گوشی شارپ آکیوس زیرو ۶ سبک ترین تلفن هوشمند ۵جی با باتری و صفحه نمایش بزرگ است

شرکت شارپ به عنوان شرکتی که اولین‌ها را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد، شرکتی کاملاً شناخته شده است. غول فناوری ژاپن همچنان در تلاش است تا هر از گاهی در بسیاری از زمینه‌ها اول باشد. امروز، این شرکت گوشی هوشمند شارپ آکیوس زیرو ۶  (SHARP AQUOS zero6) را به عنوان سبک‌ترین تلفن هوشمند ۵جی جهان با باتری و صفحه نمایش بزرگ معرفی کرده است. همراه چیکاو باشید.

گوشی جدید شارپ آکیوس زیرو ۶ از ابعاد 158 x 73 x 7.9 میلی متر بهره می‌برد و وزن آن تقریبا 146 گرم است. با وجود این، از باتری نسبتاً حجیم و پرظرفیت 4010 میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کند. به عنوان مقایسه، آیفون 12 مینی تنها 135 گرم وزن دارد اما دارای یک باتری کوچک 2222 میلی آمپر ساعتی است.

به همین ترتیب، آیفون 13 مینی جدید دارای باتری کمی بزرگتر 2438 میلی آمپر ساعتی است و وزن آن 141 گرم است. از نظر صفحه نمایش، گوشی جدید شارپ آکیوس زیرو ۶ دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی از نوع سوپر آمولد با وضوح فول اچ دی پلاس و رزولوشن 2340  در 1080 پیکسل است و از نرخ تازه‌سازی 240 هرتز و محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس ( Gorilla Glass Victus) شرکت کورنینگ بهره می‌برد.

صفحه نمایش گوشی شارپ آکیوس زیرو ۶ - چیکاو

 از سوی دیگر، مدل‌های مینی آیفون از صفحه نمایش کوچکتر ۵.۴ اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و از نوع سوپر آمولد با نرخ تازه‌سازی ۶۰  هرتز و همچنین برای محافظت صفحه نمایش نیز از محافظ سرامیکی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، گوشی شارپ آکیوس زیرو ۶ در داخل بدنه از پردازنده اسنپدراگون ۷۵۰ جی (Qualcomm Snapdragon 750G) کوالکام قدرت می‌گیرد که با 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR4x و 128 گیگابایت حافظه UFS 2.2 همراه شده است.

پنل پشتی گوشی شارپ آکیوس زیرو ۶ - چیکاو

این گوشی برای دوربین نیز در پنل پشتی از یک ماژول چهارگانه استفاده می کند. دوربین اصلی آکیوس زیرو ۶ یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی است که در کنار آن نیز سه حسگر دیگر شامل یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی و یک سنسور ToF خودنمایی می‌کنند. در بالای پنل جلویی، یک حسگر ۱۲.۶ مگاپیکسلی داخل شکاف قطره‌ای آن آرمیده است.

در قسمت اتصالات نیز این گوشی شرکت ژاپنی شارپ از شبکه ارتباطات ۵جی، WiFi دو بانده، بلوتوث ۵.۱، GNSS دو بانده، NFC با پشتیبانی از Osaifu-Keitai و پورت USB Type-C پشتیبانی می‌کند. سایر ویژگی‌ها شامل اندروید 11، شکاف کارت MicroSD که می‌توان در داخل آن کارت حافظه‌ای تا ظرفیت ۱ ترابایت قرار داد، حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش و گواهی ضد گرد و خاک و آب IP68 بهره می‌برد که به معنای استفاده از این گوشی در هنگام شنا و داخل استخر است که تا عمق ۱.۵ متری آب و به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند مقاومت داشته باشد و مانع نفوذ آب به داخل شود.

گوشی شارپ آکیوس زیرو ۶ مشکی - چیکاو

هنوز هیچ اطلاعاتی از این گوشی شارپ به طور رسمی از سوی این شرکت ژاپنی منتشر نشده و از قیمت احتمالی آن نیز اطلاعاتی در دسترس نیست اما پیش فروش این تلفن همراه از 29 سپتامبر (۷ مهر ماه ۱۴۰۰) از طریق سافت Soft Bank  بانک در سه رنگ مشکی، سفید و بنفش آغاز می‌شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.