رویکرد اپل برای ویژگی‌ های هوش مصنوعی در آیفون‌ مشخص شد

سامسونگ چندین ویژگی مجهز به هوش مصنوعی را با گلکسی اس 24 معرفی کرد. سامسونگ اولین برند گوشی‌های هوشمند است که با رونق هوش مصنوعی پیشرفت کرده است. و اپل به زودی سامسونگ را دنبال خواهد کرد، اما رویکرد آن در مقایسه با رقیب کره جنوبی کمی متفاوت خواهد بود.

اپل تنها می‌تواند ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه را برای آیفون‌های دارای iOS 18 بیاورد

طبق گزارشی از Mark Gurman (از طریق 9To5Mac)، ویژگی‌های هوش مصنوعی در آیفون‌ها به طور کامل توسط یک مدل زبان بزرگ (LLM) توسعه‌یافته توسط اپل پشتیبانی می‌شوند و تمام پردازش‌های هوش مصنوعی روی دستگاه انجام می‌شود.

می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اپل به‌شدت مزایای حریم خصوصی و سرعت استفاده از پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه را به بازار عرضه کند. طبق گزارش‌ها، این ویژگی‌های هوش مصنوعی با iOS 18 معرفی می‌شوند و در WWDC 2024 به نمایش گذاشته می‌شوند.

در حالی که هوش مصنوعی روی دستگاه دارای مزایای حریم خصوصی و سرعت است، اما به اندازه پردازش هوش مصنوعی ارائه شده توسط سرورهای اختصاصی در فضای ابری قدرتمند نیست. با این حال، ممکن است اپل فقط ویژگی‌های هوش مصنوعی را معرفی کند که با پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه به خوبی کار می‌کنند. برای مثال، می‌تواند پاسخ‌های خودکار و درخواست‌های Siri بهتری را ارائه دهد.

این با رویکرد سامسونگ در استفاده از ترکیبی از ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه و ابری متفاوت است. سامسونگ از ترکیبی از LLM خود و Gemini گوگل برای پردازش هوش مصنوعی استفاده می کند. کاربران باید با یک جابجایی ساده، داده های هوش مصنوعی را به صورت محلی روی دستگاه پردازش کنند. همانطور که در گلکسی S24 و تلفن‌های قدیمی‌تر که One UI 6.1 با ویژگی‌های AI دریافت کرده‌اند، مشاهده می‌شود، برخی از ویژگی‌های AI سریع کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر، بسته به حجم کار و پیچیدگی، کند هستند.

در حالی که اپل هیچ ویژگی هوش مصنوعی را که بتواند با iOS 18 معرفی شود، معرفی نکرده است، اما می‌تواند ترجمه زبان بهتر، تصحیح خودکار مطمئن‌تر هنگام تایپ و ویژگی‌های پیشرفته ویرایش تصویر را به همراه داشته باشد.

چند هفته پیش، فاش شد که اپل در حال مذاکره با گوگل در مورد استفاده از Gemini برای تقویت برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی در iOS 18 بوده است. با این حال، مشخص نیست که آیا این معامله با آن توافق شده است یا خیر.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.