گوگل در حال تبدیل Google TV، Android TV و برخی از تلویزیون های LG به Matter Hub است

Matter اکنون مهم‌ترین استاندارد اکوسیستم خانه هوشمند در جهان است که تقریباً توسط همه برندهای مهم فناوری از جمله آمازون، اپل، گوگل، ال‌جی و سامسونگ پشتیبانی می‌شود. چند ماه پیش برای مصرف کنندگان منتشر شد و چندین دستگاه خانه هوشمند قدیمی هنوز از Matter پشتیبانی نمی کنند. برای بهبود این وضعیت، گوگل اعلام کرده است که نمایشگرهای هوشمند، بلندگوهای هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند را به Matter Hubs تبدیل می‌کند که می‌توانند دستگاه‌های خانه هوشمند سازگار با Matter را در همان شبکه کنترل کنند.

در حالی که Matter قبلاً در برخی از نمایشگرهای هوشمند و بلندگوهای هوشمند Google در دسترس بود، آنها Matter Hub نبودند. که به زودی در حال تغییر است. همین امر در مورد تلویزیون های هوشمندی که توسط گوگل و ال جی طراحی شده اند نیز اتفاق می افتد.

Google TV، Android TV و تلویزیون های جدیدتر ال جی می توانند به عنوان Matter Hub برای کنترل دستگاه های خانه هوشمند عمل کنند

گوگل اعلام کرده است که منتخب Android TV و تلویزیون های هوشمند مجهز به Google TV به عنوان Matter Hub عمل خواهند کرد. علاوه بر این، دستگاه‌های Nest Hub یا Nest Mini نیز می‌توانند به عنوان Matter Hub عمل کنند.

گوگل همچنین با ال‌جی همکاری کرد تا تلویزیون‌های هوشمند جدیدتر خود را به عنوان Matter Hubs عمل کنند. اگر صفحه نمایش هوشمند، بلندگوی هوشمند یا تلویزیون هوشمند واجد شرایطی دارید، می‌توانید به راحتی دستگاه‌های خانه هوشمند سازگار با Matter را اضافه و کنترل کنید. این دستگاه ها را می توان به صورت محلی (در همان شبکه Wi-Fi) کنترل کرد.

Google TV، Android TV و تلویزیون های جدیدتر ال جی می توانند به عنوان Matter Hub برای کنترل دستگاه های خانه هوشمند عمل کنند - چیکاو

این شرکت اعلام نکرده است که این ارتقا چه زمانی انجام می‌شود، اما ما فکر می‌کنیم که به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا دستگاه واجد شرایط شما با به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابلیت Matter Hub را دریافت کند.

گوگل و سامسونگ قبلاً اعلام کرده‌اند که استانداردهای خانه هوشمند خود (Google Home و SmartThings) را از طریق Matter API یکپارچه می‌کنند و به همه دستگاه‌های سازگار با Google Home و SmartThings اجازه می‌دهند از طریق برنامه‌های خانه هوشمند این شرکت کنترل شوند.

سامسونگ همچنین اعلام کرد که با آمازون برای ادغام Alexa-SmartThings همکاری کرده است، به این معنی که دستگاه‌های سازگار با استانداردهای خانه هوشمند این دو شرکت، قابل همکاری خواهند بود. Android، iOS، iPadOS و macOS قبلاً قابلیت‌های Matter را دریافت کرده‌اند.

گوگل همچنین اعلام کرد که تلویزیون‌های جدید ال‌جی با Google Cast سازگار خواهند بود، به این معنی که کاربران می‌توانند موسیقی و ویدیوهای مورد علاقه خود را به تلویزیون ال‌جی ارسال کنند.

به نظر می‌رسد همه اینها برای دستگاه‌های خانه هوشمند جمع شده است، زیرا همه برندها گرد هم آمده‌اند تا بزرگترین مشکلات دستگاه‌های خانه هوشمند را حل کنند: سازگاری و قابلیت همکاری. اکنون ساخت خانه هوشمند برای هر کسی بسیار آسان خواهد بود.

با این حال، مشکلات اولیه وجود خواهد داشت و برخی از دستگاه های خانه هوشمند هرگز به روز رسانی Matter را دریافت نخواهند کرد. حتی نسخه Matter 1.0 نیز مملو از اشکالات و مشکلات بود. با این حال، آینده برای خانه های هوشمند و دستگاه های خانه هوشمند خوب به نظر می رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.