گوشی ریلمی کیو ۳ اس با نمایشگر 144 هرتز و اسنپدراگون ۷۷۸جی معرفی شد

بازار تلفن‌های هوشمند به لطف معرفی دستگاه‌های میان‌رده‌ی زیادی که در چند ماه اخیر صورت گرفته، بیش از پیش گرم شده است. این بخشی از تغییر الگو در مناطقی مانند هند است که در حال حاضر در آن سرزمین گوشی‌های میان‌رده به دلیل بهبود ارزش پول این کشور، بیشتر از همیشه به فروش می‌رسند. یکی از این دستگاه‌های میان رده، گوشی ریلمی کیو ۳ اس (Realme Q3s) است که پس از هفته‌ها افشاگری در مورد مشخصات و قابلیت‌های آن  سرانجام در چین معرفی شد. همراه چیکاو باشید.

گوشی هوشمند ریلمی کیو ۳ اس از پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸جی مجهز به ۵جی کوالکام (Snapdragon 778G 5G) پلتفرم موبایل بهره می‌برد که این تراشه در بین گوشی‌های هوشمند میان‌رده به یکی از اصلی‌ترین پردازنده‌های مورد استفاده  تبدیل شده است و همچنین در گوشی‌های بسیار زیادی همچون ریلمی جی تی مستر ادیشن (Realme GT Master Edition) و شیائومی ۱۱ لایت ۵جی ان ای Xiaomi 11 Lite 5G NE یافت می‌شود. این تراشه یکی از پردازنده‌های ممتاز و رده بالای کوالکام است که نوید عملکردی تقریباً نزدیک به پردازنده‌ی پرچمدار را می‌دهد.

دوربین اصلی گوشی ریلمی کیو ۳ اس - چیکاو

گوشی هوشمند ریلمی کیو ۳ اس دارای پردازنده‌ای فوق سریع با یک صفحه نمایش فوق العاده عالی است که نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز عملکرد بی نقص و تحسین برانگیز آن را تکمیل می‌کند. این صفحه نمایش عالی ۶.۶ اینچی از نوع LCD است که از وضوح فول اچ دی پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ پیکسل بهره می‌برد و همچنین پشتیبانی از HDR10 نیز از دیگر قابلیت‌های آن محسوب می‌شود. علاوه بر این، حداکثر روشنایی آن به ۶۰۰ نیت می‌رسد که برای یک صفحه نمایش از نوع LCD و گوشی هوشمندی در سطح میان‌رده خارق‌العاده است.

ضخامت گوشی ریلمی کیو ۳ اس - چیکاو

اما مطمئناً یکی دیگر از قابلیت‌هایی که از نظر کاربران از مهمترین عوامل در خرید گوشی محسوب می‌شود و هر خریداری آن را بسیار مورد توجه قرار می‌دهد، بخش دوربین گوشی است که در این زمینه نیز این گوشی ریلمی خریداران را ناامید نمی‌کند زیرا این تلفن در پنل پشتی از ماژول دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که برای دوربین اصلی از یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی واید استفاده شده است. لنز پرتره سیاه و سفید ۲ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز دیگر سنسورهای این ماژول را تشکیل می‌دهند.

دوربین اصلی این تلفن همراه از آخرین فناوری‌های مورد استفاده در این زمینه از جمله استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص صحنه، استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص زیبایی، فیلترها و استفاده از هوش مصنوعی برای حالت شب پشتیبانی می‌کند. این گوشی در پنل جلو نیز از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گوشی ریلمی کیو ۳ اس سفید - چیکاو

گوشی ریلمی کیو ۳ اس برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی ریلمی ابعاد ۱۶۴.۴ در ۷۵.۸ در ۸.۵ میلی متر دارد و وزن آن نیز ۱۹۹ گرم است. کیو ۳ اس رابط کاربری اختصاصی ریلمی Realme UI 2.0 را ببر روی اندروید ۱۱ اجرا می‌کند.

پنل پشتی گوشی ریلمی کیو ۳ اس - چیکاو

این دستگاه در سه نسخه ۶ گیگابایت رم بعلاوه ۱۲۸ گیگابایت ذخیره سازی داخلی، ۸ گیگابایت رم بعلاوه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و نهایتاً با ۸ گیگابایت رم بعلاوه ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی با قیمت‌های به ترتیب ۱۴۹۹ یوان (۲۳۴ دلار آمریکا)، ۱۵۹۹ یوان (۲۴۹ دلار پوند) و ۱۹۹۹ یوان (۳۱۲ دلار آمریکا) عرضه می‌شود. گوشی هوشمند ریلمی کیو ۳ اس در دو گزینه رنگ شامل سفید «سفید ابری یا صدفی Nebula (pearl white) » و آبی آسمان شب « Night Sky Blue (indigo) » در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

اجرای مراسم رونمایی باعث شد تا در این رویداد پرده‌ها از روی گوشی ریلمی جی تی نئو ۲ تی (Realme GT NEO2T) و ساعت هوشمند ریلمی واچ تی ۱  (Realme Watch T1) نیز برداشته شوند و مشخصات این دو محصول نیز آشکار شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.