قابلیت های خودرو خودران تسلا با گفته های ایلان ماسک همخوانی ندارد

طبق یادداشتی که به تازگی منتشر شده است مشخص شد که ایلان ماسک در بیان ویژگی های خودرو خودران تسلا غلو کرده است. همچنین ورج، مدیر نرم افزار اتوپایلوت تسلا، به سازمان وسایل نقلیه موتوری ایالت کالیفرنیا گفت که ایلان ماسک در بیان قابلیت‌های سیستم پیشرفته کمک راننده خودرو این کمپانی غلو کرده است و گفته های وی با واقعیت های مهندسی کنونی مطابقت ندارد. همراه چیکاو باشید.

این یادداشت ها را گروه PlainSite منتشر کرده اند. چندی پیش نیز بر اثر برخورد یک خودروی تسلا با دو سرنشین بدون راننده با درخت دو نرد جان باختند. 

سازمان وسایل نقلیه موتور کالیفرنیا در کنفرانسی با نمایندگان تسلا در تاریخ نهم مارس سال جاری میلادی، با افرادی از جمله سی جی مور، مدیر بخش اتوپایلوت تسلا، نوشته است که توییت ماسک با واقعیت های مهندسی موجود و کارایی فعلی ماشین های خودران تسلا هم خوانی ندارد. قابلیت این خودرو ها هم اکنون در سطح دوم یعنی سیستم رانندگی نیمه خودران قرار گرفته اند.

ایلان ماسک در ماه ژانویه با اطمینان به سرمایه گذاران اعلام کرده بود که خودروهای خودران تسلا، بدون نیاز به راننده، امسال آماده خواهند بود. 

از طرفی نمایندگان تسلا اعلام کرده اند که به نظر نمی رسد که این کمپانی تا پایان سال 2021 میلادی به سطح 5 قابلیت خودرانی دست یابد. در سطح 5 خودروها می‌توانند بدون نیاز به راننده و در هر شرایطی به طور خودکار رانندگی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.