یک استارتاپ تازه کار با استفاده از بالن های ارتفاع بالا، حذف کربن را مقرون به صرفه می کند

High Hopes Labs یک شرکت تازه تاسیس است که با استفاده از یک فناوری جدید و ارزان قیمت موفق شده است تا یک راه حل منحصر به فرد برای مشکل جذب کربن پیدا کند، یعنی پاک کردن جو زمین از دی اکسید کربن با استفاده از یک بالون. این شرکت روش بسیار جالبی را برای جذب کربن به شکل جامد آن با فرستادن بالون‌هایی در ۱۵ کیلومتری سطح زمین به لبه استراتوسفر با جعبه‌ای ابداع کرده است که به عنوان دستگاه جذب کربن عمل می‌کند. 

اگرچه هم اکنون نیز تأسیسات جذب کربن وجود دارد، اما از منابع عظیمی برای جذب و فشرده‌سازی کربن برای بازیافت استفاده می‌کنند، که ثابت شده است که نتیجه معکوس دارد و برای انجام این عمل باید از فناوری‌های پیشرفته استفاده شود که بسیار گران قیمت و پر هزینه است. همراه چیکاو باشید.

به گفته کارشناسان، انجماد کربن کارآمدترین راه برای استخراج دی اکسید کربن بیش از حد از جو است، اما این پدیده تنها در دمای ۸۰- درجه سانتیگراد رخ می‌دهد که به طور طبیعی در سطح سیاره ما امکان‌پذیر نیست. اما دانشمندان آزمایشگاه‌های هوپز راه حلی متمایز برای دستیابی به این پدیده در استراتوسفر به طور طبیعی یافته اند.

این شرکت قبلاً سیستم خود را در مقیاس کوچک آزمایش کرده است و قصد دارد ظرف دو سال بالون‌های بزرگ‌تری بسازد که می‌توانند برای حذف یک تن دی اکسید کربن با هزینه کمتر از ۱۰۰ دلار مستقر شوند که در مقایسه با فناوری موجود که تقریباً هزینه بسیار زیادی دارد، بسیار مقرون به صرفه است یعنی به میزان ۱۰۰۰ دلار برای یک تن دی اکسید کربن که حدود ۱۰ برابر استفاده از این فناوری جدید است.

کمپانی High Hopes Labs - چیکاو

این یک راه حل بسیار مناسب برای کاهش دادن میزان دی اکسید کربن از جو زمین است و یک راه حل مقرون به صرفه برای کاهش میزان دی اکسید کربن به حساب می‌اید.

مشکل دی اکسید کربن اضافی به خصوص یکی از معضلاتی است که دانشمندان برای کاهش آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ازدیاد دی اکسید کربن در جو زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی، باعث گرم شدن بیش از حد کره زمین می‌شود و مهمترین بحرانی است که بشریت با آن مواجه است. Carbon Sinks یکی از برنامه‌های اصلی COP26 است که اخیراً در گلاسکو برگزار شد. جهان، شاید بتواند با استفاده از این فناوری به راه حل نوآورانه‌ای برای کاهش میزان کربن دست یابد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.