گلکسی تب اکتیو 5 در مقابل تب اکتیو 3، برخی چیزها هرگز تغییر نمی کنند

سامسونگ اکنون Galaxy Tab Active 5 را به بازارهای بیشتری عرضه می کند. این تبلت مقاوم این هفته در ایالات متحده به فروش رسید و جایگزین Galaxy Tab Active 3 قدیمی شد.

در واقع، حتی اگر گلکسی تب اکتیو 4 پرو در سال 2022 به فروش رسید، گلکسی تب اکتیو 5 جدید دنباله مستقیم آخرین مدل غیرپرو، یعنی تب اکتیو 3 محسوب می شود.

نسخه دوم تقریباً چهار سال پیش، در سپتامبر 2020 منتشر شد. سؤال اینجاست که سری Tab Active در طول سه سال و نیم گذشته چقدر تغییر کرده است؟ آیا Tab Active 5 با اکتیو 3 تفاوت زیادی دارد؟ خوب، بله و نه، اما سامسونگ ممکن است آن را برای مشتریان تجاری ایمن بازی کند.

ویژگی های مشابه و پیشرفت های جزئی

برخی از جنبه‌هایی که سری Tab Active را تعریف می‌کنند، ثابت مانده‌اند و احتمالاً هرگز تغییر نخواهند کرد. که برای بهترین است.

به عنوان مثال، Galaxy Tab Active 5 جدید دارای باتری قابل جابجایی توسط کاربر است که در سال 2024 به ندرت یا هرگز آن را نمی بینید. این تبلت در درجه اول برای مشتریان سازمانی در نظر گرفته شده است، و باتری ای که به راحتی قابل تعویض است در بیشتر زمینه ها یک ویژگی مورد نیاز است. از کار

Samsung Galaxy Tab Active 5 Green - چیکاو

گلکسی تب اکتیو 5 مانند Active 3 دارای رتبه IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب و ساختار مطابق با MIL-STD-810H است. همچنین دارای قابلیت‌های معمول PTT (Push To Talk) و کلید فعال، همراه با قلم S مقاوم است.

با این حال، علاوه بر این ویژگی‌های معمول، Tab Active 5 جدید محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 5 را بهبود می‌بخشد که می‌تواند در برابر خط و خش کمک کند. و سامسونگ می گوید که این تبلت می تواند در برابر ریزش بتن از ارتفاع حدود 8 فوتی مقاومت کند.

حیف که گلکسی تب اکتیو 5 هوش مصنوعی ندارد

در چندین بخش سخت افزاری، به نظر می رسد Galaxy Tab Active 5 اصلاً تغییر نکرده است. این تبلت دقیقاً مانند Active 3 دارای یک باتری 5050 میلی آمپر ساعتی است و به نظر می رسد هر دو تبلت دوربین های مشابهی دارند.

با این حال، گلکسی تب اکتیو 5 از یک ال سی دی TFT 120 هرتزی به جای ال سی دی PLS 60 هرتزی بهره می برد و تبلت جدید از تراشه 5 نانومتری Exynos 1380 به جای تراشه قدیمی 10 نانومتری Exynos 9810 استفاده می کند.

علاوه بر این، گلکسی تب اکتیو 5 به صورت استاندارد دارای حافظه بیشتری است و دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. مدل جدیدتر همچنین دارای اتصال بلوتوث 5.3 به جای 5.0 است و از 5G به جای LTE بالاتر است.

شاید مهمتر از آن، گلکسی تب اکتیو 5 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.0 عرضه شود، در حالی که گلکسی تب اکتیو 3 از اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 عقب مانده و بالاترین رتبه را دارد.

حتی بهتر از آن، سامسونگ می‌گوید که از Galaxy Tab Active 5 جدید با چهار به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل اندروید و پنج سال وصله‌های امنیتی پشتیبانی می‌کند و کسب‌وکارها را راحت‌تر می‌کند تا در درازمدت از ناوگان دستگاه‌های Active 5 خود ارزش بیشتری کسب کنند.

به طور کلی، اگرچه برخی از ویژگی ها تغییر نکرده اند و صفحه نمایش 8 اینچی آن جهشی به سمت AMOLED نکرده است – و نه باتری یا دوربین ها خیلی یا اصلاً بهبود یافته اند – گلکسی تب اکتیو 5 جدید چند ارتقاء قابل توجه را به همراه دارد. مناطق.

دارای پنل 120 هرتزی، حافظه بیشتر، تراشه قدرتمند و پشتیبانی از سیستم عامل برتر است که تفاوت واقعی را برای مشتریان تجاری ایجاد می کند.

باید در نظر داشته باشیم که گلکسی تب اکتیو 5 احتمالاً به‌عنوان جایگزینی عملی برای مشتریان سازمانی تب اکتیو 3 طراحی شده است که نمی‌خواهند با ارتقاء کل تبلت‌های خود، به ضررشان دست و پنجه نرم کنند. Tab Active 5 ممکن است در این زمینه کمی خسته کننده و محافظه کارانه به نظر برسد، اما در عمل، احتمالا بهترین سازش را در خود جای داده است.

با این حال، تبلت سازمانی جدید سامسونگ می‌توانست از برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی Galaxy استفاده کند، زیرا پتانسیل ایجاد یک تغییر واقعی را دارند. هوش مصنوعی می‌توانست ارزش بسیار بیشتری را برای مشتریان سازمانی به ارمغان بیاورد، اما در حال حاضر، Galaxy AI در انحصار سری Galaxy S24 باقی مانده است. شاید Galaxy Tab Active 5 ابزارهای Galaxy AI را با به روز رسانی سیستم عامل آینده دریافت کند. اما در حال حاضر، تنها چیزی که به دست می آید، سیستم عامل جدیدتر خارج از جعبه و پشتیبانی طولانی مدت است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.