مدیر عامل OpenAI، برای ساخت تراشه های نیمه هادی هوش مصنوعی با سامسونگ ملاقات می کند

ChatGPT در سال گذشته در ذهن همه بوده است. این یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی نسل جدید است که می تواند پاسخ های دقیق تری ارائه دهد و می تواند با مکالمه با کاربر همراه باشد. این شرکت توسط شرکت OpenAI مستقر در ایالات متحده توسعه یافته است و در حال حاضر مهمترین شرکت در بخش هوش مصنوعی در جهان است. همچنین ربات چت هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت را تقویت می کند. گزارش شده است که سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، به کره جنوبی سفر کرده است تا با مدیران شرکت های تولید تراشه سامسونگ و SK Hynix دیدار کند.

مدیر عامل OpenAI می تواند با همکاری سامسونگ و SK Hynix یک سرمایه گذاری تراشه ای برای ساخت تراشه های نیمه هادی متمرکز بر هوش مصنوعی ایجاد کند.

گزارش جدیدی از رویترز ادعا می کند که سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در حال بازدید از کره جنوبی است. طبق گزارش‌ها، او با سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix ملاقات خواهد کرد تا در مورد همکاری بالقوه برای ساخت تراشه‌های نیمه‌رسانا که برای پردازش هوش مصنوعی هستند، گفتگو کنند.

ظاهراً سام آلتمن در تلاش است تا میلیاردها دلار برای ایجاد یک سرمایه‌گذاری تراشه‌ای که در آن ریخته‌گرهای تراشه با OpenAI شریک هستند، جمع‌آوری کند. سامسونگ و SK Hynix هر دو تراشه‌های HBM (حافظه با پهنای باند بالا) را می‌سازند که در تراشه‌های محاسباتی با کارایی بالا که برای اکثر وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، به کار گرفته می شود.

ظاهراً سم آلتمن با مدیران ارشد بازوی تجاری نیمه هادی سامسونگ، همراه با روسای Samsung Foundry (تولید کننده تراشه های نیمه هادی برای سایر شرکت ها)، Samsung Memory (طراحی تراشه های فلش DRAM، HBM و NAND) و System LSI (طراحی پردازنده های برنامه کاربردی) ملاقات خواهد کرد.

در حالی که SK Hynix فقط تراشه های حافظه را طراحی و به فروش می رساند، سامسونگ الکترونیکس همچنین می تواند تراشه های نیمه هادی را از طریق بازوی Samsung Foundry خود تولید کند. این تنها سه شرکت در جهان است که می تواند تراشه های نیمه هادی پیشرفته 7 نانومتری یا بیشتر بسازد. TSMC در حال حاضر رهبر بازار است، در حالی که Samsung Foundry دومین رتبه برتر است. اینتل همچنین اخیراً از طریق شرکت تازه تاسیس IFS (Intel Foundry Services) ساخت تراشه های پیشرفته را برای سایر شرکت ها آغاز کرده است.

SK Hynix اخیراً اعلام کرد که می‌خواهد به یک «ارائه‌دهنده حافظه هوش مصنوعی کامل» تبدیل شود. در سه ماهه آخر سال 2023، به طرز شگفت انگیزی سودی را ثبت کرد و فصل های آینده برای شرکت مثبت به نظر می رسد. Samsung Semiconductor نیز انتظار دارد بازار حافظه پس از یک سال مازاد عرضه که باعث شد این شرکت اولین ضرر در تاریخ خود را ثبت کند، بهبود یابد.

امتیاز دهید
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.