موتورولا نیز یکی از اولین شرکت های استفاده کننده از تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد بود

در سال گذشته، شیائومی اولین سازنده تلفن هوشمند بود که از گوشی هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ (Snapdragon 898 SoC)به نام Mi 11 رونمایی کرد. این شرکت مدت کوتاهی پس از رویداد Qualcomm Snapdragon Summit، این دستگاه را معرفی کرد. اکنون، شایعات حاکی از آن است که اولین پرچمدار ۲۰۲۲ این شرکت در ماه دسامبر (آذر – دی) رونمایی خواهد شد و یکی از اولین دستگاه‌هایی خواهد بود که دارای تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ آینده‌ی کوالکام خواهد بود. همراه چیکاو باشید.

 اکنون، یک گزارش جدید حاکی از آن است که موتورولا نیز یکی دیگر از تولید کنندگان گوشی هوشمند خواهد بود که در کنار شیائومی از تراشه پرچمدار آتی اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام پلتفرم موبایل که هنوز معرفی نشده، در گوشی جدید خود استفاده خواهد کرد. با این حال، هویت این دستگاه جدید و آینده موتورولا تاکنون مشخص نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که یک پرچمدار جدید از برند متعلق به لنوو باشد که قرار است از آخرین تراشه پرچمدار آتی کوالکام بهره ببرد.

امروز، افشاگر مشهور Digital Chat Station، فاش کرد که موتورولا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی از این گوشی هوشمند پرچمدار خود رونمایی کند. با این حال، این گوشی موتورولا نمی‌تواند به موقع عرضه شود تا اولین گوشی هوشمندی باشد که با تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام در قفسه‌های فروشگاه‌ها جای گیرد. بنابراین به آسانی می‌توان حدس زد که بار دیگر، شیائومی پیشگام عرضه تراشه جدید کوالکام در گوشی جدید خود خواهد بود.

می 11 شیائومی - چیکاو

این تنها نشانه دیگری از رقابت قدرت بین دو شرکت است. موتورولا ممکن است از دستگاه جدیدی با نام موتوجی ۲۰۰ ( Moto G 200) رونمایی کند. با این حال، انتظار می‌رود که این تلفن موتورولا یک گوشی پرچمدار قاتل با اسنپدراگون ۸۸۸ باشد. اگر به یاد داشته باشید، گوشی موتوجی ۱۰۰ ( Moto G 100) بر اساس موتورولا اج اس که اولین گوشی هوشمندی بود که از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده می‌کرد، ساخته شد. شاید برای اکنون نیز، موتورولا دستگاه دیگری برای عرضه در کنار جانشین قاتل پرچمدار داشته باشد.

  • تراشه ۸۹۸ کوالکام از پایگاه داده بنچمارک گیک بنچ بازدید می کند

در همین حال، افشاگر اطلاعات Ice Universe امتیازات ادعایی گیگ بنچ (Geekbench) از تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ آینده را به اشتراک گذاشت. به گزارش خبری که این منبع منتشر کرده است، تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام عملکردی در حدود ۱۵ درصد بالاتر از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام را ارائه می‌دهد، اما موفق شده تا فقط ۵ درصد بهتر از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس کوالکام (  Snapdragon 888+) باشد.

تراشه ۸۹۸ کوالکام از پایگاه داده بنچمارک گیک بنچ بازدید می کند - چیکاو

با این حال، نتایج نهایی ممکن است کمی متفاوت باشد. به هر حال، این تست‌ها روی سخت‌افزار غیر نهایی اجرا می‌شوند، بنابراین انتظار می‌رود که وقتی روی محصول نهایی نصب شود، بتواند عملکرد بیشتری را ارائه دهد. همچنین، این به شرکت‌ها نیز بستگی دارد که عملکرد را تغییر دهند یا کارایی را با موتورهای خنک‌کننده پیشرفته و راه‌حل‌های نرم‌افزاری مناسب تضمین کنند. اسنپدراگون ۸۹۸ از هسته‌های جدید ARMv9 مانند Cortex X2 ، Cortex-A710 و Cortex-A510 استفاده خواهد کرد. پردازنده گرافیکی همراه این تراشه نیز آدرنو ۷۳۰  (Adreno 730) خواهد بود.

همان طور که گفته شد، کوالکام تراشه پرچمدار جدید خود را در اولین روزهای دسامبر (اواسط آذر ماه ۱۴۰۰) عرضه می‌کند. در سه سال گذشته، مدیرعامل شیائومی در همان صحنه ظاهر شد و تعهد سازنده به آن را تایید کرد که شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که از آن تراشه جدید در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند.

انتظار می‌رفت که سامسونگ دومین شرکتی باشد که از پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام در گوشی‌های خود استفاده کند. با این حال، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که گوشی‌های سری گلکسی اس۲۲ برای معرفی تا فوریه ۲۰۲۲ (بهمن – اسفند ۱۴۰۰) به تعویق افتاده است. بنابراین، تعجب‌آور نیست که موتورولا بتواند حداقل از نظر زمانی، از یکی از رقبای اصلی خود پیشی بگیرد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.