محموله آیفون ۱۳ اپل به ارزش بیش از۵ میلیون دلار در فرودگاه هند کشف و ضبط شد

مقامات یک فرودگاه هند به تازگی هزاران دستگاه گوشی هوشمند اپل سری آیفون ۱۳ (Apple iPhone 13) را توقیف کرده اند. مجموع این دستگاه‌ها بیش از ۵ میلیون دلار ارزش دارند که در فرودگاه بمبئی توقیف شدند. همراه چیکاو باشید.

اداره DRI مخفف (Department of Revenue Intelligence) یعنی «اداره اطلاعات درآمد هند» (یک سازمان اطلاعاتی هند که اوج اطلاعات، تحقیقات و عملیات ضد قاچاق هند است) در زمینه قاچاق گوشی‌های آیفون تحقیقاتی را انجام داد که منجر به کشف بیش از ۳۶۰۰ دستگاه از جدیدترین آیفون‌های غول کوپرتینویی در فرودگاه شهر بمبئی این کشور شد. این گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۳ اپل از هنگ کنگ (Hong Kong) ارسال می‌شد و به عنوان «کارت حافظه» به کشور هند وارد می‌گردید.

بر اساس بیانیه‌ای که اداره مبارزه با قاچاق کالا در هند منتشر کرده است، پس از دریافت خبرهایی مبنی بر ورود گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۳ اپل به هند، افسران اداره مبارزه با کالای قاچاق پس از این که اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوردند، سعی کردند با افزایش بازرسی کالاهای قاچاق را کشف کنند که سرانجام در  روز جمعه دو محموله را که مشکوک به کالای قاچاق بود، بازرسی کردند.

این محموله‌ها از هنگ کنگ در مجتمع بار هوایی (ACC)، فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی، بمبئی رسیده بودند. در اسناد واردات این کالا ذکر شده بود که این کالاها «کارت حافظه» هستند. با توجه به این که مأموران آن اداره از قبل اطلاعاتی در دست داشتند که گوشی‌های قاچاق تحت نام کالای دیگری وارد این کشور می‌شدند لذا به این محموله مشکوک شده و آن را بازرسی فیزیکی انجام دادند. با این حال، در بازرسی از این محموله مشخص شد که محموله‌ها در واقع شامل ۳۶۴۶ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه آیفون ۱۳ اپل بودند. ارزش کل این آیفون‌ها حدود ۴۲.۸۶ کرور روپیه تقریباً حدود ۵.۷ میلیون دلار آمریکا برآورد شده است.

پنل پشتی آیفون 13 - چیکاو

شایان ذکر است، مأموران اداره مبارزه با کالای قاچاق در بازرسی‌ها متوجه شدند که این محموله حتی ۱۲ واحد از مدل جدید معرفی شده گوگل پیکسل ۶ پرو را نیز در خود حمل می‌کرد که هنوز به طور رسمی در بازار هند عرضه نشده بود.

محصولات دیگر شامل انواع اسمارت واچ یا ساعت‌های هوشمند پوشیدنی اپل نیز بود. این آیفون‌ها به دلیل نقض قوانین گمرکی و در نتیجه فرار از پرداخت هزینه مالیاتی و همچنین به دلیل تأثیر بالقوه بر رشد صنعت داخلی که سال گذشته تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفت و هنوز در مرحله بازیابی است، توقیف شدند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.