کوالکام و متا ممکن است هوش مصنوعی LLM را برای گلکسی اس 24 به دستگاه اضافه کنند

اگرچه ممکن است سری آتی گلکسی اس 24 سامسونگ دیگر به طور انحصاری از تراشه‌های کوالکام پشتیبانی نکند، پرچمداران آینده می‌توانند به لطف پیشرفت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه، ترفندهای مهمانی جالب جدیدی کسب کنند. کوالکام اخیراً اعلام کرد که تراشه‌های اسنپدراگون آینده‌اش که برای عرضه در سال 2024 برنامه‌ریزی شده‌اند، مدل‌های زبان بزرگ Llama 2 متا (LLM) را بدون نیاز به اتصال آنلاین به دستگاه‌ها می‌آورند. .همراه چیکاو باشید.

کوالکام اعلام کرده است که پیاده‌سازی هوش مصنوعی لاما 2 بر روی دستگاه، از طریق چیپ‌های مخصوص سال 2024 برای گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها، کلاه‌ها و عینک‌های واقعیت مجازی/افزوده، و خودروها وارد بازار خواهد شد. لاما 2 که توسط متا توسعه یافته است، یک مدل زبانی بزرگ (LLM) است که در همان بازار نوظهوری که ChatGPT در آن رقابت می‌کند، فعالیت می‌کند.

به گفته کوالکام، هوش مصنوعی داخلی به افزایش حریم خصوصی کاربر، برطرف کردن ترجیحات امنیتی، افزایش اعتبار برنامه‌ها و امکان سفارشی‌سازی “با هزینه قابل توجهی کمتر برای توسعه‌دهندگان نسبت به استفاده انحصاری از هوش مصنوعی مبتنی بر ابر” کمک خواهد کرد.

سری گلکسی اس 24 ممکن است دارای قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی قدرتمند باشد

تعداد قابل توجهی از واحدهای گلکسی S24 انتظار می‌رود توسط چیپ Snapdragon نسل بعدی کوالکام تغذیه شوند. و به دلیل اینکه چیپ Snapdragon، قابلیت‌های هوش مصنوعی LLM داخلی را به‌کار می‌گیرد، این ممکن است به سامسونگ اجازه دهد تا از مدل زبانی بزرگ Llama 2 برای ایجاد خدمات و تجربیات جدید برای کاربران گلکسی S24 بهره بگیرد. این خدمات و تجربیات ممکن است مربوط یا غیرمربوط به دستیار مجازی Bixby باشند.

اما سامسونگ تنها تولیدکننده‌ای نخواهد بود که احتمالاً از شراکت کوالکام با متا و یکپارچگی داخلی لاما 2 بهره‌مند شود. همه سایر تولیدکنندگان اورجینال تجهیزات (OEM) که از چیپ‌های موبایل نسل بعدی کوالکام استفاده می‌کنند، به این ابزارهای هوش مصنوعی قدرتمند داخلی دسترسی خواهند داشت.

زمان نشان خواهد داد که آیا سامسونگ از طریق شراکت‌های هوشمندانه با عمالقه صنعتی مانند معاملات انحصاری “برای گلکسی” با چیپ‌های Snapdragon 8 Gen 2 و توافق انحصاری محدود مدت Wear OS با گوگل، مزایایی از نظر انحصاری بدست آورد یا خیر.

امتیاز دهید
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.