گوشی‌های گلکسی می‌توانند از جمله اولین دستگاه‌ها با ارتباط از طریق ماهواره باشند

به‌روزرسانی اندروید ۱۴ به‌همراه بسیاری از ویژگی‌های جدید آمده است، از جمله اسکیل فونت بهتر، بهبود عمر باتری، حدس زدن حرکت‌های برگشتی و بهبود حریم خصوصی برای تصاویر و ویدیوها. همچنین، این به‌روزرسانی امکان پشتیبانی از ارتباط از طریق ماهواره برای ارتباطات اضطراری را به‌صورت پیش‌فرض فراهم می‌آورد و این ویژگی احتمالاً ابتدا بر روی گوشی‌های گوگل و سامسونگ عرضه می‌شود. همراه چیکاو باشید.

گوگل با افتخار در رویداد Google I/O 2023 اعلام کرد که ارتباط از طریق ماهواره را به اندروید ۱۴ اضافه کرده است. حالا، حساب رسمی تیم Pixel FC از طریق حساب توییتر خود اعلام کرده است که ابتدا امکان اتصال به ماهواره را بر روی گوشی‌های گوگل و سامسونگ قرار خواهد گرفت. لطفاً توجه داشته باشید که تیم Pixel FC حساب رسمی یک باشگاه طرفداری برای دستگاه‌های پیکسل است و نه یک کانال ارتباطی مستقیم از سوی گوگل. با این حال، این اعلام نشان‌دهنده آینده‌ای است که در راه است.

اتصال دو طرفه ماهواره ای بومی می تواند با Galaxy S24 ارائه شود

اتصال دوطرفه از طریق ماهواره به کاربران امکان می‌دهد تا حتی زمانی که گوشی‌شان در منطقه‌ای با عدم پوشش شبکه‌ی سلولی قرار داشته باشد، پیامک ارسال کنند. پیام از طریق یک ماهواره به ارائه‌دهنده‌ی شبکه منتقل شده و سپس پیام به تماس مورد نظر ارسال می‌شود. برای این ویژگی باید کاربر در فضای باز با دید منظره‌ی آسمان و گوشی‌ای با پشتیبانی سخت‌افزاری نیتیو برای اتصال دوطرفه از طریق ماهواره داشته باشد. چیپ Snapdragon 8 نسل دوم این ویژگی را پشتیبانی می‌کند، اما نیاز به سخت‌افزارهای اضافی دارد و این ویژگی به‌صورت کامل در نیمه دوم امسال آماده خواهد شد.

در سال گذشته شایعات می‌گفتند که گلکسی اس ۲۳ می‌تواند اولین گوشی هوشمند سامسونگ با اتصال نیتیو به ماهواره برای پیام‌رسانی اضطراری باشد. با این‌حال، این اتفاق نیفتاد و سامسونگ گفت که این ویژگی را به دلیل آماده نبودن فناوری برای استفاده عمومی به گوشی‌ها نیاورد. چند ماه بعد، فناوری اتصال دوطرفه از طریق ماهواره را برای گوشی‌های هوشمند خود معرفی کرد. انتظار می‌رود که این ویژگی در مجموعه گلکسی اس ۲۴ که در ابتدای سال ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود، موجود باشد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.