ثروت بی پایان! اپل به اولین شرکت ۳ هزار میلیارد دلاری در جهان تبدیل شد

با اطمینان کامل می‌توان گفت که در حال حاضر، اپل یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین شرکت‌ها در دنیای فناوری محسوب می‌شود. شرکتی که سفر خود را با ایجاد رایانه برای «مردم عادی» آغاز کرد و هرچند که اکنون دست مردم عادی از دیوار بلند محصولات لوکس این شرکت کوتاه است، اکنون دارای یک سنگر عظیم و مجموعه عظیمی از فناوری‌ها در تمام بخش‌های موجود در دنیای فناوری است. به غیر از گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها، ابزارهای پوشیدنی، این شرکت همچنین در حال بررسی حوزه‌های جدیدی مانند فناوری‌های AR/VR و حتی بخش خودرو است. همراه چیکاو باشید.

سفر موفقیت‌آمیز این شرکت همچنان به نتایج خود ادامه می‌دهد و بدون توقف در جاده پیروزی گام برمی‌دارد. امروز، این شرکت به طور رسمی به اولین شرکت سهامی عام ۳ تریلیون دلاری یا به عبارتی ۳ هزار میلیارد دلاری تبدیل شده است. این شرکت در روز دوشنبه بیش از یک سال پس از رسیدن به مرز ۲ تریلیون دلار و سه سال پس از رسیدن به مرز ۱ تریلیون دلار  (که این مطلب از طریق TheVerge اعلام  و گزارش شده است) به نقطه عطف خود رسید. با دستیابی به موفقیت، جوک‌ها فقط برای گفتن این که شرکت پول نامحدودی برای نان تست دارد افزایش می‌یابد.

شرکت اپل - چیکاو

موفقیت اپل عمدتاً از آیفون ناشی می‌شود. این شرکت درواقع می‌توان گفت که صنعت «دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند» را متحول کرد که با گزینه‌های نه چندان عالی مانند دستگاه‌های تجاری بلک بری شروع شد. اپل همه چیز را با آیفون اصلی خود، صفحه نمایش لمسی و کل رویکرد «رایانه موبایل» ساده کرد. چند سال بعد، این شرکت همچنین تصمیم گرفت چیزی را ارائه دهد که بین این دستگاه‌های تلفن همراه جمع و جور و لپ تاپ‌ها جا بیفتد و در نتیجه، ورود به دنیای «تبلت ها» با دستگاه های آیپد (iPad) رقم خورد.

در سال‌های اخیر، اپل را در حال بررسی فناوری‌های دیگری مانند فناوری پوشیدنی مشاهده کرده‌ایم اما این شرکت در حال حاضر دارای مجموعه ای از محصولات دنیای فناوری مانند ساعت‌های هوشمند، هدفون‌های استریو بی‌سیم واقعی است و به زودی یک هدست AR/VR اپل را نیز ارائه خواهد کرد. بخش مک این شرکت نیز مانند یک مرغ تخم طلایی است که دستگاه‌های بسیار باارزش و قدرتمندی را عرضه می‌کند. اپل با ارائه پردازنده‌های مبتنی بر ARM خود موفق شد خط تولید خود را به روز کند. باز هم، این روند جدیدی را برای محاسبات مبتنی بر ARM آغاز کرد.

فشار اپل برای تقویت اکوسیستم خدماتش نیز جواب می دهد - چیکاو

  • فشار اپل برای تقویت اکوسیستم خدماتش نیز جواب می دهد

این شرکت مستقر در کوپرتینو نیز درآمد قابل توجهی از خدمات خود به دست آورده است. در سال ۲۰۱۸، آیفون‌های آن سال از نظر فروش چشمگیرترین نبودند. بنابراین، اپل تصمیم گرفت تا تغییرات اساسی در سبد خدمات خود ایجاد کند و آن‌ها را بیشتر تقویت کند تا یک اکوسیستم مستحکم و سودآور از خدمات ایجاد کند. ما اکنون برنامه‌هایی از قبیل Apple Music، Apple TV+، Apple Arcade و بسیاری از خدمات دیگر را داریم تا تجربه افرادی را که دستگاه اپل را انتخاب کرده و وارد این اکوسیستم جامد شده اند، غنی کنیم.

در خبری که اخیرا در مورد شرکت کوپرتینویی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است، گفته شده که بخش خدمات و مک این شرکت موفق شده است تا رکوردشکنی درآمدهای سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ را گزارش کند. بنابراین، می‌توان گفت که پذیرش خدمات این شرکت واقعاً جواب می‌دهد و یکی از پرسودترین بخش‌های آن محسوب می‌شود. این یک پیچ بزرگ است، مخصوصاً برای Apple Arcade که در ابتدا نتوانست اهداف شرکت را برآورده کند.

فشار اپل برای تقویت اکوسیستم خدماتش نیز جواب می دهد - چیکاو

شایان ذکر است که غول کوپرتینویی تنها کسی نیست که در این گروه از شرکت‌های منتخب با «پول نامحدود» یا بهتر بگوییم، شرکت‌های زیر دسته تریلیون دلار حضور دارد. سایر غول‌ها مانند شرکت مادر گوگل آلفابت، مایکروسافت، آمازون و تسلا همگی دارای ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار هستند. جالب اینجاست که فیس‌بوک، که اکنون با نام متا شناخته می‌شود، در ژوئن سال ۲۰۲۱ موفق شد تا نقاط عطف ۱ تریلیون دلاری را بشکند و از این مرز عبور کند.

اپل در سال‌های اخیر بر چالش‌های قدرتمندی غلبه کرده بود. به عنوان مثال می‌توان گفت که ارزش این شرکت در ژوئیه ۲۰۲۰ از شرکت غول نفتی جهان یعنی آرامکو عربستان پیشی گرفت. علاوه بر این مورد، اپل در سال گذشته موفق شد تا با قدرت هرچه تمام‌تر، غول دنیای سیستم عامل ویندوز، مایکروسافت را شکست دهد تا بتواند تاج و تخت خود را دوباره از مایکروسافت پس بگیرد و تسخیر کند. شایان ذکر است که جهت اطلاع به این موضوع نیز اشاره شود که خالق ویندوز و ایکس باکس برای مدت کوتاهی در ماه اکتبر به با ارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل شده بود.

اپل اکنون به «زمین بلند» می رسد - چیکاو

  • اپل اکنون به «زمین بلند» می رسد

درست مانند Obi-Wan Kenobi، اپل اکنون موفق شده است تا بتواند در جایگاه بسیار بالایی قرار بگیرد و سخت است باور کنیم که شرکت دیگری تنها ظرف چند ماه به این رقم چشمگیر 3 تریلیون دلار برسد. با این حال، پیش بینی چگونگی حرکت در این دنیای فناوری بسیار دشوار است.

در طول این سال هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد اما نباید فراموش کرد که همه چیز حول محور نوآوری می چرخد. اگرچه احتمال دارد که  شرکت‌های دیگری نیز تقریباً به این نقطه عطف چشمگیر دست یابند، اما نکته مهم این جا است که بدون هیچ گونه تردیدی، اپل باز هم همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.