بررسی شیائومی اسمارت بند 8 پرو

چند سال پیش ما تمایز واضحی بین باندهای هوشمند و ساعت‌های هوشمند داشتیم. این بند یک مچ دست پوشیدنی جمع و جور بود که می‌توانست برخی موارد اساسی مانند ضربان قلب و قدم‌ها را اندازه‌گیری کند و در عین حال برخی از ابزارهای اضافی مانند اپلیکیشن آب‌وهوا و تایمر را نیز در اختیار داشته باشد. نگاهی گذرا به شیائومی اسمارت بند 8 پرو نشان می دهد که شکل بند به شکلی شبیه به یک ساعت هوشمند تکامل یافته است، اما نمی توان در مورد ویژگی های آن چنین گفت.

مشخصات شیائومی اسمارت بند 8 پرو

  • صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی 1.74 اینچی AMOLED، وضوح 336 در 480 پیکسل، نرخ به روز رسانی 60 هرتز، حداکثر روشنایی 600 نیت
  • تسمه ها: تسمه های جداشدنی، عرض 22 میلی متر، طول قابل تنظیم 130-205 میلی متر
  • ویژگی ها: رتبه 5ATM، مانیتور ضربان قلب در زمان واقعی، مانیتور 24/7 سطح اکسیژن خون، ردیابی خواب، نظارت بر استرس، ردیابی ورزش، گام شمار، مدیتیشن، اعلان ها، هشدار بیکاری، یاب تلفن، پیش بینی آب و هوا، موسیقی و کنترل دوربین، ضبط، زنگ هشدار، کرونومتر، قطب نما، فشارسنج، چراغ قوه
  • حالت های ورزشی: دویدن در فضای باز، دویدن در فضای داخلی، پیاده روی در فضای باز، دوچرخه سواری در فضای باز، پیاده روی، تمرینات قدرتی، طناب زدن، سبک آزاد (بیش از 150 مورد دیگر در برنامه Mi Fitness)
  • حسگرها: سنسور ضربان قلب نوری PPG 4 کاناله، سنسور SpO2، شتاب سنج 3 محوره، فشارسنج، موتور لرزش روتور
  • قابلیت اتصال: بلوتوث 5.3، سازگار با اندروید 8.0 و iOS 12+، دو باند L1+L5 GNSS، NFC (وابسته به بازار)، میکروفون و بلندگو
  • باتری: 289 میلی آمپر ساعت
  • رنگ ها: مشکی، خاکستری روشن
  • ابعاد: 46 x 33.35 x 9.99 میلی متر
  • وزن: 22.5 گرم بدون بند

آخرین مدل اسمارت بند پرو شیائومی همان طراحی اولیه مدل قبلی خود را در کنار مشکلات جزئی مشخصات به ارمغان می آورد. صفحه‌نمایش کمی بزرگ‌تر و باتری بزرگ‌تر از نکات برجسته است، اما آیا این کافی است که آن را نسبت به Band 8 معمولی یا رقبای مستقیم آن از Amazfit و Huawei تضمین کنید؟

طراحی

شیائومی بند 8 پرو دارای همان طراحی اولیه باند 7 پرو با شاسی مستطیلی و لبه فلزی است. صفحه نمایش AMOLED به 1.74 اینچ افزایش یافته است و وضوح 336 x 480 پیکسل و نرخ تجدید 60 هرتز را ارائه می دهد. Band 8 Pro دارای حداکثر روشنایی 600 نیت در مقایسه با 500 در Band 7 Pro است و دارای صفحه نمایش تقویت شده با گوریلا گلس 3 است. این نمایشگر به راحتی حتی در زیر نور مستقیم خورشید قابل استفاده است و اگر آن مسیر را ترجیح می دهید، یک گزینه روشنایی خودکار وجود دارد.

بررسی شیائومی اسمارت بند 8 پرو - چیکاو

بدنه یک بار دیگر از پلاستیک ساخته شده است و شیائومی یک لبه فلزی در کناره آن اضافه کرده است که ظاهر و احساس برتری به شما می دهد. Band 8 Pro در رنگ های مشکی و خاکستری روشن عرضه می شود. شیائومی با طراحی جدید بند TPU عرضه شد که از طریق مکانیزم آزادسازی سریع اختصاصی به بدنه Band 8 Pro متصل می‌شود. به نظر محکم‌تر از مکانیزم Band 7 Pro سال گذشته است که با نقاط اتصالش مشکلات دوام داشت.

این بند فاقد یک سگک کمربند سنتی است که باعث می‌شود در ابتدا فرآیند محکم کردن Band 8 Pro روی مچ دست شما بسیار سخت‌تر شود. Band 8 Pro با تنها 38 گرم (22.5 گرم بدون بند) نسبتاً سبک است و ما آن را به راحتی می‌توانیم 24/7 بپوشیم. هیچ دکمه فیزیکی وجود ندارد که از زمان Xiaomi Band 6 تبدیل به یک هنجار شده باشد، اما هنوز احساس می کنیم که دکمه پاور/بازگشت می تواند یک افزودنی مفید باشد.

بررسی شیائومی اسمارت بند 8 پرو - چیکاو

Band 8 Pro ضد آب 5ATM است، بنابراین می توانید به راحتی آن را به استخر و در حین فعالیت های آب کم عمق مانند موج سواری ببرید. جعبه خرده‌فروشی یک جعبه شارژ USB را به همراه دارد که به یک رابط USB-A ختم می‌شود، یک راهنمای شروع سریع و یک برگه ضمانت.

امکانات

Band 8 Pro دارای همان ویژگی های ردیابی سلامت و فعالیت با Band 8 و Band 7 Pro با نظارت 24 ساعته ضربان قلب، ردیابی SpO2، نظارت بر خواب و استرس است. شما می توانید بیش از 150 حالت ورزشی را ردیابی کنید و گیرنده ماهواره ای GNSS دو بانده داخلی (L1 و L5) تضمین می کند که می توانید بدون همراه داشتن تلفن خود، دویدن های خود را ردیابی کنید.

مانند همه پوشیدنی‌های هوشمند شیائومی، Band 8 Pro دارای مجموعه‌ای متنوع از صفحه‌های ساعت در اپلیکیشن Mi Fitness با انتخاب‌های کافی برای تناسب با هر سبکی است. شما می توانید حداکثر 14 صفحه ساعت را در یک زمان در Band 8 Pro ذخیره کنید که دو برابر بیشتر از Band 7 Pro است.

بررسی شیائومی اسمارت بند 8 پرو - چیکاو

برخی از واچ فیس ها دارای پیچیدگی های متعددی هستند که قابل تنظیم هستند و همچنین می توانند به عنوان میانبر برنامه عمل کنند. همچنین می‌توانید با نگه‌داشتن صفحه ساعت در صفحه اصلی، رنگ‌های آن‌ها را تغییر دهید. Band 8 Pro از حالت Always on Display (AOD) پشتیبانی می کند و برخی از واچ فیس های شخص اول و شخص ثالث روی صفحه AOD تکرار می شوند در حالی که بقیه یکی از چهار تم پیش فرض AOD را دریافت می کنند.

Band 8 Pro یک RTOS اساسی را اجرا می کند که به طور کامل از طریق کشیدن انگشت کار می کند. ویجت‌های مبتنی بر کارت قابل تنظیم را دریافت می‌کنید که می‌توانید در گروه‌های حداکثر چهار نفره گروه‌بندی کنید. می‌توانید بین طرح‌بندی برنامه شبکه‌ای یا فهرستی یکی را انتخاب کنید. 23 برنامه داخلی وجود دارد اما هیچ برنامه شخص ثالثی وجود ندارد. نسخه بین‌المللی ما با گیرنده NFC عرضه نمی‌شود، اگرچه واحدهایی که در چین فروخته می‌شوند. دو نقص قابل توجه دیگر شامل عدم وجود میکروفون و بلندگو است که به معنی عدم تماس صوتی است.

پشتیبانی از اعلان ها اساسی است زیرا شما فقط چند خط متن را بدون پشتیبانی از تصاویر، ایموجی یا ویدیو دریافت می کنید. اپلیکیشن Mi Fitness یک ماه ردیابی سلامتی را ذخیره می کند

و داده های تمرین و می توانید داده های خود را با Apple Health یا Google Fit و همچنین Strava و Suunto همگام کنید.

نرم افزار و عملکرد

Band 8 Pro یک رابط کاربری آشنا و مبتنی بر سوایپ را ارائه می‌کند که مانند سایر پوشیدنی‌های شیائومی بدون Wear OS ظاهر و اجرا می‌شود. مزیت آشکار نسبت به برادر غیر حرفه‌ای آن، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر است که محتوای بیشتری را در ویجت‌ها، اعلان‌ها و خوانش‌های مربوط به سلامت و فعالیت قرار می‌دهد. صفحه نمایش 60 هرتزی AMOLED روان است و رنگ ها اشباع شده اند. در حالی که از نظر عملکردها، رابط کاربری ساده به نظر می رسد و بدون تاخیر قابل توجه اجرا می شود.

با گزینه اضافه کردن تا چهار صفحه ویجت با هر محفظه تا سه پیچیدگی در یک زمان، کمی از قابلیت سفارشی‌سازی دریافت می‌کنید. ویرایش ویجت ها و عوارض آنها از طریق برنامه همراه Mi Fitness انجام می شود.

اعلان‌ها به سرعت دریافت می‌شوند، اما راهی برای تعامل با آنها یا ارسال پاسخ‌های از پیش تعیین‌شده وجود ندارد. اتصال خوب بود و هنگام جفت شدن با آیفون 15 پرو هیچ وقفه ای را تجربه نکردم.

ردیابی سلامت

ما باید با گفتن این نکته شروع کنیم که پوشیدنی‌های هوشمند مانند Band 8 Pro ابزارهای درجه پزشکی نیستند و به همین دلیل ویژگی‌های ردیابی سلامت آن‌ها صرفاً برای سنجش روند سلامت عمومی شما مفید است.

ردیابی ضربان قلب در Band 8 Pro در فواصل 1، 10 یا 30 دقیقه ای قابل تنظیم است و همچنین می توانید هشدارهایی را برای خوانش ضربان قلب بالا و پایین تنظیم کنید. ما دریافتیم که ضربان قلب و خوانش اشباع اکسیژن خون از حسگر اپتیکال 4 کاناله جدید PPG با خوانش‌های باندهای هوشمند و ساعت‌های هوشمند رقیب هنگام استراحت مطابقت دارد.

Band 8 Pro دارای سنسور اپتیکال 4 کاناله PPG برای ضربان قلب و خوانش SpO2 است Band 8 Pro دارای سنسور نوری 4 کانال PPG برای ضربان قلب و خوانش SpO2 است.

ما در طول تمرین با مواردی مواجه شدیم که Band 8 Pro در مقایسه با ساعت Xiaomi Watch S3 که دارای سنسور نوری 12 کاناله PPG است، ضربان قلب را تا 10 BPM بیش از حد گزارش می‌کرد.

شما همچنین میانگین ضربان قلب و خوانش اکسیژن خون را روی نوار دریافت می‌کنید و می‌توانید ویژگی بتای نمره تنفس را تغییر دهید که می‌تواند به شما در مورد علائم اولیه آپنه خواب هشدار دهد.

ردیابی فعالیت

Band 8 Pro از بیش از 150 حالت ورزشی پشتیبانی می کند که اکثر آنها معیارهای کلیدی مشابهی مانند زمان سپری شده، کالری سوزانده شده و ضربان قلب را نشان می دهند. دوره‌های کششی افزودنی جدیدی هستند که دارای انیمیشن‌های هدایت‌شده در مورد نحوه گرم کردن بدن قبل از تمرین و خنک کردن بدن بعد از تمرین است.

حالت دویدن در فضای باز از علائم خاص تری مانند سرعت، آهنگ، گام پشتیبانی می کند و همچنین می تواند داده ها را از طریق گیرنده GNSS دو بانده داخلی جمع آوری کند. دقت جی‌پی‌اس باعث می‌شود کمی مورد نظر قرار گیرد. Band 8 Pro به طور معمول در هنگام دویدن و راه رفتن من برای نشان دادن سمت صحیح پیاده رو تلاش می کرد و حتی نشان داد که در طول پیاده روی اخیر در کنار دریاچه در آب رفته بودم.

Band 8 Pro همچنین از تشخیص خودکار تمرین، بار تمرین و حداکثر VO2 با پیشنهاداتی برای زمان ریکاوری پشتیبانی می کند. شمارش گام‌ها دقیق است و با سایر پوشیدنی‌ها، که اخیراً آزمایش کرده‌ایم، همتراز است.

عمر باتری

شیائومی بند 8 پرو دارای باتری 289 میلی آمپر ساعتی است که گفته می شود تا دو هفته بین شارژرها با استفاده معمولی و شش روز با حالت AOD دوام می آورد.

در آزمایش ما، بین شارژ 8 روز استفاده داشتیم. این رقم با تنظیم روشنایی صفحه نمایش روی 50٪، تمام ویژگی های ردیابی سلامتی که در کنار تمرین یک روز در میان فعال می شوند و اعلان ها به دست آمد. شارژ کامل با استفاده از شارژر مغناطیسی 80 دقیقه طول می کشد.

جمع بندی

Xiaomi Band 8 Pro نسخه بزرگتر Band 8 با گیرنده GPS دو بانده و باتری بزرگتر است. ممکن است عملکرد یک ساعت هوشمند واقعی را به همراه نداشته باشد زیرا فاقد برنامه های شخص ثالث، تماس صوتی و اعلان های غنی است، اما دوام باتری فوق العاده ای را ارائه می دهد که می تواند بیش از یک هفته بین شارژها با تمام ردیابی سلامت و فعالیت دوام بیاورد. این کار را با کسری از قیمت یک ساعت هوشمند انجام می دهد و کیفیت ساخت عالی، یک برنامه همراه عالی و مجموعه ای از صفحه های ساعت در حال گسترش را ارائه می دهد.

ما می خواهیم شاهد اضافه شدن یک بلندگو و میکروفون به سری Band برای استفاده بیشتر و NFC در واحدهای فروخته شده در خارج از چین باشیم. شارژ بی سیم یکی دیگر از موارد حذفی است که امیدواریم به زودی به سری شیائومی باند باز شود.

Band 8 Pro یک ارتقا جزئی نسبت به Band 7 Pro با صفحه نمایش بزرگتر و روشن تر، استقامت باتری بهتر و طراحی ممتاز مشابه است. در حالی که ممکن است شبیه یک ساعت هوشمند به نظر برسد، Band 8 Pro ویژگی هایی برای پشتیبان گیری از آن ندارد.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.