گوگل به خاطر تبلیغات رادیویی «فریب دهنده» درباره پیکسل ۴ با مشکل مواجه شد

غول جستجوی گوگل دوباره با مشکل قانونی مواجه شده است اما نه برای کاری که اخیرا انجام داده است. این شرکت در تگزاس به دلیل تبلیغات رادیویی که از اواخر اکتبر تا اوایل دسامبر سال 2019 ( مهر ماه تا آذر ماه ۱۳۹۸) پخش شد، مورد شکایت قرار گرفته است. بر اساس گزارش AndroidCentral، دادستان کل تگزاس، کن پکستون (Texas Attorney General Ken Paxton)، این شکایت را مطرح کرده است که ادعا می کند گوگل تبلیغات نادرست و فریب دهنده ای را در مورد پیکسل ۴ خود منتشر کرده است. ظاهراً گوگل تبلیغات رادیویی برای گوشی های هوشمند پیکسل ۴ خود در بازارهای دالاس-فورث (Dallas-Fort Worth) و هیوستون (Houston ) پخش کرده بود. همراه چیکاو باشید.

 این ادعاها حاکی از آن است که گوگل از ارائه گوشی‌های هوشمند پیکسل 4 به تبلیغ‌کنندگان خودداری کرده و در عین حال از آن‌ها خواسته است که در مورد استفاده از این محصول شهادت مثبت و شخصی بدهند. به طور خاص، این شکایت بیان می‌کند که «گوگل خواستار ضبط و پخش تبلیغات با استفاده از عبارات اسکریپتی و فریبنده » شده است، حتی پس از اطلاع iHeartMedia مبنی بر این که چنین اقداماتی در تضاد با قانون حمایت از مصرف‌کننده با شیوه‌های تجارت فریبنده تگزاس است، باز هم تبلیغات این شرکت ادامه یافته است.

فیلمنامه این تبلیغات شامل عباراتی از این قبیل است: «من از همه چیز عکس‌های استودیویی می‌گرفتم… بازی فوتبال پسرم… یک بارش شهابی… یک جغد خال‌دار کمیاب که در حیاط خلوت من فرود آمد».

صفحه نمایش گوگل پیکسل 4 - چیکاو

 گوگل به پخش کنندگان اجازه داده بود تا رویدادهای خاصی را که در فیلمنامه ذکر شده اند تغییر دهند، اما به آن‌ها اجازه حذف عبارت های ضمیر اول شخص را نداده بود. سخنگوی گوگل، خوزه کاستاندا (José Castañeda)، اظهار داشت که گوگل «شکایت را بررسی خواهد کرد، اما به نظر می رسد که ادعاهای AG آنچه را که در این جا رخ داده است، نادرست نشان می دهد.»

دادستان کل همچنین اضافه کرد که این تبلیغات 2405 بار در کانال های رادیویی iHeartMedia بین 28 اکتبر 2019 (۶ آبان ماه ۱۳۹۸) تا 2 دسامبر 2019 (۱۱ آذر ماه ۱۳۹۸) پخش شده است. در این مدت، گوگل دستگاه پیکسل ۴ را به هیچ یک از هشت شخصیت رادیویی که متن نمایشنامه های تبلیغاتی گوشی های سری ۴ پیکسل را«شخصی سازی کرده اند» ارائه نکرده است، در حالی که پیام هایی در مورد استفاده آن‌ها از دستگاه Pixel 4 برای این تبلیغات ارسال می شده است که بر طبق این پیام ها این طور برداشت می شده که این شخصیت ها خودشان این گوشی ها را از نزدیک و به صورت عملی مورد استفاده و آزمایش قرار داده اند و تمام مواردی را که از قابلیت ها و ویژگی های این گوشی ها در نمایشنامه های تبلیغاتی خود می گویند قبلا از سوی آن ها تست شده و مورد تأیید قرار گرفته است.

مشکلات گوگل پیکسل 4 - چیکاو

به عبارتی، این تبلیغات رادیویی در قالب نمایشنامه اجرا شده است و شخصیت هایی که در این نمایشنامه ها ایفای نقش کرده بودند، از گوگل درخواست کرده بودند تا به هر یک از آن‌ ها یک دستگاه گوشی هوشمند پیکسل ۴ تحویل داده شود تا آن ها این گوشی را مورد بررسی قرار دهند تا تبلیغاتی را که در قالب نمایشنامه در رادیو اجرا می کنند، تبلیغاتی فریب دهنده نباشد و آن ها پس از تست کارایی این گوشی آنچه را که واقعیت دارد در مورد گوشی ها تبلیغات کنند.

 اما گوگل از تحویل این گوشی ها به این شخصیت های نمایشنامه طفره رفته است، هرچند که قرار بر این بوده که به هر یک از این شخصیت ها یک گوشی پیکسل ۴ تحویل دهد اما ظاهرا فقط متن هایی از قبل نوشته شده را در وصف این گوشی به آن ها تحویل داده و آن ها نیز از روی متن تحویلی گوگل آن تبلیغات را اجرا کرده بودند. بعداً اما مشخص شده که قابلیت ها و ویژگی هایی را که آن ها در مورد پیکسل ۴ در نمایشنامه های خود برای این گوشی تبلیغ کرده بودند، به طور کامل واقعیت نداشته و اکنون دادستان گوگل را به «فریب دادن» در مورد این گوشی متهم کرده است و ادعا می کند گوگل تبلیغات نادرست و فریب دهنده ای را در مورد پیکسل ۴ خود منتشر کرده است و چنین اقداماتی در تضاد با قانون حمایت از مصرف‌کننده با شیوه‌های تجارت در تگزاس است.

گوگل پیکسل 4 - چیکاو

در ژانویه 2020، گوگل دوباره به سراغ iHeartMedia رفت تا کمپین تبلیغاتی مشابهی را برای گوشی هوشمند پیکسل ۴ ( Pixel 4) خود اجرا کند. ضمن این که باز هم گوگل حاضر نشد تا این گوشی های هوشمند را در اختیار شخصیت های نمایشنامه قرار دهد تا این که سرانجام iHeartMedia مجبور گردید تا این گوشی ها را با هزینه خود از گوگل خریداری کند و در دسترس شخصیت های نمایشنامه قرار دهد.

 این شکایت افزوده است: «این الگوی رفتاری مستمر نشان دهنده بی توجهی آشکار گوگل به تبلیغات واقعی و دقیق در بازاریابی و فروش محصولاتش است.» در صورتی که گوگل در مورد اتهامات ادعایی مجرم شناخته شود، طبق این دعوی، این شرکت موظف می‌شود «مجازات مدنی به ازای هر نقض DTPA به ایالت تگزاس را که انتظار نمی رود بیش از 10000 دلار باشد، بپردازد»، علاوه بر این جریمه این شرکت باید تمام هزینه های این دادگاه را نیز پرداخت کند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.