هدف از ترید ارزهای دیجیتال چیست؟

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی‌ها وجود دارد که یکی از آن‌ها ترید کردن است. اگر به این روش علاقه‌مند هستید و می‌خواهید از طریق آن، میزان سرمایه خود را افزایش دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید؛ زیرا قصد داریم اطلاعاتی را در مورد انواع روش‌ ترید و هدف از انجام این کار با شما به اشتراک بگذاریم. با مطالعه دقیق این مطالب می‌توانید نقشه راهی برای ورود به این بازار برای خود طراحی کرده و سریع‌تر به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ارز دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه در مورد اهداف ترید در بازار کریپتوکارنسی صحبت کنیم، اجازه دهید ابتدا اطلاعاتی را در مورد ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار دهیم. این دارایی‌ها نوعی پول الکترونیکی به‌حساب می‌آیند که سرمایه‌گذاران می‌توانند آن‌ها را در کیف‌های مخصوصی که به همین منظور طراحی شده نگهداری کنند. تمامی توکن‌های موجود در جهان با استفاده از شبکه بلاک‌چین طراحی و تولید شده‌اند. همین امر موجب می‌شود تا امنیت این دارایی‌ها بسیار بالا باشد. در ادامه به نکات بیشتری در مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • برای معامله و جابه‌جایی این دارایی‌ها باید از تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی استفاده کنید؛ زیرا رمزارزها ماهیت فیزیکی ندارند.
  • میزان هزینه در ازای انجام تراکنش‌ها بسیار اندک است و دلیل اصلی این موضوع، غیرمتمرکز بودن آن‌هاست.
  • به این موضوع توجه داشته باشید که هر ارز دیجیتالی یک دارایی رمزنگاری‌شده نیست.

ترید چیست؟

به معامله ارز دیجیتال، ترید ارز دیجیتال (ترید یا معامله؛ Trade) گفته می‌شود و هدف از آن، کسب سود در بازه‌های زمانی مختلف است. انواع گوناگونی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش دارد که هر فرد می­‌تواند به دلخواه، با یکی از آن­ها شروع به معامله کند. به نقل از والکس متاسفانه بیشتر مقالات و کتاب­‌ها، نسبت به تفاوت ترید با استخراج بی‌توجه هستند. در حالی که هدف از سرمایه‌گذاری کسب ثروت در یک بازه زمانی طولانی با خرید و نگهداری یکسری دارایی (سهام، اوراق قرضه، دلار، طلا و غیره ) است. در مقابل، منظور از ترید، خرید و فروش مکرر در بازار مالی برای کسب سود بیشتر است. ترید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری هر چند هر دو به دنبال سود بیشتر هستند، اما برای رسیدن به این هدف، راه‌های مختلفی را دنبال می­‌کنند.

تریدر کیست؟

فردی که در بازار رمزارزها مشغول به فعالیت است و سعی می‌کند با شناسایی موقعیت‌های معاملاتی مختلف از نوسانات به وجود آمده در بازار کسب سود کند. او برای انجام این کار از ابزارهای تحلیلی مختلف استفاده می‌کند تا الگوهای به وجود آمده را شناسایی و بر اساس آن‌ها، خریدوفروش‌های خود را انجام دهد. هرچه میزان دانش و تجربه این فرد بیشتر باشد، احتمال موفقیت او افزایش پیدا می‌کند.

هدف از ترید ارزهای دیجیتال چیست؟

بسیاری از مخاطبان علاقه‌مند هستند تا در مورد اهداف Traderها از انجام این کار اطلاعات بیشتری به دست آورند؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم اطلاعاتی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

  1. حفظ ارزش سرمایه: یکی از اهداف ترید ارز دیجیتال، حفظ ارزش سرمایه است. با خرید برخی از این دارایی‌ها در بازار می‌توان از نوسانات به وجود آمده در بازارهای سنتی در امان ماند.
  2. کسب سود: شاید بتوان گفت اصلی‌ترین هدف از خریدوفروش رمزارزها، کسب سود از این بازار است. افراد سعی می‌کنند روندهای موجود در بازار را شناسایی کنند و با Trade میزان سرمایه خود را افزایش دهند.
  3. تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری: به‌احتمال فراوان این جمله را شنیده‌اید که همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید. با سرمایه‌گذاری روی کریپتوها میزان ریسک را کاهش می‌دهید.
  4. پرداخت‌های بین‌المللی: بسیاری از افراد از کوین‌ها صرفاً برای انجام پرداخت هزینه خدمات و کالایی که خریداری شده، استفاده می‌کنند؛ زیرا امنیت آن‌ها بیشتر و کارمزد پرداخت کم‌تر است.

ترید

بررسی روش‌های مختلف‌ ترید در بازار ارزهای دیجیتال

حال که با بازار رمزارزها و اهداف فعالان آن آشنا شدید، بهتر است در مورد انواع روش‌ ترید اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم. هدف ما از بررسی این موضوع، کمک به افزایش میزان دانش شما و انتخاب بهترین روش است. در ادامه به 5 مورد اشاره می‌کنیم.

اسکلپینگ

اگر به دنبال کسب سود در کم‌ترین زمان ممکن در بازار هستید و نمی‌خواهید یک دارایی را برای طولانی‌مدت نگهداری کنید، استفاده از این روش را به شما توصیه می‌کنیم. در این حالت، تریدر در بازه زمانی چند ثانیه تا چند دقیقه مقداری ارز دیجیتال خریداری می‌کند. برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد:

  • ربات معامله‌گر
  • تحلیل تکنیکال
  • پلتفرم معاملاتی خودکار

معامله روزانه

در این حالت شما روند یک رمزارز را بررسی کرده و بر اساس پیش‌بینی که انجام داده‌اید، اقدام به ترید می‌کنید. حداکثر بازه نگهداری دارایی در این روش یک روز است. به این نکته توجه داشته باشید که برای انتخاب موقعیت‌های مناسب، شما باید اطلاعات کافی در مورد دانش تحلیل تکنیکال داشته باشید. در غیر این صورت سرمایه خود را از دست می‌دهید.

نوسان‌گیری

یکی از روش‌های پرطرفدار که معامله‌گران سعی می‌کنند سقف و کف قیمت یک دارایی را شناسایی کنند و بسته به آن در جهت خرید یا فروش وارد بازار می‌شوند. برخلاف روش‌های گفته شده، در این حالت شما زمان کم‌تری را به تحلیل اختصاص می‌دهید و می‌توانید فرصت‌های بهتری را شناسایی کنید؛ زیرا هدف شما نگهداری یک دارایی برای بازه 2 هفته‌ای تا ۲ماهه است.

موقعیت‌گیری

موقعیت‌گیری یا هلد کردن یک ارز دیجیتال یکی از روش‌های پرطرفدار ترید در بازار کریپتو به‌حساب می‌آید. در این حالت فرد با استفاده از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، آینده یک دارایی را بررسی کرده تا موقعیت معاملاتی مناسب را شناسایی کند. سپس توکن موردنظر را برای بازه‌ای بین 3 تا 12 ماه نگهداری می‌کند.

به این نکته توجه داشته باشید که این روش، مناسب افراد حرفه‌ای و کسانی است که پلن معاملاتی بسیار دقیقی طراحی کرده‌اند و با کوچک‌ترین نوسان دچار استرس نمی‌شوند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌توانید به تحلیلی که انجام داده‌اید پایبند باشید، بهتر است از این روش استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است همه یا بخشی از سرمایه خود را از دست بدهید.

کپی‌تریدینگ

یکی از روش‌های بسیار محبوب که مناسب معامله‌گران تازه‌کار و افرادی است که زمان یا حوصله کافی برای بررسی و رصد بازار ندارند. در کپی‌تریدینگ شما سوابق کاربران را بررسی کرده و بر اساس آن، از بین این افراد کسانی را که کارنامه قوی‌تری در ترید ارز دیجیتال دارند، انتخاب می‌کنید. سپس تمام معاملات خود را بر اساس کارهای این شخص برنامه‌ریزی کرده و مشابه او رفتار می‌کنید. برخی از پلتفرم‌های معاملاتی به شما این اجازه را می‌دهند تا فرد موردنظر خود را انتخاب کرده و با فعال‌سازی قابلیت کپی تریدینگ معامله کنید.

جمع‌بندی

در سال‌های اخیر، کسب درآمد از بازارهای مالی به‌ویژه ارزهای دیجیتال به یکی از روش‌های محبوب برای ایرانی‌ها تبدیل شده است؛ زیرا افراد می‌توانند علاوه بر حفظ ارزش دارایی‌های خود، به دلار درآمد کسب کنند؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم اطلاعاتی را در مورد اهداف سرمایه‌گذاران از ترید و انواع روش‌ انجام این کار را با شما به اشتراک بگذاریم. مطالعه بخش‌های مختلف این مقاله به شما کمک می‌کند تا بر اساس استراتژی و نیاز خود، یکی از راه‌های Trade را انتخاب کرده و از طریق آن کسب سود کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.