مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا در مقابل سامسونگ گلکسی S23 اولترا

گوشی هوشمند نهایی امسال (به طور قابل پیش بینی) حتی بهتر شد – سامسونگ گلکسی اولترا را به روز کرد و به مدل 2024 طراحی بهینه شده با ساختار سخت تر، نمایشگر برتر و دوربین تله فوتو جدید داد. اما آیا همه این‌ها باعث می‌شود که گلکسی اس 24 اولترا در مقایسه با اس 23 اولترا انتخاب بهتری باشد؟ ما به مقوله‌های معمولی می‌پردازیم تا به آن پاسخ دهیم.

سامسونگ گلکسی S24 اولترا در مقابل گلکسی S23 اولترا

طراحی و اندازه

با گلکسی اس 24 اولترا، سامسونگ همان زبان طراحی کلی گلکسی اس 23 اولترا را حفظ می کند، اما آلومینیوم را به نفع تیتانیوم، ماده جدید ممتاز برای زیبایی گوشی های فوق پیشرفته، کنار گذاشته است. صفحه نمایش گلکسی اس 24 اولترا اکنون کاملاً مسطح است، در حالی که صفحه نمایش گلکسی اس 23 اولترا انحنای بسیار کمی به طرفین دارد: بنابراین گلکسی اس 24 اولترا سودمندتر است.

هر دو گوشی در دست احساس بسیار خوبی دارند و گلکسی اس 24 اولترا به لطف قاب تیتانیومی برس خورده، چسبندگی بیشتری دارد. با این حال، اجازه دهید با آن روبرو شویم: شما یک مورد را روی آن قرار می دهید، بنابراین واقعاً مهم نیست.

در گلکسی اس 24 اولترا هنوز قلم S وجود دارد، اما در مقایسه با گلکسی اس 23 اولترا از نظر ویژگی ها چیز جدیدی وجود ندارد. در مورد ویژگی هایی که همچنان پابرجا هستند، باید بگوییم که IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است.

رنگ‌های Galaxy S24 Ultra زرد تیتانیوم، بنفش تیتانیوم، مشکی تیتانیوم و خاکستری تیتانیوم هستند. تیتانیوم نارنجی، سبز تیتانیوم، و آبی تیتانیوم جذاب در انحصار فروشگاه Samsung.com هستند. در همین حال، Galaxy S23 Ultra در رنگ‌های بنفش، کرم، مشکی فانتوم و سبز موجود است. چند رنگ دیگر Galaxy S23 Ultra به طور انحصاری در Samsung.com موجود است.

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

  • 232 گرم
  • 162.3 x 79 x 8.6 میلی‌متر
  • (6.39 x 3.11 x 0.34 اینچ)

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

  • 234 گرم
  • 163.4 x 78.1 x 8.9 میلی‌متر
  • (6.43 x 3.07 x 0.35 اینچ)

این دو گوشی از نظر اندازه و حضور کلی شبیه به هم و دارای ویژگی‌های کلاسیک گلکسی نوت هستند – مستطیل‌های بلوکی با اندکی یا بدون گرد کردن گوشه‌ها. گفته می‌شود، مدل جدید با حذف هر ردی که هنوز از منحنی‌های نمایشگر باقی مانده بود، یک گام جلوتر می‌رود – S24 Ultra دارای یک صفحه تخت با تمام مزایای استفاده و محافظت پس از فروش است که می‌توانید فکر کنید.

البته نه اینکه Ultra 2024 به محافظت بیشتری نیاز داشته باشد – در هر طرف یک ورق از جدیدترین Corning Gorilla Armor دارد و توسط یک قاب تیتانیومی احاطه شده است، بنابراین منطق نشان می دهد که سخت تر از Victus 2 + آلومینیوم نسل قبلی است. ترکیبی هر دو گوشی دارای استاندارد IP68 تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب هستند، بنابراین حتی اگر S23 Ultra را انتخاب کنید، باید از این نظر خوب باشید.

مقاومت در برابر گرد و غبار و آب برای قلم S نیز صدق می کند و هر دو گوشی به یک اندازه با قلم بیرون از سیلو نیز مهر و موم شده اند. قلم S خود نیز در عملکرد یا عملکرد خود تغییری نکرده است – هیچ چیز در آن باعث نمی شود که شما S24 Ultra را بیشتر از مدل قبلی بخواهید.

مدل جدید کمی عریض تر است – شاید در نتیجه صاف شدن صفحه نمایش – و اندکی باریک تر است، اما در کل، کم و بیش همان گوشی است. یک یا دو گرم اختلاف وزن نیز احساس نخواهد شد. در هر صورت اینها گوشی های هوشمند بسیار بزرگ و کاملا سنگینی هستند و هیچ بهانه ای برای آن نمی آورند.

مقایسه نمایشگر

S24 Ultra و S23 Ultra نمایشگرهای بسیار مشابهی دارند اما از چند جهت نیز تا حدودی متفاوت هستند. هر دو OLED با نرخ نوسازی تطبیقی ​​با قابلیت 120 هرتز با قطر اسمی 6.8 اینچی و وضوح 1440p هستند. Dolby Vision هم چنین نیست، اما HDR10+ در هر دو برگه مشخصات موجود است.

S23 Ultra شما را برای روشنایی رها نمی کند، با نتیجه 1274 نیت، اما مدل جدید هنوز روشن تر است و 1447 نیت است. سامسونگ حداکثر روشنایی را 1750 نیت در مدل قدیمی و 2600 نیت در S24 Ultra مشخص کرده است.

تفاوت‌های مهم‌تر در جای دیگری نهفته است، و قبلاً در بخش قبلی به آنها اشاره کردیم. S24 Ultra از آخرین پیشرفت‌های Qualcomm در فناوری شیشه بهره می‌برد و دارای مواد بازتابی کمتری است – برخی آن را تغییردهنده بازی می‌دانند، برخی دیگر بدون ایجاد سر و صدا اذعان می‌کنند. ممکن است ارزش آن را داشته باشد که قبل از تصمیم گیری شخصاً آن را بررسی کنید، در صورتی که در دسته اول قرار بگیرید. سعی کنید ما را اشتباه نگیرید – مطمئناً داشتن آن عالی است، و احتمالاً این راه آینده است، اما S23 Ultra به خودی خود بد نیست، صرفاً به دلیل اینکه کمی منعکس کننده است.

نکته دیگری که شایسته تکرار است این است که صفحه نمایش مسطح جدید و شیشه پوششی مورد قدردانی همه مخالفان با صفحه منحنی صدادار و حتی طرفداران صفحه منحنی که این تازگی برای آنها از بین رفته است، خواهد بود. شیشه تخت همچنین به معنای کاربرد آسان تر و در دسترس بودن گسترده تر محافظ های صفحه شیشه ای شخص ثالث است، هرچند که به نوبه خود پیشرفت های بازتابی را از شما سلب می کند.

همه چیز با S24 Ultra نیست، و برخی از مشکلات مربوط به صفحه نمایش آن به سرعت روشن شد، زمانی که تلفن شروع به ارسال در تعداد زیادی کرد. یکی از آنها دانه‌بندی است که می‌توان آن را در سطوح روشنایی کم (در صورت داشتن ابزار) مشاهده کرد و واقعاً با چشم غیرمسلح با حداقل روشنایی یا بسیار نزدیک به حداقل روشنایی قابل مشاهده است – و نور محیطی بسیار کم یا بدون نور محیطی که همراه با آن باشد. . داشتن یک صفحه نمایش معیوب در کهکشانی که باید مطلقاً بهترین (غیر خمیده) باشد، احساس خوبی نیست.

نکته دیگر، نمایش رنگ نسبتاً خاموش بود، حتی در حالت رنگ زنده، اگرچه از آن زمان با به‌روزرسانی سیستم‌افزار و گنجاندن یک نوار لغزنده Vividness برطرف شد.

دوربین

سامسونگ با سیستم دوربین S24 Ultra تغییر چندانی نکرده است، اما همه چیز یکسان نیست. یک دوربین تله فوتو جدید با سنسور بزرگ 5 برابر، جایگزین ماژول 10 برابری نسل گذشته می شود – به این ترتیب، شما می توانید عکس هایی با زوم 5 برابر و 10 برابر بگیرید. بقیه تنظیمات انجام شده است، از جمله واحد اصلی 200 مگاپیکسلی که 16 پیکسل را در 1 قرار می دهد، تله فوتو 3 برابر، و تنها دوربین فوق عریض با فوکوس خودکار.

عمر باتری

هر دو گلکسی اولترا از باتری‌های 5000 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کنند – اولترا مانند هر دو مدل معمولی امسال، ظرفیت بالایی نداشت.

حتی با همان ظرفیت، S24 Ultra در هر سه روتینی که با نمایشگر روشن انجام می‌شوند، بهبودهایی را نشان داد – روتین‌های کوچک، اما با این وجود بهبودهایی – در حالی که نتیجه تست تماس تا حدودی کوتاه‌تر بود. به طور کلی، نسل جدید از نظر استقامت کمی بهتر از مدل قبلی است، اما این تفاوت به سختی نتیجه‌ای است و مطمئنا چیزی نیست که بتواند شرایط را به نفع S24 Ultra تغییر دهد.

ما انتظار داریم سرعت شارژ غیر قابل توجهی از پرچمداران سامسونگ داشته باشیم و S24 Ultra مدلی نیست که این حس را تغییر دهد. اما در حالی که می‌توانیم تمام روز از آن شکایت کنیم، این واقعیت باقی می‌ماند که Ultra قدیمی بدتر از جدید نیست – در واقع در معیار “زمان تا 100٪” کمی بهتر است.

فراتر از شارژ سیمی، هر دو گوشی S24 Ultra و S23 Ultra از شارژ بی سیم Qi/PMA 15 واتی پشتیبانی می کنند. هر دو از شارژ بی سیم معکوس 4.5 واتی نیز پشتیبانی می کنند.

بلندگو

S24 Ultra و S23 Ultra دارای تنظیمات بلندگوهای استریو هیبریدی هستند. یک بلندگو از پایین گوشی و بلندگوی دیگر در انتهای بالایی گوشی وجود دارد که صدا را از طریق شکافی که به عنوان هدفون نیز عمل می کند، به جلو پخش می کند.

هر دو گوشی از نظر بلندی صدا در تست ما در دسته “بسیار خوب” قرار می گیرند و تفاوت های کمتری در نحوه صدا دارند. بار دیگر، این به هیچ وجه یک جهش نسلی نیست که می تواند شما را به S24 Ultra نسبت به قبلی بخواهید.

کارایی

وقتی صحبت از قدرت محاسباتی خام به میان می آید، اوضاع برای S24 Ultra کمی بهتر به نظر می رسد. اسنپدراگون جدید قدرتمندتر از اسنپدراگون قدیمی است و تا یک سال دیگر مرتبط باقی خواهد ماند. این واقعیت که S24 Ultra در نسخه پایه خود دارای 12 گیگابایت رم (8 گیگابایت در S23 Ultra) است نیز قابل تامل است.

با در نظر گرفتن این موضوع و 7 سال پشتیبانی نرم افزاری وعده داده شده S24 Ultra (هم به روز رسانی های اصلی سیستم عامل و هم وصله های امنیتی)، اگر ترجیح می دهید تا زمانی که ممکن است تلفن را تغییر ندهید، مدل جدید بهترین گزینه است – S23 Ultra قبلاً یکی از 4 آپدیت سیستم عامل وعده داده شده خود را تمام کرد.

برخلاف Galaxy S24 و Galaxy S24 Plus، Galaxy S24 Ultra از Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy در تمام مناطق جهان استفاده می کند.

درست مانند تراشه Snapdragon 8 Gen 2 Snapdragon S23 Ultra که یک تراشه نسخه کمی تند بود که اکثر پرچمداران اندرویدی دیگر دریافت کردند، Galaxy S24 Ultra نیز از همان ابتدا یک اسنپدراگون کمی بهتر دریافت می کند.

اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی یک هسته هشت هسته ای متشکل از هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس 3.3 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با کارایی بالا 3.15 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A720 با کلاک 2.96 گیگاهرتز و دو گیگاهرتز است. – هسته های A520 با فرکانس 2.27 گیگاهرتز. این چیپست دارای پردازنده گرافیکی Adreno 750 است که بسیار سریعتر از نسل قبلی اسنپدراگون است. سامسونگ عملکرد بسیار بهتری در گرافیک ردیابی پرتو و همچنین بهینه‌سازی برای برخی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی دارد که خبر خوبی برای گیمرها در سراسر جهان است.

جمع بندی

نمایشگر مسطح با بازتاب کمتر یک پیشرفت آشکار است، و این واقعیت که این پیشرفت در خواص نوری با افزایش مقاومت در برابر افتادن و خراش همراه است، به سختی می‌توان آن را منفی کرد. قاب تیتانیومی ممکن است شبیه یک توسعه واکنشی به نظر برسد – سامسونگ این کار را انجام می دهد زیرا اپل این کار را انجام می دهد – اما نتیجه نهایی چیزی است که باید ساخت قوی تری داشته باشد.

شاید مهم‌تر از همه، یکی از سخت‌افزارهای جدید S24 Ultra – دوربین تله‌فوتوی 5 برابری آن – یک ارتقاء معنی‌دار برای اکثر کاربران باشد. دوربینی با کیفیت بالا در فاصله کانونی مفیدتری نسبت به آنچه S23 Ultra داشت به ارمغان می‌آورد، بدون اینکه واقعاً در این فرآیند قربانی شود.

با این حال… صفحه نمایش S23 Ultra هنوز هم عالی است، هر چند که ممکن است بازتاب بیشتری داشته باشد. شاید برخی از افراد حتی تمایل داشته باشند که یکی از آخرین گلکسی ها را با صفحه نمایش لبه خمیده داشته باشند، و اینطور نیست که S23 Ultra به دلیل کمبود تیتانیوم خود، امتیاز کمتری داشته باشد. قلم S وجود دارد.

عمر باتری اساساً یکسان است و سرعت شارژ نیز یکسان است. مطمئناً، فاصله 3 برابری تا 10 برابری ممکن است کمی گسترده به نظر برسد، اما شرایط بدتری نسبت به “عملیات عکس 120 میلی‌متری و تنها چیزی که شما دارید یک S23 Ultra است” وجود دارد.

امتیاز دهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.