که الگوریتم‌های اینستاگرام دائماً تغییر می‌کنند.

امیدواریم توانسته باشیم کنجکاوی شما را در مورد نحوه سفارش لیست فالو پیش فرض شما توسط اینستاگرام پاسخ دهیم.

امتیاز دهید
منبع itgeared
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.