نقد و بررسی Tecno Pova 5 Pro، از این گوشی مقرون به صرفه با ویژگی‌های مختلف بازی لذت ببرید

امروز در این مقاله جدیدترین تلفن TECNO، Pova 5 Pro 5G را معرفی می کنیم. سری Pova همیشه به خاطر ظاهر جذاب و تمرکز بر عملکرد بازی معروف بوده است. در واقع، تا حدودی، این یکی از مورد انتظارترین گوشی های ما در سال 2023 است.

بنابراین، چنین سری تلفن های محبوبی که برای جوانان و گیمرها ساخته شده است، چگونه عمل خواهد کرد؟ خوب احتمالاً اینجا خواهید فهمید! همراه چیکاو باشید.

جعبه گشایی

برای بسته بندی، همچنان همان جعبه مثلثی چشمگیر همان چیزی است که در Pova 5 داشتیم. آبی و سفید به عنوان رنگ های اصلی، با الگوی سیم پیچی که بافت جلویی را برجسته می کند، با حسی بسیار شیک بسته بندی شده است. آرم طلایی گواهینامه Hi-res Audio در نگاه اول جذاب می شود.

با باز کردن بسته، جعبه جمع و جور شامل تلفن، یک قاب محافظ، یک کابل Type-c، یک شارژر تا 68 وات، هدفون های سیمی، و همچنین دفترچه راهنمای کاربر و کارت گارانتی است. شایان ذکر است که این هدفون دارای یک میکروفون است، چیزی که سال هاست ندیده ایم.

طراحی

در مورد ظاهر گوشی، طراحی پشتی آن بسیار جالب است، که این نیز چیزی است که گوشی را نسبت به سایر رقبا در قیمتش متمایز می کند.

چهار نوار LED در پشت وجود دارد. سه تای آنها به هم متصل شده و یک الگوی مثلثی را تشکیل می دهند. این طراحی خاص باعث می شود که گوشی پر از زیبایی هندسی به نظر برسد. علاوه بر این، یک دکوراسیون به سبک کلاف نیز وجود دارد که بافت مکانیکی را به ارمغان می آورد.

با تمام این جزئیات متفکرانه، از جمله تسمه های LED، سیم پیچ، برخی از الگوهای سبک فلزی، مانند مکانیکی از آینده به نظر می رسد. تنها تاسف این است که پشت نسخه Dark Illusion به راحتی اثر انگشت را جمع آوری می کند. در مجموع، من واقعاً از طراحی بیرونی Pova 5 Pro شگفت زده شدم و البته، آن را بسیار دوست دارم. با همان قیمت، من نتوانستم هیچ مارک دیگری را در مورد طراحی تلفن جدی پیدا کنم. و حتی اگر آن را در کنار برخی از گوشی های مخصوص بازی پریمیوم قرار دهید، ظاهر Pova 5 Pro همچنان می تواند برجسته باشد.

Pova 5 pro یک مدل باریک نیست، اما استفاده از آن با وزن 214 گرمی هنوز قابل قبول است. برای یک ماشین بازی با صفحه نمایش بزرگ 6.78 اینچی بسیار مناسب است. و فریم بدون تداخل با کشیدن لبه بسیار صاف است.

Pova 5 Pro از دو سیم کارت و افزایش حافظه SD پشتیبانی می کند، به این معنی که می توانید حافظه محلی را در حین بارگیری 2 سیم کارت افزایش دهید. جک هدفون 3.5 میلی‌متری قطعاً یک امتیاز برای گیمرها است، زیرا هدفون‌های سیمی همیشه گزینه‌های بهتری با تأخیر کمتر نسبت به هدست‌های بلوتوث در بازی هستند. پووا 5 پرو از طراحی اسپیکر دوگانه استفاده می کند و اگر می خواهید عملکرد بلندگوها را بدانید، در انتهای ویدیو تست بلندگو وجود دارد.

باتری و شارژ

در مورد باتری و شارژ، می توانم بگویم که Pova 5 Pro یکی از بهترین راه حل ها را دارد. ترکیب باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 68 واتی یک ویژگی کاملاً جذاب در یک گوشی ارزان قیمت است. سرعت شارژ Pova 5 pro بسیار چشمگیر است، تنها در 20 دقیقه می تواند به 50٪ برسد و در 45 دقیقه به طور کامل شارژ می شود. TECNO همچنین مدیریت Battery Lab 3.0 را روی Pova 5 Pro قرار داده است که از استراتژی‌های مختلفی برای بازی و سرگرمی روزانه به طور جداگانه استفاده می‌کند. برای بیرون رفتن با تلفن و آنلاین ماندن برای بیش از 8 ساعت سرگرمی عالی است. قابلیت دیگری در سیستم باتری به نام Bypass Charge وجود دارد. بنابراین هنگام فعال کردن حالت شارژ بای پس، می تواند باتری گوشی را دور بزند و برق را مستقیماً به گوشی تامین کند. این ویژگی نه تنها گرمای تولید شده در هنگام شارژ باتری را از بین می برد، بلکه برای حفظ وضعیت باتری خوب نیز مفید است. اگر زیاد بازی می کنید، مطمئناً آن را دوست خواهید داشت.

عملکرد بازی

از نظر عملکرد و بازی، Pova 5 pro Soc Dimensity 6080 5G و صفحه نمایش 120 هرتزی را ارائه می دهد که ترکیب سخت افزاری بسیار خوبی در یک گوشی ارزان قیمت است. در Mobile Legends: Bang Bang، Pova 5 pro حتی از حالت اولترا با سرعت 120 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می کند. در 20 دقیقه گیم پلی حالت فوق العاده، به میانگین 75 فریم در ثانیه رسید، تجربه بازی بسیار روان بود و نرخ فریم در نبردهای پر هرج و مرج شدید کاهش نمی یافت، که قبلاً بیش از حد انتظار من در مورد چنین گوشی ارزان قیمتی بود. در یک بازی دیگر، Free Fire نیز عملکرد بسیار خوبی داشت، بازی با سرعت 60 فریم در ثانیه در طول بازی ادامه داشت. چیپست 6080 توسط TSMC با 6 نانومتر ساخته شده و عملکرد حرارتی بسیار خوبی در بازی دارد. حتی در این تابستان گرم، پس از 20 دقیقه گیم پلی، داغ ترین قسمت گوشی تنها 40 درجه سانتی گراد بود. این شگفت انگیز است.

نرم افزار

Pova 5 Pro نیز کارهای زیادی در نرم افزار انجام داد، می توانید در حین بازی به سرعت به ویژگی های فضای بازی دسترسی داشته باشید و به راحتی بین حالت های مختلف عملکرد جابجا شوید. همچنین می توانید در اینجا بر روی Bypass Charge کلیک کنید که بسیار راحت است. در Game Space همچنین می‌تواند اعلان Barrage پیام، نمایش هرگونه پیام Whatsapp و Messenger را در قالب barrage فعال کند. حتی در بازی های شدید، هیچ پیام مهمی را از دست نخواهید داد. برای چراغ LED در پنل پشتی گوشی نیز برای چندین کاربرد طراحی شده اند، می توان از آن به عنوان یادآور پیام، به عنوان نور محیط در حین پخش موسیقی استفاده کرد و حتی می توان آن را با موبایل PUBG پیوند داد تا زمانی که من هستم با کشتن یک دشمن، بلک لایت برای جشن گرفتن شروع به کار می کند و در چنین تجربه بازی RGB روی تلفن همراه لذت زیادی را به ارمغان می آورد.

دوربین

به سیستم دوربین برگردیم، سنسور 50 مگاپیکسلی نیز یک امتیاز برای چنین گوشی بازی است. این عکس های کاملا مناسب با رنگ های خوب در نور خوب تولید می کند. من از دوربین زیبایی بیش از حد راضی بودم.

اکنون این تخصص Tecno است و ما خوشحالیم که الگوریتم‌ها در Pova 5 Pro حفظ شده‌اند، بدون جلوه‌های زیبایی بیش از حد، فقط مقدار مناسبی است. برای ضبط ویدیو، عدم ضبط ویدیوی 4K کمی ناامید کننده است. اما در کل، با این قیمت، دوربین‌های Pova 5 pro برای ضبط و اشتراک‌گذاری روزانه کافی هستند.

جمع بندی

Pova 5 Pro یک گوشی میان رده بسیار متمایز است. طراحی، عملکرد بازی و سیستم باتری همگی چشمگیر هستند. اگر به بازی و ظاهر متمایز علاقه دارید، این گوشی ارزش بررسی را دارد. و مهمتر از همه، برای لذت بردن از برخی از ویژگی‌های بازی، مجبور نیستیم آنقدر هزینه برای مدل‌های بازی پریمیوم بپردازیم. اکنون گزینه دیگری به نام Pova 5 Pro داریم.

بنابراین نظر شما در مورد Pova 5 Pro چیست؟

امتیاز دهید
منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.