جایگزینی شیر توالت معمولی با شیر توالت توکار: مزایا و نکات مهم

کمبود فضا در خانه‌های امروزی باعث شده است تا در ساخت شیرآلات بهداشتی تحول بزرگی به وجود آید و طراحی شیر توالت توکار، مشکل کمبود جا برای فضاهای کوچک را تا حدودی رفع کند. این شیرآلات مزایای بسیار زیادی دارند و روز به روز و هرچه بیشتر جایگزین شیر توالت معمولی می‌شوند. در مقاله امروز در رابطه با مزایا و نکات مهم جایگزینی شیر توالت معمولی با شیر توالت توکار صحبت می‌کنیم.

شیر توالت معمولی چیست؟

شیر توالت معمولی که به آن شیرآلات روکار نیز گفته می‌شود، از شیرهای قدیمی به شمار‌می‌رود که می‌توانید آن را در اغلب خانه‌های قدیمی ببینید. این شیرها دارای دو اهرم هستند و از این طریق شدت جریان و دمای آب را کنترل می‌کنند. قدمت شیر توالت معمولی نیز بسیار بالاست و همچنان در برخی از ساختمان‌ها از آن استفاده می‌شود.

در این شیرآلات تمامی اتصالات و لوله‌ها قابل مشاهده هستند و می‌توان گفت این شیر بخشی از فضای سرویس بهداشتی را به خود اختصاص می‌دهد. ناگفته نماند برخی از مدل‌های امروزی شیرهای توالت معمولی در اندازه‌های کوچک‌تر و طراحی بسیار زیباتر تولید می‌شوند. شیرآلات معمولی نصب بسیار آسان و سریع‌تری دارند و حتی افرادی که دانش فنی ندارند، می‌توانند به راحتی آن‌ها را نصب کنند.

شیر توالت توکار چیست؟

شیر توالت توکار از جدیدترین و زیباترین تجهیزات ساختمانی است که در حال حاضر نسبت به شیرهای معمولی استفاده بیشتری دارد. این شیرآلات مطابق با دکوراسیون‌های امروزی ساخته می‌شوند و برای سرویس‌های بهداشتی کوچک بسیار مناسب هستند.

شیر توالت توکار به سرعت نظر طراحان و معماران را به خود جلب کرده است و در دسته شیرآلات لوکس قرار می‌گیرد. تمامی اجزاء و اتصالات این شیرآلات درون دیوار نصب می‌شوند؛ درنتیجه فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. نحوه نصب این شیرآلات نیز باعث شده است تا ظاهر بسیار زیباتر و بهتری به سرویس بهداشتی بدهند.

مزایای شیر توالت توکار

استفاده از شیر توالت توکار مزایای زیر را به دنبال دارد:

ایجاد فضای بیشتر

نحوه نصب شیر توالت توکار و قرار دادن اتصالات و اجزاء آن درون دیوار، فضای بیشتری را ایجاد می‌کند که این ویژگی در شیر توالت معمولی وجود ندارد. شیرآلات توکار علاوه بر ایجاد فضای بیشتر در سرویس بهداشتی، باعث افزایش برد و دامنه می‌شوند. برای مثال شیرهای روشویی توکار آب بیشتری را در دسترس شما قرار می‌دهند و مانند شیرهای روشویی معمولی نیازی نیست که دست‌های خود را در سطح پایین‌تری قرار دهید.

تمیز کردن و نگهداری آسان

شیرآلات توکار به راحتی تمیز می‌شوند و به‌ دلیل نصب آن درون دیوار، اطراف شیر رسوب ایجاد نمی‌شود. همچنین نیازی نیست که تمامی اتصالات و لوله‌ها را تمیز کنید.

طراحی شیک و زیبا

شیر توالت توکار در مقایسه با شیر توالت روکار یا معمولی، ظاهر مینیمال و شیک‌تری دارد. این شیرها دارای ظرافت و محبوبیت بیشتر هستند؛ همچنین با انواع دکوراسیون‌ها سازگارند و محیط لوکس و زیبایی را ایجاد می‌کنند. اگر می‌خواهید سرویس بهداشتی خاص و به‌روزی داشته باشید، حتماً به نصب شیر توالت توکار روی بیاورید.

مقاومت در برابر پوسیدگی

در تولید شیرهای توکار از یک لایه محافظ استفاده می‌شود که آن‌ها را در برابر پوسیدگی، خوردگی، زنگ‌زدگی، مواد اسیدی و قلیایی و… مقاوم می‌کند. درواقع این لایه محافظ باعث افزایش طول عمر و دوام شیر توالت توکار می‌شود.

سایر مزایای شیر توالت توکار عبارتند از:

  • شیرهای توکار دارای دستگیره اهرمی هستند و در کاهش مصرف آب نقش مهمی ایفا می‌کنند.

  • در اندازه‌ها و رنگ‌های بسیار زیبا تولید می‌شوند.

  • به دلیل قرار گرفتن درون دیوار در برابر ضربه در امان هستند و کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

  • نسبت به شیرهای معمولی کمتر چکه می‌کنند و نیاز به تعمیر و مراقبت کمتری دارند.

  • در ساخت آن‌ها از تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود.

  • نسبت به شیرهای معمولی به تماس کمتری نیاز دارند و بهداشتی‌تر هستند.

نکات مهم در انتخاب شیر توالت توکار

شیر توالت توکار انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها دارای کیفیت متفاوتی هستند. درنتیجه هنگام انتخاب و خرید باید به نکات زیر توجه کنید:

زیرسازی و لوله‌کشی

همان‌طور که اشاره کردیم، بخش مهمی از اتصالات و لوله‌های شیرهای توکار درون دیوار نصب می‌شوند؛ بنابراین باید از زیرساخت و لوله‌کشی محل مورد نظر اطمینان حاصل کنید. اگر ساختمان دارای لوله‌کشی قدیمی است، باید به سراغ شیرهای معمولی بروید. حتماً از لوله‌کشی جدید برای انتخاب و نصب شیر توکار استفاده کنید تا با مشکلاتی مانند نشتی مواجه نشوید.

جنس شیر

شیرآلات توکار معمولا از آلیاژ برنج و استیل تولید می‌شوند که هر دو آن‌ها کیفیت و مقاومت بالایی دارند. در این میان شیرهای استیل به دلیل داشتن لایه محافظ مقاومت بسیار بالاتری دارند و در برابر زنگ‌زدگی و پوسیدگی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید تا سال‌های طولانی از شیر انتخابی خود استفاده کنید، حتما به سراغ بهترین جنس بروید.

مغزی شیر

کیفیت مغزی یا کارتریج که از قطعات داخلی و مهم شیر توالت توکار است، اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. اندازه کارتریج میزان فشار آب را تعیین می‌کند. برای مثال اگر فشار آب در خانه شما پایین است، بهتر است شیرآلاتی را انتخاب کنید که کارتریج بزرگ‌تر دارند. توجه به جنس کارتریج نیز نکته بسیار مهمی است که باید طول عمر بالایی داشته باشد تا نیازی به تعویض و خرابی قسمتی از دیوار نباشد.

هماهنگی قطعات

شیرهای توکاری را انتخاب کنید که تمامی قطعات آن با یکدیگر هماهنگ باشند. درواقع قطعات شیرهای توکار باید از یک برند و متناسب با مدل شیر انتخاب شوند تا ساختاری هماهنگ به وجود آورند.

برند شیرآلات توکار

از دیگر نکات مهم در خرید شیر توالت توکار، نوع برند است. برندهای بسیار زیاد و متفاوتی از شیرآلات در بازار وجود دارند. در این میان برندهای مطرح دارای کیفیت و طول عمر بالاتری هستند. برندهای ناشناخته که محصولات خود را با قیمت‌های بسیار ارزان ارائه می‌دهند، گزینه مناسبی برای خرید نخواهند بود.

سخن پایانی

در مقاله امروز با مزایا و نکات مهم شیر توالت توکار آشنا شدیم. اکنون می‌دانید که شیرآلات توکار جایگزین مناسبی برای شیرهای معمولی هستند.

با تهیه آنلاین انواع شیر توالت توکار و سایر شیرآلات بهداشتی از فروشگاه آریان فراز پرسام، خرید راحت و بدون دردسری را تجربه کنید. کافی است از طریق دسته‌بندی‌های موجود، شیرآلات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و پس از انتخاب بهترین گزینه آن را سفارش دهید تا در کمترین زمان به دستتان برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.