مدیر عامل گوگل بر جستجو و هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد

در حالی که غول‌های فناوری جهانی اکنون متاورس (metaverse) را به عنوان زمینه بعدی برای رشد می‌بینند، ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل گوگل، آینده این شرکت را در قدیمی‌ترین محصول خود یعنی جستجوی اینترنتی می‌بیند. متاورس نظریه ای درباره ی یک تکنولوژی جدید در آینده است. متاورس یک ابر واقعیت مجازی است که کاربران آن قادر خواهند بود از سر تا سر دنیا به آن متصل شوند. متاورس ترکیبی از فضای مجازی، اینترنت و واقعیت افزوده است. همراه چیکاو باشید.

ساندار پیچای می‌گوید:

«خوشبختم که ماموریت ما بی‌زمان است. اکنون نیاز به سازماندهی داده ها بیش از هر زمان دیگری است»

رئیس گوگل و آلفابت - چیکاو

رئیس گوگل و آلفابت در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: اکنون نیاز به سازماندهی داده‌ها بیش از هر زمان دیگری است. چندی پیش، آلفابت برای مدت کوتاهی به لطف فروش قوی و رشد سود در طول همه گیری، از ارزش بازار ۲ تریلیون دلار فراتر رفت. وقتی از او پرسیده شد که تریلیون بعدی از کجا می‌آید، آقای پیچای به خدمات اصلی شرکت اشاره کرد. او پیش‌بینی می‌کند که مصرف‌کنندگان از طریق صدا و «تعامل چند وجهی» سؤالات بیشتری از رایانه خواهند پرسید. آقای پیچای گفت: « توانایی انطباق با همه این‌ها و توسعه جستجو همچنان بزرگترین پتانسیل خواهد بود.»

  • مدیر عامل گوگل بر جستجو و هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد

پیچای از زمان پیوستن به گوگل در سال ۲۰۱۵، این شرکت را عمیق‌تر به صنعت محاسبات ابری و هوش مصنوعی سوق داده است که بررسی‌های نظارتی بیشتری را به خود جلب کرده است. به عقیده وی، حوزه‌های کلیدی در حال رشد این شرکت، خدمات ابری، یوتیوب و فروشگاه اپلیکیشن است. همه آن‌ها بر اساس سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی است.

آقای پیچای خاطرنشان کرد که محصولات جدید گوگل به طور فزاینده‌ای در آسیا توسعه و آزمایش خواهند شد، اما نه در چین. پس از این که این شرکت موفق به ایجاد عملیات جستجو در این کشور در سال ۲۰۱۸ نشد. مجبور شد اکثر خدمات مارک خود را در جمهوری خلق چین خاموش کند و بعید است که این تغییر کند. در عین حال، او چین را یکی از پیشتازان فناوری جهان در پیشرفته‌ترین زمینه‌ها می‌داند. از جمله هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی.

مدیر عامل گوگل بر جستجو و هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد - چیکاو

شرکای اصلی گوگل مانند مایکروسافت و متا پلتفرم، آینده فناوری را در دنیای مجازی متاورس می‌بینند. گوگل قبلا چندین محصول واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را عرضه کرده است. اگرچه موفقیت آن محصولات محدود بوده است: گوگل گلس Google Glass شکست خورده است. با این حال، اکنون یک بخش تخصصی جدید با تابعیت مستقیم از رئیس شرکت افتتاح شده است. اما هنوز اطلاعاتی در مورد این پروژه در دسترس قرار ندارد. او می‌گوید: «من همیشه از آینده محاسبات همه جانبه در هیبت بودم. آن‌ها متعلق به هیچ شرکتی نیستند.» آقای پیچای نتیجه گرفت که این تکامل اینترنت است.

طبق اخبار قبلی نیویورک تایمز؛ گوگل به شدت در حال کار برای بستن قرارداد با وزارت دفاع ایالات متحده است. به گفته این نشریه، بخش ابر این شرکت مهندسانی را برای تهیه پیشنهادی به پنتاگون منصوب کرده است. به عنوان بخشی از این پروژه، گوگل قصد دارد سهم قابل توجهی در اجرای برنامه نظامی مشترک Warfighting Cloud Capability  داشته باشد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.