Google Chrome در اندروید دارای قابلیت TTS داخلی «گوش دادن به این صفحه» است

طبق یک گزارش جدید، گوگل کروم به زودی قابلیت TTS داخلی «گوش دادن به این صفحه» را دریافت خواهد کرد. این ویژگی در منوی سرریز سه نقطه برنامه Google Chrome Android نصب شده است. در گزینه منوی سه نقطه، گزینه جدید «Listen to this page» را خواهید دید که با ضربه زدن روی آن یک پخش کننده کوچک باز می شود.

مینی پلیر شامل یک دکمه پخش/مکث دایره ای در سمت چپ، عنوان صفحه، نام سایت، نوار پیشرفت و دکمه بستن است. با ضربه زدن روی پخش‌کننده کوچک، یک رابط کاربر برگه جدید را نشان می‌دهد که شامل یک جدول زمانی کامل است که طول مقاله را یادداشت می‌کند و دکمه‌های عقب و جلو سریع را نشان می‌دهد. Google Chrome ‘Listen to this page’ TTS همچنین به شما امکان می دهد سرعت پخش را تنظیم کنید (0.5x، 0.8x، 1x، 1.2x، 1.5x، 2x، 3x، و 4x).

ویژگی «گوش دادن به این صفحه» TTS در نسخه بتای کروم نسخه 121 ظاهر می‌شود

چند دکمه در سمت راست وجود دارد که به شما امکان می‌دهد «Highlight text & auto scroll» را فعال یا غیرفعال کنید و صدای دیگری را انتخاب کنید. اگر برگه دیگری را باز کنید، مینی پلیر ثابت می ماند. اگر دستگاه خود را قفل کنید، پخش ادامه خواهد یافت. بستن مرورگر برای بازگشت به صفحه اصلی، به توانایی TTS «گوش دادن به این صفحه» پایان می‌دهد، که همان رفتار «خواندن با صدای بلند» در Pixel 8 و Pixel 8 Pro است.

طبق 9To5Google، پرچم “خواندن با صدای بلند” (chrome://flags/#read-aloud)، این ویژگی فقط برای اندروید است و در کروم 120 ظاهر می شود، اما برای دریافت ویژگی “گوش دادن به این صفحه” ، باید Chrome بتای 121 فعلی را داشته باشید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.