نبرد بزرگان: آیفون 13 در مقابل آیفون 12 پرو مقایسه مشخصات

  • مقدمه

آیفون ۱۳ معمولی جدید یا آیفون ۱۲ پرو پیشرفته قدیمی؟ این یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند است و امسال نیز وضعیت تغییر نکرده است. آیفون 13 معمولی دارای چند قطعه ارتقا یافته است، اما آیفون 12 پرو نسخه پیشرفته سری قدیمی است و قیمت آن پس از عرضه آیفون 13 کاهش یافته است. بنابراین کدام یک از این دو دستگاه را باید خریداری کنید؟ پاسخ برای همه یکسان نیست و بیشتر به نیازهای کاربر بستگی دارد. این مقایسه مشخصات به شما کمک می‌کند تا دریابید که کدام دستگاه برای نیازهای واقعی شما مناسب‌تر است و کدام را باید با قیمت واقعی انتخاب کنید. با چیکاو همراه باشید.

  • طراحی

 هر یک از این دستگاه‌ها در طراحی، مزایا و معایب خود را دارد. آیفون 13 اپل دارای 20 درصد بریدگی کوچکتر در بالای صفحه نمایش است که نسبت صفحه نمایش به بدنه را بیشتر می‌کند. از سوی دیگر، آیفون ۱۲ پرو کیفیت ساخت بالاتری دارد. در حالی که آیفون ۱۳ معمولی دارای پشت شیشه‌ای و قاب آلومینیومی است، آیفون ۱۲ پرو دارای پشت شیشه‌ای و قاب فولادی ضد زنگ است. هر دو گوشی دارای محافظ سرامیکی برای مقاومت بیشتر در برابر خط و خش و همچنین دارای گواهینامه IP68 هستند که آنها را ضد آب و ضد گرد و غبار می‌کند. آیا ترجیح می‌دهید ظاهر بهتری داشته باشید یا کیفیت ساخت بالاتری؟

  • صفحه نمایش

 اگر ابعاد ناچ را حذف کنیم، آیفون ۱۳ معمولی و آیفون ۱۲ پرو مجهز به یک صفحه نمایش مشابه هستند. این صفحه نمایش Super Retina XDR OLED با قطر 6.1 اینچ، رزولوشن فول اچ دی پلاس گواهینامه HDR10، پشتیبانی Dolby Vision و حداکثر روشنایی تا 1200 نیت است. از نظر مشخصات نمایشگر هیچ تفاوتی بین آن دو وجود ندارد. متأسفانه، هیچ آیفونی با حسگر اثر انگشت عرضه نشده است، اما این گوشی‌ها به لطف سنسور SL 3D در داخل بریدگی دارای تشخیص چهره سه بعدی هستند. به لطف تشخیص چهره سه بعدی، می‌توانید پیشرفته‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های احراز هویت را داشته باشید.

سری آیفون 13 - چیکاو

  • مشخصات و نرم‌افزار

 آیفون 13 دارای تراشه سطح بالاتری است: Apple A15 Bionic که تا ۵۰ درصد عملکرد CPU بالاتری را در مقایسه با Apple A14 Bionic موجود در آیفون ۱۲ پرو و همچنین 30 درصد عملکرد GPU بالاتر ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، آیفون 12 پرو مجهز به رم بیشتری است: ۶ گیگابایت به جای 4 گیگابایت. با این حال، داشتن تراشه بهتر قطعاً بهتر از داشتن 2 گیگابایت رم بیشتر است. توجه داشته باشید که آیفون 13 به طور پیش فرض با iOS 15 عرضه می‌شود، در حالی که آیفون ۱۲ پرو با iOS 14 عرضه می‌شود. این بدان معناست که آیفون 13 از پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تری برخوردار خواهد شد.

  • دوربین

روی کاغذ، آیفون ۱۲ پرو پیشرفته‌ترین ماژول دوربین‌ تلفن را دارد. در قسمت عقب، یک سنسور مهمتر در مقایسه با آیفون 13 وجود دارد: ما در مورد سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی صحبت می‌کنیم که امکان بزرگنمایی اپتیکال 2 برابر را فراهم می‌کند. علاوه بر این، آیفون ۱۲ پرو  یک اسکنر 3D LiDAR برای لوازم AR اضافه می‌کند که ارزش افزوده دیگری برای بخش دوربین آن است. سنسورهای اصلی یکسان هستند و همچنین دوربین فوق عریض و دوربین جلو، همه با رزولوشن 12 مگاپیکسل عرضه می‌شوند.

پنل پشتی و صفحه نمایش گوشی آیفون 13 - چیکاو

  • باتری

مزیت بزرگ آیفون ۱۳ معمولی نسبت به آیفون ۱۲ پرو باتری بزرگتر آن است: با ظرفیت 3240 میلی آمپر ساعت به جای تنها 2815 میلی آمپر ساعت. به لطف باتری بزرگتر، آیفون 13 می‌تواند عمر باتری طولانی‌تری را ارائه دهد حتی اگر ابعاد آن با آیفون ۱۲ پرو  یکسان باشد. هر دو گوشی از شارژ سریع 20 واتی، شارژ بی‌سیم 15 واتی MagSafe و شارژ بی‌سیم 7.5 واتی Qi پشتیبانی می‌کنند.

  • قیمت

 شروع قیمت آیفون 13 معمولی برای بازار اروپا 899 یورو است، در حالی که همان گوشی در ایالات متحده 799 دلار قیمت دارد. قیمت‌ها به نسخه اصلی با 128 گیگابایت حافظه داخلی ارجاع داده می‌شود. آیفون 12 پرو از 999 دلار شروع شد، اما قیمت آن کاهش یافته و اکنون می‌توانید با کمی شانس آن را با قیمت‌های مشابه آیفون ۱۳ معمولی پیدا کنید. آیفون 13 از نظر سخت‌افزار و باتری گوشی بهتری است، اما اگر در مورد دوربین‌ها و کیفیت ساخت صحبت کنیم، آیفون ۱۲ پرو برتر است. این‌ها به این دلیل است که انتخاب بستگی به نیازهای شخصی شما دارد. شما کدام را با همان قیمت انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول

آیفون ۱۳ بهتر است یا ۱۲ پرو؟

آیفون 13 از نظر سخت‌افزار و باتری گوشی بهتری است، اما اگر در مورد دوربین‌ها و کیفیت ساخت صحبت کنیم، آیفون ۱۲ پرو برتر است.

آیفون 13 معمولی خریداری کنیم یا آیفون 12 پرو؟

انتخاب هر کدام از این گوشی ها بستگی به نیازهای شخصی شما دارد. پیشنهاد میکنم مقاله را با دقت مطالعه کنید.

3.9/5 - (58 امتیاز)
منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.