آموزش حذف اسناد و اطلاعات تلگرام در آیفون

تلگرام بهترین اپلیکیشن برای ارسال هر فایلی است زیرا فایل ها را به هر اندازه ای محدود نمی کند. ارسال هر اندازه داده امکان پذیر است زیرا اطلاعات تلگرام در فضای ابری ذخیره می شود.

اما با این حال، ممکن است برخی از فایل‌ها در آیفون شما ذخیره و در انجام کارهای مهم کند شوند. بنابراین، حذف برخی از اسناد و داده ها در آیفون برای بهبود عملکرد آن مهم است.

جواب سریع

یکی از راه های حذف اسناد و داده های تلگرام، پاک کردن کش است. هنگامی که حافظه پنهان را پاک می‌کنید، برخی از فایل‌های تلگرام را حذف می‌کنید که ممکن است باعث کند عمل کردن گوشی شما شود. تنظیمات را باز کنید، به «داده و ذخیره‌سازی» بروید و سپس روی «استفاده از فضای ذخیره‌سازی» کلیک کنید. گزینه “Clear Entire Cache” را خواهید دید. برای تکمیل پاک کردن کش روی گزینه کلیک کنید.

حذف اسناد و داده های تلگرام می تواند چالش برانگیز باشد زیرا ممکن است فایل هایی را که می خواهید حذف کنید پیدا نکنید. این راهنما توضیح داده است که چگونه می توانید اسناد ذخیره شده توسط تلگرام را محدود کنید و چگونه می توانید اسناد و داده های تلگرام را حذف کنید. اگر راه‌حل‌های زیادی را بدون موفقیت امتحان کرده‌اید، این مقاله را بخوانید!

نحوه محدود کردن ذخیره سازی فایل در تلگرام

آیا می دانستید می توانید تعداد فایل های ذخیره شده در آیفون خود را محدود کنید؟ به جای اجازه دادن به ذخیره فایل های حجیم در دستگاه خود، می توانید اقداماتی را انجام دهید تا مطمئن شوید که فایل های محدود تلگرام در آیفون شما ذخیره می شود.

دانلود خودکار فایل ها را غیرفعال کنید

بسته به تنظیمات شما فایل ها در تلگرام دانلود می شوند. اگر دانلود خودکار را فعال کرده باشید، تمامی فایل ها و داده های دریافتی در گروه های تلگرام و چت های شخصی به صورت خودکار دانلود می شوند.

هنگامی که دانلودهای خودکار را غیرفعال می کنید، آنچه را که می توانید دانلود کنید انتخاب می کنید و مطمئن شوید که آیفون شما با فایل های ناخواسته پر نشده است.

  • تلگرام را باز کنید و روی نماد منو ضربه بزنید.
  • روی “تنظیمات” کلیک کنید.
  • به Data and Storage رفته و گزینه Telegram Data Storage را انتخاب کنید.
  • به بخش «دانلود خودکار رسانه» بروید.
  • تمام دانلودهای خودکار را غیرفعال کنید.

محدود کردن زمان ذخیره سازی اسناد و داده های تلگرام

هنگامی که اسناد و داده های تلگرام به صورت خودکار یا دستی دانلود می شوند، در حافظه پنهان و ابر ذخیره می شوند. همانطور که در زیر نشان داده شده است می توانیم انتخاب کنیم که چه زمانی اسناد و داده ها می توانند از تنظیمات تلگرام حذف شوند.

  • تلگرام را باز کنید و روی نماد “تنظیمات” کلیک کنید.
  • به «داده‌ها و ذخیره‌سازی» بروید.
  • گزینه Storage usage را انتخاب کنید.
  • در بخش «حذف خودکار رسانه‌های حافظه پنهان»، مدت زمان ذخیره داده‌ها قبل از حذف از آیفون خود را انتخاب کنید.

هنگامی که گزینه مورد نظر خود را انتخاب کردید، نیازی به حذف دستی داده ها و اسناد تلگرام ندارید زیرا طبق تنظیمات شما به طور خودکار حذف می شوند.

نحوه حذف اسناد و اطلاعات تلگرام در آیفون

اکنون که می دانید چگونه دانلودهای تلگرام خود را مدیریت کنید و از ذخیره فایل های ناخواسته در دستگاه خود جلوگیری کنید، ممکن است بخواهید بدانید که چگونه اسناد و داده ها را حذف کنید. همانطور که گفته شد، اسناد و داده های تلگرام در گالری شما ذخیره نمی شوند، بنابراین نمی توانید آنها را انتخاب و حذف کنید.

داده های دانلود شده از تلگرام در فضای ابری و کش ذخیره می شود. بنابراین، می‌توانید با پاک کردن حافظه پنهان یا حذف تک تک اسناد تلگرام، کارهای زیادی برای حذف فایل‌ها انجام دهید.

برای حذف اسناد و اطلاعات تلگرام در آیفون، کش را پاک کنید

پاک کردن حافظه پنهان یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آزاد کردن حافظه تلفن شما است. هنگامی که حافظه پنهان را پاک کنید، دستگاه شما عملکرد بهتری خواهد داشت. همانطور که در این قسمت نشان داده شده است، می توانید کش را از اپلیکیشن تلگرام پاک کنید.

  • تلگرام را باز کنید و به تنظیمات بروید.
  • بر روی ذخیره سازی اطلاعات تلگرام کلیک کنید
  • گزینه Storage usage را انتخاب کنید.
  • در زیر فضای ذخیره‌سازی دستگاه، اعلانی را مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد کل کش را پاک کنید.
  • روی گزینه کلیک کنید و اقدام خود را تایید کنید.

حذف اسناد و داده های فردی در تلگرام

یکی دیگر از راه های ممکن برای حذف یک سند، انتخاب جداگانه آن و کلیک کردن روی نماد سطل زباله است. این روش ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما کار را انجام می دهد.

  • Telegram را در آیفون باز کنید.
  • یک گروه یا چت با سندی که می خواهید حذف کنید باز کنید.
  • روی نام گروه در بالای صفحه کلیک کنید.
  • فایلی را که می خواهید حذف کنید باز کنید.
  • روی آیکون سطل زباله کلیک کنید تا حذف شود.

اگر مدیر گروه خاصی نیستید، نمی‌توانید سندی را که توسط شخص دیگری در گروه ارسال شده است حذف کنید. اما شما می توانید به همان هدف برای چت های فردی دست پیدا کنید.

اسناد و فایل های تلگرام را از کجا پیدا کنم؟

تلگرام داده هایی را که از پلتفرم دانلود می کند در دستگاه های ما ذخیره نمی کند. داده ها در ابر ذخیره می شوند و توضیح می دهند که چرا نمی توانید هیچ رسانه ای را در گالری خود پیدا کنید.

جمع بندی

تلگرام اپلیکیشنی مناسب برای به اشتراک گذاری هر نوع فایلی است. مزیت استفاده از تلگرام این است که نحوه مشاهده داده های به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم را تنظیم کنید.

اگر نمی خواهید فضای ذخیره سازی شما توسط اسناد غیر ضروری تلگرام اشغال شود، این راهنما توضیح داده است که چگونه می توانید به آن دست پیدا کنید. علاوه بر این، راهنما توضیح داده است که برای حذف اسناد و داده های تلگرام چه کاری می توانید انجام دهید.

امتیاز دهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.