گوشی آینده ممکن است دارای دوربین پریسکوپ 160 مگاپیکسلی باشد!

Leaker Digital Chat Station (از طریق AndroidAuthority) در سایت رسانه اجتماعی Weibo چین درباره گوشی جدیدی که دارای دوربین پریسکوپ 160 مگاپیکسلی است، گزارش می دهد.

ابتدا اجازه دهید در مورد چیستی دوربین پریسکوپ بحث کنیم. از آنجایی که یک گوشی هوشمند بدنه کوچکی دارد، افزایش فاصله کانونی نیاز به راهی برای دور زدن این محدودیت دارد. بنابراین، ورود نور به یک لوله از طریق لنز، جهش از منشور با زاویه 90 درجه و ضربه زدن به سنسور تصویر، به دوربین تله فوتو تلفن اجازه می دهد تا زوم اپتیکال بیشتری ارائه دهد.

آیفون 15 پرو مکس از مجموعه ای از چهار منشور برای ایجاد فاصله کانونی 120 میلی متری استفاده می کند که به آیفون 2023 برتر این امکان را می دهد تا زوم اپتیکال 5 برابری ارائه دهد. اپل این لنز را تتراپریسم پریسکوپ می نامد.

در حالی که Digital Chat Station نامی از این گوشی که از لنز پریسکوپ 160 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اشاره نکرد، او اشاره کرد که این دستگاه دارای برند پورشه است.

در پست قبلی، افشاکننده گفته بود که آنر و Porche Design با هم کار می‌کنند و این بدان معناست که سری آنر Magic 6 می‌تواند دارای گوشی با دوربین پریسکوپ 160 مگاپیکسلی باشد. ناگفته نماند (اما ما به هر حال این کار را خواهیم کرد) که این دوربین تله فوتو با بالاترین وضوحی است که تا به حال در گوشی های هوشمند پیدا شده است.

Digital Chat Station در مورد شایعه دوربین پریسکوپ 160 مگاپیکسلی در تلفن آینده می نویسد – گوشی آینده ممکن است دارای یک دوربین پریسکوپ 160 مگاپیکسلی باشد.

مشکل چنین سنسور وضوح بزرگی این است که خود سنسور و پیکسل‌ها می‌توانند کوچک باشند که تأثیر منفی بر تصاویر گرفته شده با دوربین پریسکوپ در محیط‌های کم نور می‌گذارد. همچنین می تواند منجر به افزایش نویز و کاهش دامنه دینامیکی شود. Pixel binning می تواند به پیکسل های کوچکتر اجازه دهد تا اطلاعات بیشتری را حمل کنند که ممکن است مقداری از کاهش اندازه حسگر و پیکسل را جبران کند.

در پست Digital Chat Station همچنین به استفاده از تشخیص چهره 3 بعدی Time of Flight اشاره شده که یک سیستم امن مانند Face ID اپل است.

این گوشی همچنین به سنسور Omnivision OV50K یک اینچی برای دوربین اصلی، پشتیبانی از دیافراگم متغیر مشابه آنچه در هواوی دیده‌ایم، و یک دوربین فوق عریض با پشتیبانی از یک سنسور Omnivision به نام OV50H مجهز خواهد شد.

این دستگاه همچنین ارتباطات ماهواره ای را ارائه می دهد که همان چیزی است که هواوی در حال حاضر در سری Mate 60 ارائه می کند.

موضوع اینجاست. شایعه ای وجود دارد مبنی بر اینکه ویوو X100 پرو پلاس دارای دوربین تله فوتو 200 مگاپیکسلی است. بخش نیمه هادی سامسونگ گفته است که “چیز بزرگ بعدی در عکاسی از گوشی های هوشمند” یک دوربین تله فوتو 200 مگاپیکسلی است. بنابراین مهم نیست که شما چه فکری می کنید، نوآوری واقعی در صنعت گوشی های هوشمند همچنان از چین بیرون می آید.

منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.