دانلودهای تلگرام کجا می روند؟ | محل ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام در اندروید

تلگرام یک اپلیکیشن مبتنی بر فضای ابری است که مانند سایر پلتفرم ها مانند واتس اپ کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است. این پلتفرم به افراد اجازه می‌دهد کانال‌هایی ایجاد کنند تا بتوانند فایل‌هایی با اندازه‌های مختلف را بدون دردسر به اشتراک بگذارند.

اما فایل های دانلود شده در تلگرام کجا می روند؟ بسیاری از کاربران برای جستجوی دانلودهای تلگرام بدون موفقیت تلاش کرده اند. این پست توضیح می دهد که چگونه می توانند دانلودها را در تلفن همراه پیدا کنند.

جواب سریع

قبلا اکثر کاربران می توانستند فایل های دانلود شده در تلگرام را در پوشه تلگرام در File manager پیدا کنند. اما اکنون کاربران می توانند از پوشه اندروید به دانلودهای تلگرام دسترسی پیدا کرده و به زیر پوشه داده و سپس org مراجعه کنند. تلگرام، پیام رسان، فایل ها و فایل های تلگرام به ترتیب.

بسیاری از کاربران تلگرام به دنبال راه حل هایی برای مکان یابی فایل هایی هستند که دانلود می کنند در دستگاه های خود. این راهنما توضیح داده است که آیا دانلودهای تلگرام در دستگاه‌های شما ذخیره می‌شوند، کجا می‌توان آنها را پیدا کرد و چگونه آنها را حذف کرد. همراه چیکاو باشید.

آیا تلگرام فایل های دانلود شده را روی گوشی ها ذخیره می کند؟

تلگرام برخلاف سایر اپلیکیشن ها یک اپلیکیشن مبتنی بر ابر است. این بدان معناست که بیشتر داده‌های کاربران، در دستگاه‌ها ذخیره نمی‌شوند، بلکه در فضای ابری ذخیره می‌شوند. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا تلگرام به کاربران اجازه می دهد تا حجم فایل های بزرگ را بدون محدودیت به اشتراک بگذارند؟

به اشتراک گذاری فایل های با اندازه بزرگ امکان پذیر است زیرا داده ها در فضای ابری ذخیره می شوند و اطلاعات کمی در دستگاه های ما حفظ می شود. در واتس اپ، اطلاعات در دستگاه های ما ذخیره می شود. اگر کسی اطلاعات را حذف کند، فقط می توانید آن را از فرستنده دریافت کنید. تلگرام اطلاعاتی را در صورت نیاز در دسترس قرار می دهد و توضیح می دهد که چرا می توانید به راحتی چنین فایل هایی را در هر زمان دانلود کنید.

بنابراین، تلگرام فایل های زیادی را در دستگاه های ما ذخیره نمی کند. بیشتر داده‌ها در دستگاه‌های ما در حافظه پنهان ذخیره می‌شوند تا تلگرام سریع‌تر کار کند. سایر فایل‌های سیستم تلگرام در دستگاه‌های ما ذخیره می‌شوند تا عملکرد برنامه را افزایش دهند.

دانلودهای تلگرام کجا می روند؟

تلگرام اکثر فایل ها را در دستگاه های ما ذخیره نمی کند. اما دانلودهایی مانند فایل‌های APK توسط کاربران دانلود شده و در دستگاه‌های ما ذخیره شده‌اند. در گذشته، کاربران می‌توانستند به راحتی به فایل منیجر رفته، پوشه تلگرام را پیدا کرده و به هر دانلودی از پلتفرم دسترسی داشته باشند.

اگرچه برخی از کاربران همچنان می توانند از طریق فایل منیجر به دانلودهای تلگرام دسترسی داشته باشند، برخی دیگر باید به زیر پوشه اندروید برای یافتن مکان دانلودها مراجعه کنند. با استفاده از دو روش زیر می توانید به دانلودهای تلگرام در اندروید دسترسی داشته باشید.

محل ذخیره دانلودهای تلگرام از File Manager در اندروید

در هنگام استفاده از گوشی اندرویدی می توانید از طریق حافظه داخلی به پوشه تلگرام دسترسی داشته باشید و به دانلودهای تلگرام دسترسی داشته باشید که در زیر توضیح داده شده است.

  • File Manager را روی گوشی خود باز کنید.
  • روی «All Files» یا «فایل‌ها» ضربه بزنید.
  • روی گزینه Device Storage ضربه بزنید.
  • در پوشه ها اسکرول کنید و پوشه تلگرام را پیدا کنید.

 

  • پوشه های مختلف تلگرام از جمله صدا، اسناد، فایل ها، تصاویر و ویدیوها را مشاهده خواهید کرد. زیرپوشه خاصی را برای دسترسی به دانلود خود انتخاب کنید. زیرپوشه برای دانلود را انتخاب کنید.

محل ذخیره دانلودهای تلگرام از File Manager در اندروید - چیکاو

مراحل بالا متداول بوده و افراد زیادی برای دسترسی به دانلودهای تلگرام از آن استفاده کرده اند. اگر پوشه تلگرام را پیدا نکردید می توانید از مراحل زیر استفاده کنید.

  • File Manager.File Manager را روی تلفن اجرا کنید.
  • روی «همه فایل‌ها» یا «فایل‌ها» ضربه بزنید.
  • Device Storage. Device Storage را انتخاب کنید
  • به پوشه “Android” بروید و آن را باز کنید.

 

  • روی “داده” یا “رسانه”.
  • به سمت پایین به زیر پوشه “org.telegram.messenger” بروید و روی آن کلیک کنید.
  • می توانید به رسانه دانلود شده خود در پوشه “Files” دسترسی داشته باشید.

 

توجه داشته باشید:

برخی از کاربران تلفن می توانند مرحله «همه فایل ها» را رد کرده و بلافاصله پس از باز کردن File Manager، «Internal Storage» را انتخاب کنند.

چگونه دانلودهای تلگرام را حذف کنیم؟

پاک کردن فایل های تلگرام پس از یافتن آنها آسان است. اگرچه حذف فایل ها ترفندی است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند، اما تلگرام تنظیماتی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد پس از اتمام دوره مشخصی که تعیین کرده اید، فایل ها را حذف کنید.

اگر نمی‌خواهید فایل‌های تلگرام فضایی را اشغال کنند، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که بلافاصله پس از دانلود، آن‌ها را پاک کند، به این معنی که نیازی نیست فایل‌ها را پیدا کنید و آنها را حذف کنید. اگر می‌خواهید تنظیمات را فعال کنید، می‌توانید به اپلیکیشن موبایل تلگرام دسترسی پیدا کنید و مطابق توضیحات زیر اقدام کنید.

  • روی نماد سه خط در بالا سمت چپ ضربه بزنید.
  • گزینه “Settings” را انتخاب کنید.
  • به «داده‌ها و ذخیره‌سازی» بروید.
  • روی گزینه “Storage Usage” کلیک کنید.
  • مدت زمانی را که می خواهید رسانه دانلود شده را از تلگرام نگه دارید را تنظیم کنید.

 

هنگامی که تنظیمات را فعال کردید، باید رسانه دانلود شده قبلی را با فشار طولانی روی آن، پس از دسترسی به آن از طریق مراحل بخش قبلی و کلیک کردن روی گزینه “حذف” پاک کنید.

از طرف دیگر، هنگام محدود کردن ذخیره‌سازی دانلودهای تلگرام در دستگاه خود، می‌توانید کش را با ضربه زدن روی دکمه «Clear Telegram Cache» در بخش «Storage Usage» پاک کنید.

نتیجه گیری

زمانی که در کانال هایی هستید که روزانه چندین فایل ارسال می کنند، دانلودهای تلگرام می توانند فضای ذخیره سازی دستگاه شما را مصرف کنند. با این حال، هنگامی که می توانید به دانلودها دسترسی داشته باشید و به راحتی آنها را حذف کنید، نیازی به بارگذاری دستگاه خود نیست.

اگر دسترسی به دانلودهای تلگرام برایتان سخت است، این راهنما راه های ساده ای را برای انجام این کار هنگام استفاده از تلفن اندرویدی توضیح داده است.

امتیاز دهید
منبع itgeared
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.