شیائومی 14 اولترا با پشتیبانی از 5.5G، به سرعت 5132 مگابیت در ثانیه می رسد

China Mobile در حال حرکت به سمت شبکه 5G-Advanced (معروف به 5.5G و 5G-A) است. سری Oppo Find X7 اولین گوشی‌هایی است که با به‌روزرسانی این ماه پشتیبانی می‌شوند. vivo تایید کرد که سری X Fold3 و X100 نیز با به‌روزرسانی OTA پشتیبانی 5.5G را دریافت می‌کنند. اکنون، شرکت سومی در حال پیوستن به نسل بعدی است زیرا شیائومی با شیائومی 14 اولترا سرعت های رکورد شکنی را به نمایش گذاشته است.

Ultra توانست به سرعت 5132 مگابیت در ثانیه دست یابد که رکورد قبلی سرعت در اتصال 5G را از آن خود کرد. این آزمایش با همکاری China Mobile، ZTE (که CM را با تجهیزات شبکه تامین می‌کند) و Qualcomm (که مودم Snapdragon X75 را در Xiaomi 14 Ultra طراحی کرد) انجام شد.

اپراتور می خواهد شبکه جدید را در بیش از 300 شهر چین مستقر کند. انتظار می رود 20 تلفن جدید با قابلیت 5.5G در سال جاری عرضه شود و پذیرش باید به سرعت رشد کند – China Mobile پیش بینی می کند که در یک سال 20 میلیون مشترک 5.5G داشته باشد. برای مرجع، این کشور در ماه فوریه به 850 میلیون مشترک 5G رسید.

5G Advanced افزایش ده برابری ظرفیت شبکه را به همراه سرعت دانلود تا 10 گیگابیت بر ثانیه و آپلینک تا 1 گیگابیت در ثانیه نوید می دهد. ظرفیت اضافی همچنین به 100 میلیارد دستگاه IoT اجازه می دهد تا به شبکه بپیوندند. تأخیر کمتر از شبکه های 5G فعلی نیز هست.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.