سامسونگ برنامه ای برای کسب سود بیشتر در سال جاری دارد

سال 2023 سال بدی برای سامسونگ بود، زیرا تقاضا برای تراشه ها همراه با قیمت آنها کاهش یافت. درآمد نقدی این شرکت برای اولین بار در تاریخ خود ضرر کرد. در نتیجه، سود سامسونگ الکترونیکس کمترین میزان در سال های اخیر بوده است. با این حال، انتظار می رود اوضاع در ماه های آینده بهبود یابد و سامسونگ برنامه ای برای کسب سود بیشتر در سال 2024 دارد.

سامسونگ قیمت تراشه های فلش مموری NAND را 20 درصد افزایش می دهد تا در سه ماهه اول 2024 سود کند

گزارش شده است که سامسونگ قصد دارد قیمت تراشه های فلش مموری NAND خود را تا 20 درصد افزایش دهد. در طول یک سال گذشته یا بیشتر، این شرکت به دلیل عرضه بیش از حد و تقاضای کمتر، تراشه‌های فلش NAND خود را بدون هیچ سودی به فروش رسانده است. با این حال، همه چیز رو به بهبود بوده است و سامسونگ در ماه مارس و آوریل با مشتریان خود در بخش های موبایل، رایانه شخصی و سرور دوباره درباره قیمت ها مذاکره خواهد کرد.

از آنجایی که کاهش تولید احتمالا در چند ماه آینده ادامه خواهد داشت، برخی از مشتریان برای تامین منابع عجله دارند. برخلاف DRAM که Micron، Samsung و SK Hynix تنها برندها هستند، چندین سازنده تراشه فلش NAND در سراسر جهان وجود دارند. همراه با میکرون، سامسونگ و SK Hynix، Kioxia و Western Digital نیز تراشه های فلش NAND را می فروشند. بنابراین افزایش قیمت ها سخت تر است.

از نیمه دوم سال 2023، تمام سازندگان بزرگ تراشه های فلش NAND تولید خود را به نصف یا کمتر کاهش داده اند. در نتیجه، عرضه بیش از حد مشکلی نیست و قیمت تراشه های فلش NAND به طور پیوسته در حال افزایش است. تحلیلگران و آژانس های اوراق بهادار کره جنوبی انتظار دارند بخش تراشه های حافظه سامسونگ در سه ماهه اول 2024 به سود خود برسد. KB Securities انتظار دارد که بخش حافظه سامسونگ به سود 1.1 تریلیون KRW (835 میلیون دلار) برسد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.