رگولاتور بریتانیا می گوید اپل و گوگل تسلط بیش از حد قوی در بازار گوشی های هوشمند دارند

اپل و گوگل غول‌های فناوری جهانی هستند که هر دو توسط قانونگذاران و ناظران ضد تراست در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند. به دلیل نفوذ گسترده آن‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند، هر دو شرکت در چندین دوره به اقدامات انحصاری متهم شده اند. گزارش دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه یک رگولاتوری بریتانیایی گزارشی را منتشر کرده است که اپل و گوگل را به داشتن «کنترل شدید» در بازار گوشی‌های هوشمند متهم کرده است. همراه چیکاو باشید.

اپل و گوگل ارائه دهندگان پیشرو فناوری و نرم افزاری هستند که گوشی‌های هوشمند به ترتیب از طریق سیستم عامل‌های iOS و اندروید بر روی آن‌ها اجرا می‌شوند. اگرچه گزارش تنظیم کننده بریتانیا الزام‌آور نیست، اما می‌تواند به درخواست‌های فزاینده برای برخی مقررات ضد تراست برای محافظت از بازار در بریتانیا و اروپا بیفزاید.

این گزارش همچنین هیچ گونه تغییر قانونی پیشنهادی برای رسیدگی به این موضوع ندارد. با این حال، رگولاتور می‌گوید که در حال ارزیابی است که آیا می‌خواهد کنترل دو شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند و مهم‌تر از آن، اکوسیستم گوشی‌های هوشمند را کاهش دهد یا خیر.

شرکت اپل - چیکاو

تحقیقات غیرالزام‌آور زیادی در مورد رقابت در دنیای فناوری در سراسر بریتانیا و اروپا در حال انجام بود. گزارش فعلی در مرحله مقدماتی است و بخشی از فشار سازمان رقابت و بازار بریتانیا ( (CMA برای اقدامات نظارتی در بازار گوشی‌های هوشمند است. گزارش CMA یک سند ۴۴۵ صفحه‌ای است که می‌گوید اپل و گوگل، از طریق فروشگاه‌های اپلیکیشن مربوطه خود، تسلط بسیار قوی بر بازار دارند. قدرتی که این شرکت‌ها در فروشگاه‌های اپلیکیشن خود اعمال می‌کنند، یافتن گزینه‌های جایگزین را برای کاربران دشوار می‌کند و در نتیجه انتخاب‌های آن‌ها را محدود می‌کند. بر اساس این گزارش، این کنترل می‌تواند با نوآوری دشمنی کند.

CMA می‌گوید که پیامد تسلط دو نیروگاه فناوری در بازار بریتانیا منجر به از دست دادن بالقوه میلیون‌ها نفر در سراسر بریتانیا می‌شود. هر دو شرکت بزرگ دنیای فناوری یعنی اپل و گوگل، در پاسخ‌های جداگانه خود به این گزارش، تعهد خود را برای ادامه همکاری با رگولاتورها برای حفظ بهترین شیوه‌ها و روش‌های رقابتی در بازار تایید کردند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.