مشخصات دوربین ها،  نمایشگر و جزئیات دیگر گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو فاش شد

گوگل در بین ۱۰ تولیدکننده برتر و بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان قرار ندارد، زیرا این شرکت دستگاه‌های تلفن هوشمند خود را معمولاً در تعداد کم تولید می‌کند و علاوه بر این، تعداد کشورهایی نیز که کاربران آن می‌توانند به تلفن‌های هوشمند این برند دسترسی داشته باشند اندک است. گوشی‌های این شرکت حتی در میان گوشی‌های بسیار قدرتمند و پرچمدار نیز قرار نداشته است اما شاید از حالا به بعد که قرار است گل از تراشه پرچمدار تنسور خودش استفاده کند، وارد گروه گوشی‌های پرچمدار شوند. همراه چیکاو باشید.

نقطه قوت تلفن‌های هوشمند گوگل کیفیت دوربین آن‌ها است که غالباً از رقبا پیشی می‌گیرند و امکان گرفتن عکس‌های جالب را برای کاربران فراهم می‌‌‌آورند. اکنون هم کسانی که به دنبال یک گوشی هوشمندی هستند که دارای دوربین باکیفیت و خوبی باشد، می‌توانند گوشه چشمی به سوی گوشی‌های‌ گوگل پیکسل داشته باشند. امسال هم گوگل تلفن پیکسل ۶ پرو را برای چنین افرادی روانه بازار می‌کند. مسلماً می‌توان با اطمینان کامل از کیفیت عکس پیکسل ۶ پرو، این گوشی را به این افراد پیشنهاد داد.

در حال حاضر اطلاعات فاش شده جدیدی در دسترس قرار دارد که در مورد این که کدام حسگرها اساس قابلیت‌های دوربین گوگل پیکسل ۶ پرو را تشکیل می‌دهند، مشخص شده‌اند. گزارشاتی وجود دارد که می‌گویند دوربین جلو بر اساس سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX663 کار می‌کند. ضمن این که سه سنسور نیز در ماژول پنل پشتی گوشی جای گرفته‌اند که ماژول GN1 سامسونگ به عنوان حسگر اصلی عمل می‌کند. این دوربین در کنار لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX386 و لنز تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX586 در دسترس قرار خواهد گرفت.

مازوا دوربین گوگل پیکسل ۶ پرو - چیکاو

از دیگر ویژگی‌های تلفن همراه گوگل پیکسل ۶ پرو می‌توان به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی سوپر آمولد از نوع LTPO با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، پردازنده اختصاصی تنسور  (Tensor)، تراشه امنیتی Titan M2  و سیستم عامل اندروید ۱۲ اشاره کرد. گوریلا گلس ویکتوس شرکت کورنینگ نیز صفحه نمایش را در برابر خط و خش یا خراش پوشش می‌دهد.

ابعاد بدنه گوشی پیکسل ۶ پرو ۱۶۳.۹ × ۷۵.۸ × ۸.۹ میلی متر بوده و در بطن آن یک باتری حجیم با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی جای گرفته که از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، این گوشی به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم۲۳ واتی نیز مجهز شده است. این تلفن هوشمند دارای بلندگوهای استریو، ماژول NFC، پورت USB Type-C 3.1، حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش و حفاظت در برابر آب است که از تأییدیه IP68 بهره می‌برد. ویژگی مهم سری جدید پیکسل این است که آن‌ها پچ‌های امنیتی را به مدت ۵ سال دریافت خواهند کرد.

پنل پشتی و رنگ بندی گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو - چیکاو

  • گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو

در ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر ماه)، گوگل برای این تاریخ رویدادی را برنامه‌ریزی کرده است که طی آن تلفن‌های هوشمند خانواده پیکسل ۶ را معرفی کند. این سری شامل نسخه اصلی گوگل پیکسل ۶ و نسخه قوی‌تر آن گوگل پیکسل ۶ پرو خواهد بود. این دستگاه‌ها دارای یک صفحه نمایش با حاشیه‌های باریک و یک حفره کوچک در مرکز قسمت فوقانی برای دوربین سلفی هستند.

گزارش شده است که در پشت مدل گوگل پیکسل ۶ پرو یک ماژول دوربین سه‌گانه قرار خواهد گرفت که برای حسگر اصلی از لنز ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌شود و همچنین یک ماژول ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و یک واحد تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی نیز دو حسگر دیگر این مجموعه هستند.

دستگاه‌های این سری از تراشه اختصاصی گوگل یعنی پردازنده تنسور گوگل بهره می‌برند که تراشه‌ای در سطح پرچمداران است. صفحه نمایش نیز از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند و دکمه‌های کنترل فیزیکی نیز در قسمت سمت راست قرار خواهند گرفت.

صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو - چیکاو

ظاهراً نسخه اصلی حداکثر ۸ گیگابایت رم دریافت می‌کند و حافظه ذخیره سازی داخلی آن نیز حداکثر از ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی بهره خواهد برد و از باتری با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت نیز تغذیه خواهد کرد. نسخه پیکسل ۶ پرو اما می‌تواند تا ۱۲ گیگابایت رم را بر روی خود حمل ‌کند و ظرفیت حافظه ذخیره سازی داخلی آن به حداکثر ۵۱۲ گیگابایت نیز خواهد رسید. ضمن این که یک دستگاه باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز انرژی مورد نیاز آن را تأمین خواهد کرد. هر دو دستگاه قادر خواهند بود از شبکه‌های ارتباطات ۵جی نیز پشتیبانی کنند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.