نقد و بررسی هواوی FreeClip

هواوی از ایرفون بی سیم واقعی FreeClip با طراحی منحصر به فرد رونمایی کرد. پس از گذراندن چند هفته با یک جفت، اکنون آماده هستیم تا با شما در میان بگذاریم که آنها واقعاً چقدر خوب کار می کنند.

بررسی هواوی FreeClip

طراحی Freeclip گوش باز است و در حالی که شبیه یک پوشیدنی رسانای استخوانی به نظر می رسد، در واقع صدایی را به سمت کانال گوش پخش می کند در حالی که آزادانه در اطراف مارپیچ گوش قرار می گیرد.

طراحی

این هدفون در واقع مشکی است، اما سطح آنها منعکس کننده است، به این معنی که رنگ آن چندان برجسته نیست.

کیس دارای یک چراغ LED در بیرون برای نشان دادن ظرفیت باتری است، با سه حالت سبز برای بیش از 75٪، زرد بین 25٪ تا 75٪، و قرمز کمتر از 25٪. یک دکمه در سمت راست برای جفت شدن وجود دارد و جوانه ها داخل آن قرار می گیرند.

FreeClip اولین پوشیدنی صوتی گوش باز است که بین هدفون چپ و راست تفاوتی قائل نمی شود. این کلیپ ها می خوانند که از کدام طرف قضیه بیرون می آیند و اینگونه تطبیق می دهند. به عنوان مثال، یکی از جوانه هایی که در سمت راست کیس قرار دارد، کانال مناسب خواهد بود.

با این حال، اگر گوش‌ها را بدون بازگرداندن جوانه‌ها در قاب عوض کنید، دوباره تنظیم نمی‌شوند و کانال‌ها معکوس می‌شوند. پیچیده به نظر می رسد، اما در عمل ما هیچ مشکلی پیدا نکردیم – به ندرت، لازم است جوانه ها را جدا کنید، آنها را در کف دست خود نگه دارید و سپس آنها را به طور تصادفی برگردانید.

هواوی اعلام کرد که طراحی مناسب را بر اساس مطالعه بیش از 10000 شکل مختلف گوش انسان در آزمایشگاه های خود بنا کرده است. هدف این بود که جوانه‌ها با گوش‌های هر کسی تناسب داشته باشند.

امکانات

FreeClip یک منطقه حساس به لمس ندارد. در عوض سه منطقه جداگانه وجود دارد – یکی برای هر قسمت از هدفون. در هر جوانه کمتر از چهار میکروفون وجود ندارد – دو عدد روی Acoustic Ball برای گوش دادن به بلندگو در حین تماس و دو میکروفون دیگر روی Bean برای دریافت و حذف صداها و صداهای اطراف.

جوانه‌ها مانند هر دستگاه صوتی بلوتوث دیگری جفت می‌شوند، اما توصیه می‌کنیم از برنامه AI Life برای دستگاه‌های Android و Harmony OS استفاده کنید. برخی سفارشی‌سازی‌ها مانند جلوه‌های صوتی وجود دارد، ژست‌ها را می‌توان تغییر داد، و این برنامه همچنین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را مدیریت می‌کند.

یکی از ویژگی‌هایی که هواوی در پوشیدنی‌های صوتی خود پیاده‌سازی کرده است، اتصال دو دستگاه است و FreeClip در واقع بهتر از Freebuds قبلی که آزمایش کرده‌ایم، عمل می‌کند. جوانه‌های ما دائماً به یک رایانه ویندوزی و یک تلفن هوشمند اندرویدی متصل می‌شدند و بدون زحمت از یک منبع به منبع دیگر تغییر می‌کردند، تنها یک صدا پخش می‌شد.

وزن هر جوانه فقط 5.6 گرم است و اغلب بازبینان ما فراموش می‌کنند که حتی آن‌ها را در خود دارند. دارای گواهینامه IP54 برای مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و غبار است که FreeClip را برای ورزش‌های معمولی و فعالیت‌های باشگاه ایده‌آل می‌کند.

عملکرد و کیفیت صدا

سوال بزرگی که همه در هنگام راه اندازی داشتند، در مورد نشت صدا بود، و ما می توانیم تأیید کنیم که وجود دارد، و مهم است، به خصوص زمانی که موسیقی بلند است. اگر نمی‌خواهید برای اطرافیانتان آزاردهنده باشید، توصیه می‌کنیم از 70 تا 80 درصد حجم تجاوز نکنید.

این دستگاه یک شگفتی مهندسی است، به خصوص با 9 سیم موجود در پل C، که Bean و Ball را به هم متصل می کند تا به این محصول چشمگیر تبدیل شود. این بخش یک لوازم جانبی مد و یک پوشیدنی صوتی است، اما نمی‌توان از این واقعیت فرار کرد که صدا پایین‌تر است.

دوستداران موسیقی واضح و با صدای بلند از این هدفون استقبال نمی کنند. آنها برای پادکست های معمولی و شنوندگان موسیقی هستند که از ظاهر آینده نگرانه بالاتر از کیفیت صدا قدردانی می کنند.

هدفون FreeClip یک حالت تاخیر کم را ارائه می دهد که می تواند از طریق برنامه AI Life فعال شود. آنها همچنین دارای سنسورهای سایشی هستند که تشخیص می دهد جوانه ها چه زمانی روی گوش قرار دارند و وقتی آنها را در می آورید پخش را متوقف می کند، که به طور پیش فرض روشن است.

تماس‌ها پایدار هستند، اما با توجه به این واقعیت که جوانه‌ها گوش باز هستند، استفاده از آن‌ها را در فضاهای شلوغ و پر سر و صدا توصیه نمی‌کنیم، زیرا جوانه‌ها اغلب می‌توانند صدای افراد تصادفی را دریافت کنند.

هدفون FreeClip فاقد ANC است زیرا با طراحی گوش باز چندان مفید نخواهد بود.

عمر باتری

کیس هوآوی فری کلیپ دارای ظرفیت 510 میلی آمپر ساعت و هر جوانه 55 میلی آمپر ساعت بیشتر است که هواوی وعده 36 ساعت گوش دادن با یک بار شارژ را می دهد.

در واقع، ما 32 ساعت در بازه سه چرخه کامل داریم، و این با وقفه های گاه به گاه است که جوانه ها در کیس نشسته اند.

بیش از 30 ساعت گوش دادن با یک بار شارژ هنوز یک شاهکار قابل توجه است، و با توجه به سرعت شارژ FreeClip از 0 تا 100٪، به ندرت آنها را بدون شارژ پیدا خواهید کرد.

این هدفون ها به تنهایی در عرض 40 دقیقه به طور کامل پر می شوند، در حالی که کیس به 60 دقیقه روی سیم نیاز دارد. در آزمایش واقعی ما به نتیجه بهتری دست یافتیم – مورد با هر دو گیره شارژ کامل در 45 دقیقه! این کیس از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند و در حدود 2.5 ساعت از 0 به 100 درصد رسیدیم که نزدیک به زمان شارژ آگهی شده است.

جمع بندی

هواوی FreeClip عملاً هیچ رقابتی در بازار ندارد، زیرا هدف آن ایجاد دسته بندی خاص خود است. این یک راه حل شیک و نوآورانه است، اما به طور مستقیم با هیچ مجموعه TWS دیگری قابل مقایسه نیست.

با این اوصاف، باید قیمت 180 پوند/200 یورو را در نظر بگیریم. هوآوی اغلب هدایایی را با ابزارهای پوشیدنی خود بسته بندی می کند که قیمت موثر FreeClip را کمی کاهش می دهد. با این حال، ما آنها را به کسی که به کیفیت صدا اهمیت می دهد توصیه نمی کنیم.

FreeClip برای افرادی است که می خواهند متفاوت به نظر برسند و از تناسب فوق العاده آنها قدردانی می کنند. اگر در دسته اول قرار می گیرید، می توانید یک جفت را امتحان کنید و ببینید که آیا شما هم به دسته دوم نمی رسید.

امتیاز دهید
منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.