ترید ارز دیجیتال چیست؟

همان طور که در مقاله “هدف از ترید ارزهای دیجیتال” گفته شد، ترید ارز دیجیتال بحث نسبتاً جدیدی است که در چند سال اخیر، توجهٔ خیلی‌ها را به خود جلب کرده‌است. معامله‌گران بسیاری از سراسر دنیا وارد این حوزه شده‌اند و از طریق خریدوفروش ارزهای دیجیتال، سودهای قابل‌ توجهی کسب کرده‌اند. در دنیای کریپتو، انواع مختلف معاملات وجود دارد که هر یک از آن‌ها دانش مخصوص به خود را داشته و با استفاده از تکنیک‌های مخصوص انجام می‌شوند. در ادامه درمورد معامله‌گری در بازار رمزارزها و انواع معاملاتی که در این بازار انجام می‌شود، توضیح می‌دهیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ارزهای دیجیتال چیست و چه کاربردهایی دارند؟

ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی‌ها ارزهای دیجیتال بر پایهٔ فناوری بلاکچین هستند که از توانایی تولید و انتقال سرمایه برخوردارند. این ارز‌ها همچنین به‌طور خاص به‌عنوان ارزش ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از کاربردهای کریپتوکارنسی‌ها عبارتند از:

  • واسطهٔ تجاری: برخی کاربران برای خرید کالا و خدمات از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. بعضی از تجارت‌های آنلاین به‌صورت مشروط اقدام به پذیرش تراکنش‌های کریپتوکارنسی کرده‌اند.
  • سرمایه‌گذاری: بسیاری از افراد علاقه‌مند به کریپتوکارنسی‌ها، به دید یک فرصت سرمایه‌گذاری به این بازار نگاه می‌کنند. هدف اصلی آنان این است که رمزارزها را با یک قیمت مناسب خریداری کرده و به‌منظور کسب سود برای یک مقطع زمانی مشخص نگه دارند.
  • جابه‌جایی هزینه‌ها: شاید یکی از کاربردهای جذاب کریپتوکارنسی‌ها مخصوصاً در کشورهایی با تحریم‌های اقتصادی، انتقال سریع و امن پول از یک کشور به دیگری باشد.
  • پرداخت‌های بین‌المللی: کریپتوکارنسی‌ها می‌توانند برای پرداخت‌های بین‌المللی استفاده شوند. ارزهای دیجیتال بیشتر به‌طور خاص برای پرداخت دستمزدهای بین‌المللی و برای فعالیت‌هایی مانند برنامه‌نویسی، طراحی وب‌سایت، مارکتینگ و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارزهای دیجیتال، فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری

ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک نوع دارایی جدید مانند دلار، پوند، یورو و طلا و سایر دارایی‌های سنتی موردنظر بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند. با این حال، بازار ارزهای دیجیتال بسیار پویا و پرریسک است و فرصت‌ها و خطرات زیادی هم دارد. برخی از مزایای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال عبارتند از:

1- افزایش سود: برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، در چند سال اخیر رشد بسیار زیادی داشته‌اند و به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌های پربازده تلقی می‌شوند.

2- جذب سرمایهٔ مثبت: برخی سرمایه‌گذاران به دلیل جذابیت فناوری بلاک‌چین و درک عمیق عملکرد ارز دیجیتال در این صنعت، به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تمایل دارند.

3- دسترسی راحت: بازار ارز دیجیتال 7 روز هفته و به شکل 24ساعته قابل معامله است و سرمایه‌گذاران در هر زمان با توجه به خریدوفروش ارز دیجیتال، می‌توانند به سود بالقوه دست یابند.

ریسک‌های ترید در ارز دیجیتال

نکتهٔ حائز اهمیت این است که با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، ریسک‌های زیادی نیز همراه است. برخی از این ریسک‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

1- نوسان قیمتی شدید: با توجه به طبیعت پویای بازار ارزهای دیجیتال، امکان کاهش و افزایش قیمت‌ها به شکل پیوسته وجود دارد.

2- عدم تنظیم و کنترل: بازار ارز دیجیتال با ضرورت تنظیم و نظارت مناسب دولت‌ها و سازمان‌های مربوطه، هنوز از وضعیت پیشرفته‌ای برخوردار نیست که بتواند به پذیرش نهایی این دارایی‌ها کمک کند.

درکل سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، نیازمند بررسی و دانش کافی در این حوزه است، بنابراین پیش از سرمایه‌گذاری در این بازار، بهتر است با ریسک آن آشنا شده و نیازهای لازم برای سرمایه گذاری را دقیقاً تحلیل کنید.

تریدر ارز دیجیتال به چه کسی گفته می‌شود؟

تریدر ارز دیجیتال به کسانی گفته می‌شود که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند و با خرید و فروش رمزارزها، به‌منظور کسب سود، درآمدزایی می‌کنند. همان‌طور که قبلاً توضیح داده شد، تجارت ارزهای دیجیتال نیازمند دانش و تحلیل قوی در این حوزه است. به‌عنوان یک معامله‌گر ارز دیجیتال، شما باید با انواع ارزهای دیجیتال و نحوهٔ عملکرد آن‌ها، زمان مناسب برای خرید و فروش، ریسک‌های ممکن و خطرات احتمالی و مفاهیم پایه و تکنیکالی بازار ارز دیجیتال آشنایی داشته باشید.

انواع مختلف ترید در ارزهای دیجیتال

معاملات در بازار ارزهای دیجیتال به شکل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به چندین دسته‌بندی تقسیم می‌شود. چند نمونه از انواع معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال عبارتند از:

1. معاملات اسکالپینگ (Scalping): نوعی فرایند معامله‌گری در ارزهای دیجیتال به‌صورت سریع و لحظه‌ای که به‌منظور کسب سود کوتاه‌مدت انجام می‌شود. این روش با استفاده از گرفتن سودهای بسیار کوچک برای هر معامله، از افزایش قیمت بازار بهره می‌برد.

2. معاملات روزانه (Day Trading): این روش به فرایندی گفته می‌شود که در آن معامله‌گر به شکل روزانه معاملات خود را انجام می‌دهد. توصیه می‌شود که تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال از روش معاملات روزانه برای بهره‌گیری از تغییرات روزانه بازار استفاده کنند.

3. معاملات سوئینگ (Swing Trading): این روش به‌عنوان راهی برای کسب سود بلندمدت‌تر نسبت‌به معاملات روزانه، در بازار ارزهای دیجیتال به‌کار گرفته می‌شود. این نوع معاملات شامل گرفتن سود از تغییرات میان‌مدت در بازار می‌شوند.

4. معاملات بلندمدت (Position Trading): این نوع معاملات برخلاف دو نوع قبلی که بر روی تغییرات کوتاه‌مدت و میان‌مدت تمرکز دارند، بر روی تغییرات بلند مدت تمرکز داشته و اغلب معاملات این دسته به مدت چند هفته یا چند ماه بسته می‌شوند.

5. معاملات اتوماتیک (Automated Trading): این نوع معامله با استفاده از یک سیستم کامپیوتری و برنامه‌نویسی‌شده می‌تواند به کمک الگوریتم‌های تحلیلی خاص با سرعت بالا بازار را تحلیل کند و سیگنال‌های فوری برای خریدوفروش ارائه کند.

این تنوع در روش‌های ترید ارز دیجیتال، به معامله‌گران کمک می کند تا شیوه‌ای را که با استفاده از آن بتوانند بهترین بازدهی را به‌دست آورند، انتخاب کنند. با این حال هیچ‌گونه روش تضمینی مطلق برای سودآوری در بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد و تصمیم گیری هر معامله‌گری برای انتخاب روش مناسب، باید با توجه به شرایط و نوع بازار ارزهای دیجیتال انجام شود.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، ارزهای دیجیتال فرصت‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کنند. معامله‌گران در بازار کریپتو با انواع معاملات ارزهای دیجیتال مانند معاملات روزانه، اسکالپینگ، پوزیشن و… مواجه هستند و براساس علاقه و مهارت‌های خود، در معاملاتی که مناسب آن‌هاست شرکت می‌کنند. هر یک از انواع معاملات که در بالا به آن‌ها اشاره شد، نیاز به مهارت‌ها و معلومات خاص خود دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.