چرا حسگر اثر انگشت گلکسی S23 با محافظ صفحه نمایش درست کار نمی کند؟

اگر گلکسی S23 شما مدت زیادی طول می کشد تا اثر انگشت شما را تشخیص دهد یا بعد از نصب محافظ صفحه، اثر انگشت شما را تشخیص ندهد، شما تنها نیستید.

پس از ارتقاء به گلکسی S23، اولین کاری که بعد از تهیه گوشی انجام دادم این بود که یک محافظ صفحه نمایش گذاشتم و گوشی را در یک قاب قرار دادم (محافظ صفحه نمایش شیشه ای اسپیگن و قاب سیلیکونی Elago).

پس از انجام این کار، اولین باری که برای باز کردن قفل گوشی، انگشت شست خود را روی صفحه نمایش گذاشتم، تشخیص اثر انگشتم بسیار بیشتر طول کشید. دفعه بعد که سعی کردم قفل گوشی را باز کنم، اصلا اثر انگشت من را تشخیص نداد و گفت: «اثر انگشت مطابقت ندارد».

مشکلات تشخیص اثر انگشت در محافظ صفحه نمایش طبیعی و قابل رفع است

اگر با این مشکلات روبرو هستید، لازم نیست نگران باشید. مواجه شدن با چنین مشکلاتی پس از نصب محافظ صفحه غیرعادی نیست و راه حلی برای این مشکلات وجود دارد. تنها کاری که برای رفع این مشکلات باید انجام دهید این است که اثر انگشت خود را دوباره ثبت کنید. برای انجام این کار، ابتدا باید اثر انگشت ثبت شده را بردارید و دوباره اثر انگشت خود را ثبت کنید.

حذف اثر انگشت ثبت شده

به تنظیمات » امنیت و حریم خصوصی » قفل صفحه » اثر انگشت بروید و پین یا الگوی خود را وارد کنید. پس از انجام این کار، تلفن تمام اثر انگشت هایی را که ثبت کرده اید به شما نشان می دهد. اکنون هر یک از آن اثر انگشت ها را با کلیک بر روی ورودی اثر انگشت، ضربه زدن روی دکمه Remove و سپس انتخاب مجدد گزینه Remove حذف کنید.

ثبت مجدد اثر انگشت

اکنون به Add fingerprint بروید، روی Continue کلیک کنید، دکمه ثبت را بزنید، اثر انگشت خود را ثبت کنید و گزینه Done را انتخاب کنید. خودشه. اکنون وقتی می‌خواهید قفل گوشی را با استفاده از اثر انگشت خود باز کنید، مانند قبل از نصب محافظ صفحه، باید به سرعت اثر انگشت شما را بدون هیچ مشکلی تشخیص دهد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که هنگام ثبت مجدد اثر انگشت، ممکن است مجبور شوید انگشت خود را بیشتر از زمانی که اثر انگشت را بدون محافظ صفحه ثبت می‌کردید، روی صفحه فشار دهید.

مشکلات ممکن است برای یک یا دو روز ادامه داشته باشد

شایان ذکر است که گوشی شما ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا اثر انگشت شما را شناسایی کند یا از شما بخواهد حتی پس از ثبت مجدد اثر انگشت انگشت خود را محکم تر روی صفحه فشار دهید و این طبیعی است.

همانطور که به استفاده از تلفن خود ادامه می دهید و قفل آن را با اثر انگشت باز می کنید، روند تشخیص اثر انگشت شما سریعتر و سریعتر می شود. ظرف یک یا دو روز، گوشی شما باید اثر انگشت شما را به همان سرعتی که قبلا تشخیص می‌داد، شروع کند.

دلایل دیگر ایجاد این مشکلات

همانطور که گفته شد، گاهی اوقات، این مشکلات ممکن است به دلیل نصب نادرست محافظ صفحه، مانند زمانی که گرد و غبار بین نمایشگر و محافظ صفحه وجود دارد یا زمانی که محافظ صفحه با نمایشگر تماس مناسبی برقرار نمی کند، ایجاد شود.

در چنین مواقعی باید محافظ صفحه را بردارید و یک محافظ جدید اعمال کنید. علاوه بر این، محافظ‌های صفحه نمایش با کیفیت پایین نیز می‌توانند چنین مشکلاتی را ایجاد کنند، بنابراین توصیه می‌شود محافظ‌های صفحه را از برندهای معتبر تهیه کنید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.