سامسونگ تمام تلاش خود را بر روی تراشه‌های هوش مصنوعی می‌گذارد

سامسونگ گرما را در بازار نیمه هادی ها احساس می کند، اما این شرکت اکنون به هوش مصنوعی به عنوان محرک اصلی رشد آینده نگاه می کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت تمام تلاش خود را بر روی تراشه‌های هوش مصنوعی و ایجاد شراکت نزدیک با سایر بازیگران در این فضا، مانند هوش مصنوعی، به منظور تثبیت موقعیت خود به‌عنوان تامین‌کننده متنوع نیمه‌رساناها انجام خواهد داد.

گفتن این کار آسان تر از انجام آن خواهد بود، زیرا سامسونگ همچنان با چالش هایی در تامین سفارشات از طراحان اصلی تراشه های هوش مصنوعی مانند NVIDIA به رقبایی مانند SK Hynix و TSMC مواجه است. SK Hynix حق عرضه انحصاری تراشه‌های NVIDIA حافظه با پهنای باند بالا را به دست آورده است و TSMC برای تولید پردازنده گرافیکی NVIDIA H100 قرارداد بسته است.

سامسونگ می تواند به دنبال همکاری نزدیک با OpenAI باشد

در بازار تراشه های حافظه، چیزهایی برای سامسونگ چالش برانگیز بوده است. سهم بازار DRAM آن در سه ماهه سوم 2023 به 38.9 درصد در مقایسه با 34.3 درصد SK Hynix کاهش یافته است. همچنین در فروش ریخته گری از TSMC و Intel عقب مانده است.

سامسونگ اکنون به دنبال یک استراتژی کلید در دست است تا از نقاط قوت خود در تولید تراشه، ادغام در مقیاس بزرگ، طراحی تراشه و تولید ریخته گری استفاده کند. این شرکت به دنبال همکاری با OpenAI است، شرکتی که پشت سر ChatGPT بسیار محبوب است، زیرا این شرکت را به عنوان یک شریک بزرگ برای استراتژی تراشه خود می بیند.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI ماه گذشته از سئول بازدید کرد و با مدیران کلیدی سامسونگ الکترونیکس از بخش تراشه ملاقات کرد. مقامات این شرکت تاکید کرده اند که چگونه سامسونگ تنها شرکت نیمه هادی است که می تواند به طور جامع طراحی تراشه، تولید تراشه حافظه، ریخته گری و بسته بندی را انجام دهد. این امر سامسونگ را قادر می سازد تا از طریق طراحی مشترک تراشه و بسته، راه حل های بسیار مناسبی را به مشتریان ارائه دهد.

تحلیلگران بازار در کره جنوبی بر این باورند که سامسونگ می تواند در دو تا سه سال آینده به یک رهبر در راه حل های کلید در دست هوش مصنوعی تبدیل شود. قابلیت های متنوع تولید ریخته گری آن که از 3 تا 5 نانومتر و همچنین فرآیندهای قدیمی 14 تا 28 نانومتری متغیر است، در این زمینه نیز مفید خواهند بود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.