آشنایی کامل با انواع لوازم جانبی سامسونگ

بدون لوازم جانبی، گوشی‌های سامسونگ کارایی کافی ندارند و حتی ممکن است به‌سرعت آسیب دیده و از بین بروند. برخی از لوازم جانبی سامسونگ برای گوشی‌های این شرکت ضروری هستند؛ برای مثال قاب، گلس، شارژر و هدفون برای افزایش کارایی و محافظت از گوشی کاملا لازمند. در مقابل، برخی دیگر از این لوازم جانبی، تنها کارایی گوشی را بهبود داده و یا ظاهر آن را بهتر می‌کنند.

اگر از طرفداران لوازم جانبی سامسونگ هستید یا به‌تازگی یکی از تلفن‌های همراه این برند خوش‌نام را خریده‌اید، می‌توانید لیستی کامل از لوازم جانبی سامسونگ را با کارکرد آن‌ها در این صفحه مشاهده کنید. با استفاده از مطالب موجود در این مقاله، می‌توانید لوازم جانبی مورد نیاز خود را براساس بودجه اولویت‌بندی کنید.

قاب‌ محافظ

قاب محافظ یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی سامسونگ است که حتما باید خرید آن را در اولیت قرار دهید. قاب از آسیب به گوشی درصورت سقوط یا ضربه جلوگیری کرده و بدنه آن را تمیز، سالم و نو نگه می‌دارد. انواع مختلفی از قاب تولید شده است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • قاب شفاف ژله‌ای: این قاب‌ها یک محافظت پایه را ارائه می‌دهند؛ چندان مقاوم نیستند و پس از مدتی کدر می‌شوند. قیمت آن‌ها بسیار کم است.
  • قاب سیلیکونی: سیلیکون یک ماده خوب برای ساخت قاب گوشی‌ است. این ماده ضد‌لک است و اصطکاک زیادی با دست و سطوح ایجاد می‌کند و به‌همین دلیل مانع از سقوط گوشی می‌شود. اکثر قاب‌های سیلیکونی یک‌رنگ و مات هستند؛ با این حال، مدل‌های عروسکی و فانتزی هم در بین آن‌ها یافت می‌شود.
  • قاب چرمی کیفی: این نوع قاب از جنس چرم طبیعی و یا مصنوعی است و مانند یک کیف، از گوشی محافظت می‌کند. بسیاری از انواع این قاب‌ها هوشمند هستند. با نزدیک‌کردن قسمت رویی قاب به صفحه گوشی، صفحه خاموش می‌شود.
  • قاب پلاستیکی: این قاب‌ها از جنس پلاستیک سفت و یا نرم ساخته شده‌اند و دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی هستند.

محافظ صفحه

خرید محافظ صفحه نیز به‌اندازه قاب اهمیت دارد. این محافظ‌ها انواع مختلفی دارند. انواع رایج به‌شرح زیر هستند:

  • شیشه سکوریت: این نوع محافظ صفحه، از نوعی شیشه حرارت‌دیده ساخته شده که بسیار در برابر خراش، شکستگی و ترک مقاوم است.
  • فیلم PET: محافظ‌های صفحه نمایش PET (پلی اتیلن ترفتالات) نازک و انعطاف‌پذیر بوده و به‌راحتی نصب می‌شوند. آن‌ها محافظت اولیه را در برابر خراش‌ها و ضربه‌های جزئی ارائه می‌دهند و اغلب خود‌ترمیم‌شونده هستند؛ به این معنی که خراش‌های کوچک در طول زمان ناپدید می‌شوند.
  • فیلم TPU: محافظ صفحه نمایش TPU (پلی اورتان ترموپلاستیک) به‌دلیل انعطاف‌پذیری و دوام بالا شناخته شده است. آن‌ها اغلب در برابر زردشدن و آسیب اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند.
  • نانو مایع: محافظ صفحه نمایش مایع نانو به‌صورت یک پوشش مایع اعمال می‌شود که روی صفحه نمایش را پوشانده و به‌صورت یک صفحه نازک خشک می‌شود. این محافظ‌ها در برابر خراش مقاوم بوده و همچنین، ضدآب و ضد‌اثر انگشت هستند.
  • محافظ‌های حریم خصوصی: این محافظ‌های صفحه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که اجازه نمی‌دهند افراد از زوایای مختلف به گوشی شما نگاه کنند. این محافظ‌ها در شرایطی صفحه را نشان می‌دهند که دید به‌شکل مستقیم باشد.

شارژر اصلی

پس از محافظ صفحه و قاب، شارژر اصلی یکی دیگر از لوازم جانبی سامسونگ است که خرید آن ضروری می‌باشد. گوشی‌های جدید سامسونگ فاقد شارژر در جعبه هستند. پس اگر یک شارژر از قبل ندارید، لازم است یک  شارژر سامسونگ اصلی خریداری کنید.

کابل شارژ

معمولا یک کابل شارژ در داخل جعبه گوشی وجود دارد. به همین دلیل خرید این کابل به‌اندازه لوازم جانبی سامسونگ، که پیش از این معرفی کردیم، ضروری نیست. با این حال، در صورت خرابیِ کابل اصلی و یا نیاز به چند کابل برای استفاده در مکان‌های مختلف، می‌توانید کابل شارژ سامسونگ را به‌شکل جداگانه خریداری کنید.

لوازم جانبی سامسونگ

هندزفری باسیم

در مدل‌های جدید گوشی‌های سامسونگ، علاوه بر شارژر هندزفری باسیم نیز حذف شده است. هندزفری یکی از لوازم جانبی تقریبا ضروری برای گوشی محسوب می‌شود و بدون آن کارکرد گوشی کامل نخواهد بود. البته می‌توانید به جای هندزفری باسیم، انواع بلوتوثی بدون سیم را خریداری کنید.

هدفون بلوتوث

این هدفون‌ها و هندزفری های بلوتوث یکی از انواع پرکاربرد لوازم جانبی سامسونگ هستند که امکان تماس و یا گوش‌دادن به صدا را بدون چسباندن گوشی به صورت فراهم می‌کنند.

پاور بانک‌ها

در زندگی‌های پرمشغله امروزی، معمولا پاوربانک‌ها بسیار پرکاربرد بوده و برای بسیاری از افراد ضروری محسوب می‌شوند. این لوازم جانبی سامسونگ در انواع حجم‌ها و اندازه‌ها موجود هستند و به شما کمک می‌کنند بدون نیاز به پریز برق، گوشی را شارژ کنید.

قلم لمسی

اگر گوشی سامسونگ دارید، قلم لمسی کنترل دقیق و بهره‌وری بیشتری را برای یادداشت‌برداری، طراحی و غیره ارائه می‌دهد. این قلم‌ها در انواع مختلف موجود هستند. خرید آن‌ها ضروری نیست، اما می‌توانند کمک زیادی به شما کنند.

محافظ لنز

در سال‌های اخیر انواع جدیدی از لوازم جانبی سامسونگ با نام محافظ لنز به بازار عرضه شده‌اند. این محافظ‌ها بدون این‌که عملکرد لنز را مختل کنند از آن محافظت کرده و مانع از ایجاد خط و خش بر روی لنز می‌شوند. اگر لنز گوشی شما برجسته است، بهتر است حتما از این لوازم جانبی سامسونگ استفاده کنید.

شارژر خودرو

شارژر فندکی خودرو به شما کمک می‌کند گوشی خود را با استفاده از برق باتری شارژ نگه دارید. اگرچه این شارژر، شارژ فست را ارائه نمی‌دهد، اما یک راه خوب برای جلوگیری از خاموش‌شدن تلفن همراه محسوب می‌شود.

و در آخر

همان‌طور که می‌بینید طیف وسیعی از لوازم جانبی سامسونگ در بازار موجود است. فرقی ندارد گوشی سامسونگ شما چه مدلی باشد، می‌توانید لوازم جانبی مناسب آن را در «سایت جانبی» خریداری کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.