اپل 540,000 اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرد

تعداد اپلیکیشن های اپ استور بعد از حذف 540,000 اپلیکیشن، به کمترین تعداد خود در هفت سال اخیر رسید. اپل در فصل گذشته پس از حذف تعداد زیادی برنامه در این فروشگاه رکورد هفت ساله خود را ثبت کرد. برای اطلاع از جزئیات خبر تا انتهای مقاله همراه چیکاو باشید.

کاهش تعداد اپلیکیشن های اپ استور رکورد هفت ساله خود را شکست!

اپ استور تنها پلتفرم موجود برای ارائه برنامه های مختلف به کاربران آیفون و آیپد است. براساس گزارش غیر رسمی که به تازگی منتشر شده است، تعداد اپلیکیشن های موجود در فروشگاه اپ استور به کمترین میزان در هفت سال اخیر رسیده است. اپل در فصل گذشته بیش از 540 هزار اپلیکیشن را از این پلتفرم حذف کرده است. با نگاهی به برنامه های حذف شده، به نظر می رسد که این شرکت از مدتی پیش تاکنون اپلیکیشن های قدیمی و آپدیت نشده را از اپ استور پاک کرده است.

آی­مور به نقل از فین بولد گزارش کرده است که در حال حاضر تعداد اپلیکیشن های موجود در اپ استور به  ۱٬۶۴۲٬۷۵۹ می رسد. این در حالی است که تعداد موارد موجود در این فروشگاه در فصل دوم سال جاری میلادی ۲٬۱۸۴٬۴۵۶ ثبت شده است. با نگاهی به این ارقام متوجه می شویم که شرکت اپل در فصل سوم امسال حدود 25 درصد از اپلیکیشن های اپ استور را از این پلتفرم حذف کرده است. این رقم معادل تعداد اپلیکیشن های موجود در اپ استور در سال 2015 است. در این بین 64 درصد برنامه های حذف شده از دو سال پیش تاکنون به روز رسانی نشده اند. در حال حاضر گوگل پلی میزبان حدود ۳٬۵۵۳٬۰۵۰ اپلیکیشن می باشد.

حذف کردن اپلیکیشن ها در اپ استور کار جدیدی نیست. اوایل سال جاری میلادی اپل به توسعه دهندگان اعلام کرد که به مدت 30 روز وقت دارند برنامه های خود را آپدیت کنند در غیر این صورت برنامه های آنها را حذف خواهد کرد.

به نقل از فین­بولد بین حذف اپلیکیشن ها و درآمد اپ استور رابطه مستقیمی وجود دارد. اپل قبلا هیچ ضرب‌الأجلی برای توسعه دهندگان ایجاد نمی کرد. اما ماه های اخیر سختگیری های این شرکت برای اپلیکیشن های اپ استور بیشتر شده است. شما با طرح پاکسازی اپ استور موافق هستید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.