تاثیر کمبود تراشه جهانی بر فروش آیفون 13 اپل تا فوریه 2022

کمبود جهانی تراشه بر فروش آیفون ۱۳ اپل تأثیر گذاشته است و باعث ناراحتی کسانی شده است که منتظر دریافت آیفون اخیراً رونمایی شده خود هستند که آن را پیش خرید کرده‌اند اما اکنون دستگاه آن‌ها ارسال نشده است و تاکنون موفق به دریافت آن نشده‌اند. اواسط سپتامبر گذشته سال جاری (۲۴ شهریور ۱۴۰۰)، غول فناوری مستقر در کوپرتینو از چهار مدل جدید آیفون ۱۳ رونمایی کرد. این مدل‌ها در بازارهای بین المللی نیز عرضه شدند. مدل‌های آیفون تازه راه‌اندازی شده در هند دارای قیمت اولیه ۶۹۹۰۰ روپیه ( در حدود ۹۴۵ دلار آمریکا) هستند. به همین ترتیب، مدل بالاترین قیمت بیشتری را در این کشور برای شما به ارمغان می‌آورد. همراه چیکاو باشید.

مدل‌های آیفون ۲۰۲۱ با وجود این که دارای قیمت‌های گزافی هستند اما توانسته‌اند محبوبیت خود را در بین طرفداران آیفون در هند به دست آورند به طوری که، برخی از انواع و پیکربندی‌های سری آیفون ۱۳ به دلیل تقاضای سرسام‌آور در حال حاضر در این کشور موجود نیستند.

 علاوه بر این، محدودیت زنجیره تامین مداوم در تلاش اپل برای همگام شدن با تقاضا تداخل دارد. اگر گزارش جدیدی که منتشر شده است درست باشد، طرفداران آیفون به زودی برای خرید مدل‌های جدید آیفون دچار مشکل خواهند شد و باید برای به دست آوردن گوشی مورد علاقه خود  تا سال آینده انتظار بکشند.

صفحه نمایش گوشی‌های سری آیفون ۱۳ - چیکاو

  • گوشی‌های سری آیفون ۱۳

برخی منابع زنجیره تامین به دیجی تایمز (DigiTimes) تایید کرده‌اند که اپل نمی‌تواند تقاضا برای آیفون‌های جدید خود را برآورده کند. گزارش دیجی تایمز نشان می‌دهد که اپل به احتمال زیاد تا فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) نخواهد توانست تقاضا برای گوشی‌های مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۳ را برآورده ‌کند.

شایان ذکر است که اپل از کمبود قطعات و تراشه مورد نیاز، به اندازه سایر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند متضرر نشده است. با این حال، این شرکت در حال تجربه تاثیر فصل تعطیلات در در برخی نقاط است. علاوه بر این، به دلیل کمبود گوشی‌های آیفون، مصرف‌کنندگان در برخی مناطق هند نمی‌توانند آیفون ۱۳ پرو مکس و دیگر مدل‌های آیفون جدید را خریداری کنند.

طبق گزارش ها، اپل در تلاش برای رفع شکاف عرضه و تقاضا، تولید آیپد را ۵۰ درصد کاهش داده است زیرا برخی قطعات ازجمله تراشه در هر دو دستگاه از یک نوع استفاده می‌شود و اکنون اپل با تولید کمتر آیپد، میزان تولید آیفون را افزایش داده است. علاوه بر این، برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که این شرکت از قطعات مشترک در آیفون‌های جدید خود استفاده می‌کند. برای آسودگی اپل، زنجیره‌های تامین تولید آیفون ۱۳ را تا حد قابل توجهی تسریع کرده‌اند. برای رسیدن به این هدف، زنجیره‌های تامین، تولید قطعات مدار مجتمع را افزایش داده است. این بردهای مدار مجتمع در داخل آیفون استفاده می‌شوند.

تقاضا برای مدل‌های جدید آیفون احتمالاً باز هم افزایش می‌یابد - چیکاو

  • تقاضا برای مدل‌های جدید آیفون احتمالاً باز هم افزایش می‌یابد

فصل جشن به زودی در بسیاری از نقاط جهان آغاز خواهد شد. این می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای آیفون‌های جدید شود. در نتیجه شکاف عرضه و تقاضا می‌تواند بیشتر شود. تیم کوک، مدیر اجرایی این شرکت، طی تماس اخیر با اپل، گفت که اپل در میان کمبود مداوم تراشه، ۶ میلیارد دلار ضرر کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا این رقم تا پایان سال افزایش خواهد یافت یا خیر.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.