اندروید 15 این ویژگی های جدید را به اکوسیستم می آورد

هفته گذشته، گوگل در رویداد Google I/O 2024 از پلتفرم های به روز شده خود – اندروید 15، اندروید 14 TV و Wear OS 5 رونمایی کرد.

امروز، ما به چیزهای جدید برای کل اکوسیستم اندروید خواهیم پرداخت، زیرا بیشتر این ویژگی ها توسط افرادی مانند شما که صاحب تلفن، تبلت و ساعت هوشمند گلکسی هستند، استفاده خواهند شد.

ویژگی های جدید اکوسیستم اندروید 15

حریم خصوصی و امنیت

Private Space:

قابلیتی شبیه به Secure Folder در گوشی ها و تبلت های Galaxy. می توان از آن برای ایمن نگه داشتن برنامه ها و داده های خصوصی استفاده کرد. اعلان‌های برنامه‌های داخل فضای خصوصی نیز پنهان می‌مانند. فضای خصوصی به عنوان یک پوشه جداگانه در کشوی برنامه ظاهر می شود و فقط پس از احراز هویت بیومتریک قابل دسترسی است.

از آنجایی که این ویژگی قبلاً در دستگاه‌های گلکسی به شکل Secure Folder وجود دارد، Private Space به تلفن‌ها و تبلت‌های Galaxy نمی‌آید. با این حال، اگر پوشه امن بر اساس APIهای فضای خصوصی Google باشد، ممکن است بهبودهای بیشتری دریافت کند.

تشخیص سرقت:

این یک ویژگی قابل توجه و مفید است. هر زمان که دستگاهی با اندروید 15 از شما ربوده شود، گوشی می تواند از داده های شتاب سنج و سنسور ژیروسکوپ برای تشخیص سرقت استفاده کند. هنگامی که حرکت سرقت فعال می شود، دستگاه قفل می شود و می توانید با استفاده از شبکه Find My Google آن را ردیابی کنید.

این ویژگی اواخر امسال به اندروید 15 می آید.

تشخیص تقلب در زمان واقعی:

Google Play Protect، که از قبل بر روی همه دستگاه‌های دارای Google Play نصب شده است، می‌تواند برنامه‌های درگیر در تقلب و فیشینگ را شناسایی کند. همچنین می‌تواند نحوه تعامل یک برنامه با سایر برنامه‌ها و سوء استفاده از داده‌ها و فایل‌های کاربر را تشخیص دهد.

چنین برنامه‌ای برای بررسی بیشتر به Google ارسال می‌شود. پس از تأیید چنین فعالیتی، به کاربرانی که آن برنامه ها را دارند هشدار داده می شود یا حتی از راه دور غیرفعال می شوند.

موارد گم شده را بیابید:

با شبکه Find My Device Google، کاربران می توانند اشیاء خود را با استفاده از برچسب های ردیاب مانند Chipolo One و Pebblebee Clip For Android پیگیری کنند. این ردیاب‌ها با شبکه Find My Device ادغام می‌شوند و می‌توان از آنها برای یافتن اقلام گمشده یا دزدیده شده استفاده کرد.

این ویژگی روی گوشی ها و تبلت های گلکسی نیز کار خواهد کرد. سامسونگ برچسب ردیاب موقعیت مکانی خود را به نام Galaxy SmartTag 2 دارد، اما از شبکه SmartThings Find خود سامسونگ به جای Find My Device گوگل استفاده می کند.

ما امیدواریم که سامسونگ SmartThings Find را با Find My Device Google یکپارچه کند تا تجربه ای عالی را برای همه کاربران اندروید فراهم کند.

ارتباطات و ناوبری بهبود یافته است

RCS در ژاپن: Google با شرکت‌های مخابراتی شبکه تلفن همراه مانند KDDI کار می‌کند تا RCS را برای کاربران اندروید در ژاپن بیاورد. RCS ارتقاء پیامک و MMS است که ویژگی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری تصویر و ویدیو با وضوح بالا، چت‌های گروهی، نشانگرهای تایپ هم‌زمان، رسید خواندن، برچسب‌ها، شکلک‌ها، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی و غیره را ارائه می‌دهد.

AR در Google Maps: به زودی می‌توانید محتوای AR را مستقیماً در Google Maps تجربه کنید. این می تواند به شما در یادگیری بیشتر در مورد یک مکان کمک کند. این تجربه حتی در دستگاه واقعیت توسعه یافته (XR) آینده که سامسونگ با مشارکت گوگل و کوالکام در حال ساخت است، بیشتر خواهد بود.

با Android TV در خانه و با Android Automotive در حال حرکت باشید

Google TV با توصیه‌های محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی: Google TV اکنون از Google Gemini برای درک بهتر سؤالات شما استفاده می‌کند. سپس از هوش مصنوعی برای ارائه توصیه های محتوا به شما استفاده می کند.

از تنظیمات برگزیده شما برای بازیگران و ژانرها استفاده می کند و سپس توضیحات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را در صفحه اصلی ایجاد می کند. همچنین توضیحات مفقود یا ترجمه نشده فیلم ها و نمایش های تلویزیونی را پر می کند.

Android Automotive Google Cast را دریافت می‌کند: خودروهایی که دارای Google Built-In با استفاده از Android Automotive هستند، مانند Rivian R1، می‌توانند با استفاده از Google Cast ویدیوها را از تلفن شما پخش کنند.

می‌توانید بازی‌هایی مانند Angry Birds و برنامه‌های پخش ویدیو مانند Max و Peacock را از فروشگاه Play روی خودروهایی با سیستم‌عامل Android Automotive نصب کنید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.