سامسونگ برای صرفه جویی در هزینه، از تراشه های اگزینوس استفاده می کند

اتکای سامسونگ به کوالکام برای چیپست های رده بالا به طور قابل توجهی در چند سال گذشته افزایش یافته است. گوشی‌های تاشو تنها دارای اسنپدراگون هستند، در حالی که سری گلکسی اس 23 نیز منحصراً از چیپست کوالکام استفاده می‌کرد. سامسونگ تنها اگزینوس را با سری گلکسی اس 24 امسال بازگرداند، حتی اگر انواع اسنپدراگون در بازارهای خاصی وجود داشته باشد.

چیپست ها یکی از بزرگترین هزینه های ورودی برای بخش موبایل سامسونگ هستند. اگر کوالکام قیمت‌ها را افزایش دهد، سامسونگ چاره‌ای جز پرداخت آنچه می‌خواهد ندارد. با توجه به قیمت‌های بسیار بالا، به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد از امسال چیپست‌های Exynos را در دستگاه‌های گلکسی بیشتری قرار دهد تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

سامسونگ در سال گذشته نزدیک به 9 میلیارد دلار برای چیپست های موبایل هزینه کرده است

گزارش اخیر نشان می دهد که سامسونگ استفاده از تراشه های اگزینوس را در دستگاه های گلکسی کاهش داده است. تعداد دستگاه های مجهز به اگزینوس که در سه ماهه چهارم 2023 عرضه شدند، تنها 13 میلیون دستگاه بودند که 48 درصد کمتر از سه ماهه چهارم سال 2022 بود. درآمد سامسونگ از چیپست های گوشی های هوشمند نیز در مدت مشابه 44 درصد کمتر بود.

از آنجایی که چیپست‌های اگزینوس عمدتاً در دستگاه‌های گلکسی استفاده می‌شوند، نشان می‌دهد که این کاهش تا حد زیادی به دلیل خرید چیپست‌های بیشتر سامسونگ از کوالکام برای دستگاه‌های رده بالا و همچنین از شرکت‌هایی مانند MediaTek برای برخی از گوشی‌های ارزان‌قیمت بوده است.

طبق اعداد گزارش تجاری 2023 سامسونگ الکترونیکس، بخش موبایل این شرکت در سال 2023 8.87 میلیارد دلار برای چیپست های موبایل هزینه کرده است. این بخش در سال گذشته 3.1 درصد بیشتر از سال 2022 برای این قطعات هزینه کرده است. این شرکت در این گزارش اشاره کرد که قیمت چیپست های موبایل نسبت به سال قبل حدود 30 درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ اکنون در حال برنامه‌ریزی برای افزایش استفاده از چیپست‌های اگزینوس در دستگاه‌های گلکسی از سال 2024 به بعد است. این به کاهش هزینه های تدارکات کمک می کند. سامسونگ همچنین در بهبود رقابت پذیری چیپست های اگزینوس خود سرمایه گذاری خواهد کرد تا نگرانی های کاربران در مورد عملکرد و بهره وری انرژی را برطرف کند.

ما قبلاً با گنجاندن Exynos 2400 در مجموعه Galaxy S24 شروع به دیدن نشانه هایی از این تغییر کرده ایم. شایعات حاکی از آن است که سامسونگ ممکن است فقط از Exynos برای سری گلکسی S25 استفاده کند. گلکسی A35 و گلکسی A55 جدید همچنین دارای چیپست های اگزینوس هستند و این شرکت همچنین به دنبال جایگزینی چیپست های مدیاتک در رده پایین رده خود با چیپست خود است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.