سامسونگ برخی از ویژگی های پیشرفته سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی  ISOCELL HP1 200 خود را اعلام کرد

سامسونگ همچنان با سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 مرزهای سنسورهای تصویر موبایل را پیش می‌برد. این سنسور هنوز به ماژول گوشی‌های هوشمند راه پیدا نکرده است، اما سامسونگ توضیحات و فیلم کوتاهی از آنچه می‌توانیم انتظار داشته باشیم، منتشر کرد. با چیکاو همراه باشید.

سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ HP1 به لطف الگوريتم remosaicing مبتنی بر یادگیری عمیق می‌تواند مانند چندین سنسور مختلف عمل کند. می‌تواند دو پیکسل 2×2  (ترکین ۴ پیکسل در یک پیکسل) را انجام دهد، که منجر به حسگری با وضوح ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل موثر 1.28 میکرومتر می‌شود. در این حالت می‌تواند ویدئوی 8K  با سرعت 30 فریم در ثانیه با محدوده دید تا حد ممکن کوچک کند.

حالت دیگر با وضوح فوق العاده سنسور فعال می‌شود که در این حالت از ترکیب ۴ در ۴ پیکسل، یعنی ۱۶ پیکسل را با یکدیگر ترکیب کند و یک پیکسل بسیار بزرگتر را تشکیل دهد. در این حالت تصاویر گرفته شده از وضوح ۱۲.۵ مگاپیکسلی برخوردار می‌شوند که اندازه هر پیکسل به 2.56 میکرومتر می‌رسد که بزرگتر از اکثر سنسورهای موجود در بازار است.

توانایی عالی جمع آوری نور توسط سیستم‌های هوشمند مانند Smart-ISO Pro، Staggered HDR و موارد دیگر افزایش می‌یابد، که در یک ثانیه به آنها خواهیم رسید. اول، مقایسه سریع با سنسورهای مربوطه.

چه زمانی اولین گوشی‌هایی را خواهیم دید که از این سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی HP1 سامسونگ در ماژول دوربین خود استفاده کرده باشند؟

هنوز هیچ شرکتی به طور رسمی چنین مطلبی را اعلام نکرده است، اما شایعات حاکی از آن است که شیائومی اولین بار این سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ را آزمایش کرده است.

سنسور 200 مگاپیکسلی شیائومی - چیکاو

این شرکت دارای سابقه محکمی در زمینه استفاده از سنسورهای پیشرفته سامسونگ است، به عنوان مثال، اولین سنسور 108 مگاپیکسلی HMX سامسونگ را در ماژول دوربین گوشی هوشمند می میکس آلفا و گوشی هوشمند می سی سی ۹ پرو (Mi CC9 Pro) خود استفاده کرد و همچنین سنسور عظیم GN2 با گشودگی دیافراگم ۱.۱۲/۱ را در گوشی هوشمند می ۱۱ اولترا به کار برد.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.