موزیلا موفق شده تا مشکل تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۱ را حل کند

در ماه اوت (مرداد)، ما در مورد مایکروسافت گزارش داده بودیم که این شرکت تغییر مرورگر پیش فرض در آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز را برای کاربران دشوارتر کرده است. اما اکنون، به نظر می‌رسد که موزیلا توانسته این موانع را در ویندوز ۱۱ برای مرورگر فایرفاکس خود برطرف کند.

جهت اطلاع، غول فناوری آمریکایی اساساً یک فرآیند یک کلیک را تنظیم کرده است تا مرورگر اج  Edge را به عنوان مرورگر پیش فرض تنظیم کند. با این حال، کاربران برای انتخاب مرورگرهای سایر شرکت‌ها به عنوان مرورگر پیش‌فرض باید کارهای پیچیده‌ای را انجام می‌دادند، که برای بسیاری از کاربران کار بسیار آزاردهنده‌ای بود. همراه چیکاو باشید.

اگرچه، موزیلا بی‌سر و صدا موفق شده است با نسخه ۹۱ فایرفاکس خود این مشکل را شکست دهد. این شرکت با مهندسی معکوس به گونه‌ای که مایکروسافت مرورگر اج را به عنوان مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۰ تنظیم کرده است، به این مهم دست یافت. قبل از این، برای انتخاب مرورگر فایر فاکس Firefox به عنوان مرورگر پیش فرض، باید به تنظیمات ویندوز ۱۰ می‌رفتید و تنظیمات بسیاری را تغییر می‌دادید تا موفق به انجام چنین کاری می‌شدید، در حالی که مایکروسافت از شما می‌خواست که مرورگر اج را به عنوان مرورگر پیش‌فرض خود استفاده کنید.

علاوه بر این، مهندسی معکوس به این معنی است که شما حتی می‌توانید مرورگر پیش فرض را با خود فایرفاکس بدون نیاز به هیچ گونه درخواست اضافی تنظیم کنید. اما به خاطر داشته باشید که این امر محافظت مایکروسافت از داده‌های شما را در سیستم رایانه‌تان در برابر ربوده شدن، که در ویندوز ۱۰ تعبیه شده است، کاهش می‌دهد و باعث می‌شود تا برنامه‌های بدافزاری نیز بتوانند به سیستم شما رخنه کنند و باعث ایجاد مشکلاتی شوند.

حل شدن مشکل تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۱ در موزیلا - چیکاو

سخنگوی موزیلا اظهار داشت: «مردم باید توانایی انتخاب و  تنظیم مرورگر پیش فرض را به سادگی و به آسانی داشته باشند، اما با چنین طرحی که مایکروسافت پیاده می کند امکان این انتخاب از آن‌ها گرفته می‌شود. همه سیستم عامل‌ها باید پشتیبانی رسمی توسعه دهنده را برای وضعیت پیش فرض ارائه دهند تا افراد بتوانند به راحتی برنامه‌های خود را به عنوان پیش فرض تنظیم کنند. از آنجایی که چنین اتفاقی در ویندوز ۱۰ و ۱۱ نیفتاده است، فایرفاکس به سایر جنبه‌های محیط ویندوز متکی است تا با استفاده از مرورگرهای فایرفاکس به عنوان مرورگر پیش فرض، تجربه مشابهی را که ویندوز به مرورگر اج ارائه می‌دهد به مردم ارائه دهد.»

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.