کپی کردن خط مشی به روز رسانی هفت ساله گوگل، سامسونگ را نجات نخواهد داد

هیچ‌کس به‌اندازه سامسونگ به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را در چشم‌انداز اندروید انجام نمی‌دهد، اما برتری سازنده کره‌ای توسط گوگل به چالش کشیده شده است که اخیراً پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو را عرضه کرده است. این شرکت قول داده است که از تمام دستگاه‌های پیکسل که در آینده با نسخه‌های جدید اندروید و وصله‌های امنیتی راه‌اندازی می‌شوند به مدت هفت سال پشتیبانی کند.

سامسونگ در حال حاضر چهار سال به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل اندروید را برای همه پرچمداران و برخی از دستگاه‌های میان‌رده خود به همراه پنج سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه می‌کند. این شرکت در حال حاضر به گسترش پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های امنیتی بیش از پنج سال فکر می‌کند، اما هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا از سیاست به‌روزرسانی جدید گوگل کپی می‌کند یا حداقل تلاش می‌کند با افزایش واجد شرایط بودن دستگاه‌های خود به بیش از چهار اندروید اصلی، شکاف را کم کند، فکر نمی‌کند. و ارتقاء One UI.

سامسونگ باید فروش گوشی های تاشو با نسخه یک ساله اندروید را متوقف کند

اما اگر سامسونگ اعلام کند که دستگاه های گلکسی نیز به مدت هفت سال به روز رسانی های بزرگی دریافت خواهند کرد، چه؟ خوب، این حرکتی خواهد بود که طرفداران آن با آغوش باز از آن استقبال می کنند. مطمئنا همینطوره. اما اگر سامسونگ عادت آزاردهنده خود را مبنی بر عرضه پرچمداران جدید با نسخه اندروید یکساله اصلاح نکند، ممکن است هفت سال به روز رسانی برای دستگاه های گلکسی کافی نباشد.

تاشوهای 2023 سامسونگ در اواخر جولای عرضه شدند و گلکسی اس 23 FE در همان روزی که گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو را معرفی کرد، رونمایی شد. گوگل علاوه بر کاهش قیمت سامسونگ، گوشی های جدید خود را با اندروید 14 عرضه کرد. از سوی دیگر، گلکسی اس 23 FE، زد فولد 5 و زد فلیپ 5 همگی از اندروید 13 بهره می برند.

قبل از معرفی خط مشی هفت ساله خود، گوگل وعده سه ارتقای سیستم عامل اصلی را برای گوشی های هوشمند پیکسل داده بود، یک مورد کمتر از آنچه برای گوشی های هوشمند و تبلت های سامسونگ تضمین شده است. حتی با این سیاست، پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو تا اندروید 17 به‌روزرسانی می‌شوند، مانند گلکسی S23 FE، Z Fold 5 و Z Flip 5.

تلفن‌های پیکسل گوگل ممکن است همیشه آخرین نسخه اندروید را با وجود انتشار در همان بازه زمانی دریافت کنند

و با اعمال سیاست جدید گوگل، پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو هفت سال بعد از اندروید 21 استفاده خواهند کرد. اگر سامسونگ امروز متعهد شود که هفت به‌روزرسانی نسخه اندروید را برای دستگاه‌های خود منتشر کند، اندروید 20 آخرین به‌روزرسانی برای جدیدترین گوشی‌های هوشمند تاشو و Fan Edition آن خواهد بود.

البته سامسونگ تا چند ماه دیگر دستگاه هایی با اندروید 14 از پیش بارگذاری شده، از جمله سری گلکسی اس 24 که انتظار می رود در ژانویه به طور رسمی عرضه شود، منتشر خواهد کرد. اما اگر قرار باشد مقایسه بین جدیدترین پیکسل‌های گوگل و دستگاه‌های سامسونگ که تقریباً همزمان راه‌اندازی می‌شوند، انجام شود، به دلیل تفاوت در نسخه‌های نرم‌افزاری خارج از جعبه آنها، تضمین می‌شود که اولی پیشتاز باقی بماند.

در حال حاضر راه حل آسانی برای سامسونگ وجود ندارد

متاسفانه سامسونگ راه حل آسانی برای این مشکل ندارد. برنامه راه اندازی این شرکت برای پرچمداران در نیمه دوم سال احتمالاً بر اساس اجتناب از عرضه دستگاه های بسیار نزدیک به جدیدترین آیفون ها است. آیفون‌ها بین سپتامبر و دسامبر مانند کیک‌های داغ به فروش می‌رسند، بنابراین سامسونگ چاره‌ای ندارد جز اینکه گوشی‌های پریمیوم خود را جلوتر از بزرگترین رقیب خود یا چند ماه بعد عرضه کند.

پس سامسونگ می تواند کاری انجام دهد؟ خوب، ما مطمئن نیستیم. اما می تواند با وعده هفت سال به روز رسانی دستگاه های گلکسی شروع شود. یک رابط کاربری تمایل دارد بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید را به‌خوبی جلوتر از نسخه اندروید گوگل دریافت کند، و برای برخی، این ممکن است برای نادیده گرفتن این واقعیت کافی باشد که دستگاه گلکسی آن‌ها به همان تعداد به‌روزرسانی‌های مجموعه پیکسل گوگل را دریافت نمی‌کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.