بالاترین قیمت شیبا چقدر بوده است؟

درباره شیبا اینو

شیبا اینو با نماد SHIB، یک میم کوین غیرمتمرکز در بلاکچین اتریوم است که در ماه آگوست سال 2022، توسط فرد یا گروهی ناشناس با نام ریوشی راه‌اندازی و به بازار عرضه شد. این میم کوین که با شعار «قاتل دوج کوین» به بازار وارد شد، خیلی زود توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرد و در بازار صعودی سال 2020-2021، یکی از بهترین عملکردها را به نمایش گذاشت.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شیبا اینو یکی از محبوب‌ترین میم کوین‌های بازار و رقیب اصلی دوج کوین است که طرفداران زیادی در دنیای کریپتو دارد. طی سالیان اخیر، شیبا جایگاه نسبتا ثابتی در میان 15 ارز دیجیتال برتر (از نظر ارزش بازار) داشته است. این میم کوین برای مدتی کوتاهی حتی از دوج کوین هم ارزش بازار بیشتری داشت، اما این برتری مدت زیادی ادامه نیافت و DOGE همچنان عنوان پادشاه میم کوین‌ها را حفظ کرده است. با این وجود، رقابت جامعه کاربری شیبا و دوج هنوز ادامه دارد و پتانسیل تصاحب مجدد جایگاه DOGE توسط SHIB غیر قابل انکار است. تا اوایل مه 2024، بیشترین قیمت ثبت شده برای قیمت شیبا معادل 0.00008845 دلار بوده است.

دلیل محبوبیت شیبا اینو چیست؟

میم کوین‌ها معمولا دارای کاربرد یا نوآوری خاصی نیستند و عمدتا به دلیل حمایت جامعه کاربری به محبوبیت می‌رسند. دوج کوین به عنوان اولین میم کوین دنیای ارز دیجیتال، به همین روش و به خاطر فعالیت جامعه کاربری آن در شبکه‌های مجازی، نظیر توییتر و ردیت، به محبوبیت امروزی خود رسید. شیبا اینو نیز به روشی مشابه به جایگاه امروزی خود دست پیدا کرده است. در واقع، موفقیت این دو ارز دیجیتال تا حدی چشمگیر بود که تعداد زیادی میم کوین با شکل و شمایل مختلف، توسط توسعه‌دهندگان دیگر ایجاد و روانه بازار شدند. تا مه 2024، بیش از 2200 میم کوین در کوین‌مارکت‌کپ ثبت شده‌اند که مجموع ارزش بازار آنها تقریبا معادل 50.5 میلیارد دلار است. البته باید افزود که بیش از نیمی از این ارزش بازار،‌ به دوج کوین و شیبا اینو تعلق دارد که مارکت کپ آنها به ترتیب معادل 21.3 و 13.4 میلیارد دلار است.

اکوسیستم شیبا اینو چیست؟

در حالی که اکثر میم کوین‌ها در ابتدا بدون در نظر داشتن کاربرد یا ارائه نوآوری خاصی عرضه می‌شوند، توسعه‌دهندگان و جامعه کاربری شیبا اینو به این نتیجه رسیدند که می‌توان برای SHIB کاربردهای بیشتری ایجاد کرد. امروزه پروژه‌هایی زیادی با برند شیبا اینو در حال توسعه هستند که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیبا سواپ: بستری غیر متمرکز برای خرید و فروش ارز دیجیتال و استیک کردن انواع توکن. در این پلتفرم، شیبا اینو در کنار دو توکن جدید بون (Bone) و لیش (Leash) نقش‌های مهمی ایفا خواهند کرد.
  • شیباریوم: راه‌حل لایه دوم شیبا اینو برای شبکه اتریوم که قرار است سرعت تراکنش‌ها را افزایش، و کارمزدها را کاهش دهد. شیباریوم یکی از پروژه‌های جدی‌تری است که با جامعه کاربری شیبا اینو ارتباط داده شده و می‌تواند تا حد قابل توجهی موجب افزایش محبوبیت SHIB شود.
  • متاورس شیبا اینو: یک متاورس جدید برای جامعه کاربری شیبا اینو با امکاناتی نظیر خرید زمین و برگزاری انواع فعالیت‌ها و رویدادهای مجازی. این متاورس هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد آغاز فعالیت آن باشیم.
  • کلکسیون NFT شیبوشی: این مجموعه NFT هزار عددی، با الهام گرفتن از نام و لوگوی شیبا اینو عرضه شده است. توکن‌های این مجموعه که در شیبا سواپ هم قابل معامله هستند، قرار است در آینده، در یک بازی به نام شیبوشی کاربرد داشته باشند و مزایای خاصی برای مالکان خود خواهند داشت.

در حالی که این پروژه‌ها ممکن است توسعه‌دهندگان متفاوتی داشته باشند و ارتباط کاملا واضحی بین آنها وجود نداشته باشد، جامعه کاربری شیبا اینو نقطه اشتراک آنها محسوب می‌شود. به همین دلیل انتظار می‌رود در آینده هر کدام از این پروژه کاربردهای بیشتری برای SHIB ایجاد کنند، و یا مزایایی خاصی برای دارندگان یا استیک‌کنندگان شیبا اینو در نظر بگیرند.

آمار و ارقام مربوط به سقف تاریخی شیبا اینو

سقف تاریخی قیمت شیبا اینو

همان طور که Coingecko اشاره کرده است، سقف تاریخی برای قیمت شیبا در 28 اکتبر سال 2021 ثبت شد و معادل 0.00008845 دلار بود. در آن روز، ارزش بازار SHIB نیز به رقم شگفت‌انگیز 43.51 میلیارد دلار رسید. در مقابل کف تاریخی قیمت شیبا نیز در 1 سپتامبر 2020 ثبت شده و معادل 0.00000000008165 دلار بود. در زمان نگارش این متن، هر واحد از شیبا با قیمتی نزدیک به 0.00002272 معامله می‌شود. این یعنی قیمت فعلی در مقایسه با کف تاریخی 279 درصد افزایش داشته است! فاصله این قیمت با سقف تاریخی نیز حدودا 74 درصد است. همچنین بد نیست بدانید که حداقل و حداکثر قیمت شیبا در یک سال اخیر به ترتیب معادل 0.000005717 و 0.00004534 دلار بوده است. ارزش بازار فعلی این میم کوین نیز در حوالی 13.3 میلیارد دلار قرار دارد.

The highest price paid for Shiba Inu (SHIB) is $0.00008616, which was recorded on Oct 28, 2021 (over 2 years). Comparatively, the current price is 72.09% lower than the all-time high price.

آیا قیمت شیبا به یک دلار می‌رسد؟

این سوال که اکنون بیشتر به یک میم تبدیل شده، یکی از پرتکرارترین پرسش‌های کاربران تازه‌وارد دنیای ارز دیجیتال است. با توجه به قیمت فوق العاده ناچیز هر واحد از SHIB، و حجم بالایی از این ارز دیجیتال که به طور متوسط توسط هر کاربر نگهداری می‌شود، یک دلاری شدن شیبا اینو ثروت افراد زیادی را چند میلیون و حتی چند میلیارد دلار افزایش خواهد داد! اما آیا رخ دادن چنین اتفاقی ممکن است؟

در ماه مه سال 2024، موجودی در حال گردش شیبا چیزی فراتر از 598 تریلیون و 289 میلیارد واحد است. این یعنی برای یک دلاری شدن قیمت SHIB باید بیش از 598 تریلیون و 289 میلیارد دلار سرمایه به بازار SHIB تزریق شود! این در حالیست که در همین تاریخ، ارزش بازار بیت کوین معادل 1.2 تریلیون دلار و ارزش کل بازار کریپتو معادل 2.2 تریلیون دلار است! از طرف دیگر، شیبا اینو سقفی برای حداکثر موجودی قابل ایجاد تعیین نکرده و افزایش موجودی در حال گردش آن می‌تواند ادامه داشته باشد. بنابراین، می‌توان گفت که یک دلاری شدن SHIB امری بسیار دور از ذهن و تقریبا غیر ممکن است.

بر اساس آمار وب سایت شیبا برن (Shibburn)، تاکنون بیش از 410,726,253,059,992 واحد از موجودی اولیه شیبا اینو سوزانده شده که البته بخشی عمده آن (حدودا 410 تریلیون)، توسط ویتالیک بوترین انجام شده است. در حالی که سرعت سوزاندن توکن‌های SHIB در حدی نیست که موجودی آن را تا حد قابل توجهی کاهش دهد، حتی اگر 99 درصد از موجودی در حال گردش شیبا سوزانده شود، رسیدن به یک دلار همچنان کار بسیار دشواری خواهد بود!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.