با اندروید 14، گوشی گلکسی شما حالت پرواز هوشمندتری پیدا می کند

حالت پرواز (یا هواپیما) یکی از اساسی ترین ویژگی هایی است که می توانید در تلفن هوشمند پیدا کنید. وظیفه آن آفلاین کردن تلفن و غیرفعال کردن تمام اتصالات بی سیم روی آن است، از جمله اتصال سلولی، وای فای و بلوتوث، که از برقراری تماس، ارسال و دریافت پیام، مرور اینترنت و هر چیز دیگری که ممکن است نیاز باشد از تلفن جلوگیری می کند.

بدیهی است که حالت پرواز برای استفاده در هواپیماها طراحی شده است، زیرا سیگنال ها و امواج رادیویی ساطع شده از تلفن می تواند در سیستم ارتباطی پرواز اختلال ایجاد کند. همچنین می‌توانید حالت پرواز را فعال کنید تا استفاده از باتری را کاهش دهید، یا زمانی که می‌خواهید کمی تنها باشید و می‌خواهید از حواس‌پرتی خلاص شوید، از تماس انسانی جلوگیری کنید.

اما در هوا جایی است که بیشتر از حالت پرواز استفاده می شود و برای مدت طولانی، خطوط هوایی در مورد الزام هر مسافری به قرار دادن تلفن خود در حالت پرواز، به خصوص در هنگام فرود و برخاستن، بسیار سختگیر بودند. با این حال، همه چیز در سال های اخیر تغییر کرده است، به خصوص در مورد Wi-Fi و بلوتوث.

هر تلفن مدرن (هوشمند یا غیرهوشمند) به شما امکان می دهد در حالی که حالت پرواز فعال است، Wi-Fi و بلوتوث را فعال کنید. اما چیزی که اکثر آنها ارائه نمی دهند، گزینه ای است برای جلوگیری از غیرفعال شدن وای فای و بلوتوث وقتی دستگاه به حالت پرواز تغییر می کند.

اندروید 14 می تواند بلوتوث و وای فای را هنگامی که حالت پرواز فعال است فعال نگه دارد

گوگل در حال تغییر آن با اندروید 14 است. در آخرین نسخه سیستم عامل، اگر Wi-Fi/Bluetooth را در حالی که حالت پرواز فعال است روشن کنید، تلفن آن را به خاطر می آورد و دفعه بعد که آن را قرار می دهید Wi-Fi/Bluetooth را روشن نگه می دارد.

طبیعتاً، این حالت پرواز هوشمندتر روی تلفن‌ها و تبلت‌های Samsung Galaxy که واجد شرایط اندروید 14 هستند نیز در دسترس خواهد بود. سامسونگ در حال حاضر یک برنامه بتای Android 14/One UI 6.0 را برای برخی دستگاه‌ها اجرا می‌کند و ما انتظار داریم نسخه نهایی نرم افزاری که تا قبل از پایان اکتبر در سطح جهانی عرضه می شود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.