تراشه ARM Galaxy Book 4 Edge توسط بنچمارک آنلاین تایید شد

Galaxy Book 4 Edge سامسونگ اوایل امروز (از طریق Windows Latest) در بنچمارک آنلاین Geekbench ظاهر شد. این لپ تاپ دارای ویندوز 11 Home (64 بیتی) است و از پردازنده اسنپدراگون X Elite و 16 گیگابایت رم پشتیبانی می کند.

کوالکام قبلاً گفته بود که به دنبال شرکای برای تراشه جدید اسنپدراگون X Elite خود است و این بنچمارک، در صورت قانونی بودن، حضور سامسونگ در لیست را تایید می‌کند.

در مقابل، به نظر می‌رسد این معیار نشان می‌دهد که سامسونگ هنوز آماده ایجاد تراشه مبتنی بر Exynos ARM خود برای لپ‌تاپ‌ها نیست. و این احتمالاً در حال حاضر چیز خوبی است، زیرا می بینیم که چگونه شرکت مشغول اثبات این است که Exynos را برای تلفن های همراه مرتب کرده است.

قدرت زیادی برای ویندوز در دستگاه های ARM

امتیازات بنچمارک مصنوعی برای لپ تاپ Galaxy Book 4 Edge مجهز به تراشه Snapdragon X Elite امیدوارکننده به نظر می رسد. این لپ تاپ در Geekbench 6.2.2 امتیاز 2706 را در تک هسته ای و 12646 امتیاز را در تست های چند هسته ای کسب کرد.

با مقایسه این امتیازات با تراشه‌های M1، M2 و M3 اپل، به نظر می‌رسد که Snapdragon X Elite دو تراشه اول را شکست می‌دهد اما نسبت به M3 عملکرد بهتری دارد. تراشه‌های Apple M Pro مستثنی شده‌اند.

البته، در عمل، تراشه‌های M و Snapdragon X Elite در محیط‌های بسیار متفاوتی اجرا می‌شوند، یعنی MacOS و Windows 11 در ARM، به این معنی که این ارقام بنچمارک ممکن است لزوماً نشان ندهند که کدام تراشه در دنیای واقعی بهتر عمل می‌کند. اپل تراشه‌های M خود را برای MacOS به خوبی بهینه‌سازی کرده است و باید دید که آیا می‌توانیم در مورد Snapdragon X Elite و Windows 11 در ARM نیز همین را بگوییم یا خیر.

جالب اینجاست که شایعات اخیر می‌گویند تراشه جدید کوالکام به لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس 6 و تبلت سرفیس پرو 10 نیز قدرت می‌دهد. گلکسی بوک 4 اج سامسونگ به ناچار با سری سرفیس مایکروسافت رقابت خواهد کرد، اما اینکه آیا این بوک 4 اج یک نوت بوک معمولی است، یک 2 در 1 با لولای 360 درجه یا یک تبلت با صفحه کلید قابل جدا شدن باید مشخص شود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.